Toon posts:

SCSI controller stuk ???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HELP,

ik heb echt een mega groot probleem...

ik heb hier 2 scsi schijven van 36 gig per stuk op raid 0 draaiend gehad.

deze zaten op een adaptec AAA-131U2 kaartje.

het probleem is dat ongeveer een maand geleden bij het opstarten de kaart opeens de schijven niet meer vond. gewoon helemaal niet meer, ook als ik in de bios ga van het kaartje vind hij ze niet. hij zegt gewoon dat er niets gevonden word. ik heb nu al 3 verschillende kabels geprobeerd (had begrepen dat deze kabels nogal eens het probleem konden zijn maar dat lijkt mij nu dus ook stug als het met 3 kabels niet werkt)

de kaart zelf geeft verder geen enkel probleem oid, onder windows zie je hem gewoon staan en bij het opstarten kan ik gewoon in de bios van de kaart komen en instellingen wijzigen of zoeken naar schijven maar hij vind helemaal NIETS meer.

nu heb ik van iemand anders begrepen, of dit zo is weet ik niet, hoop het niet eigenlijk, maar dat de configuratie opgeslagen is in de scsi controller en dat ik ze niet zomaar op een ander kaartje kan prikken en weer verder kan werken. zowieso zijn die kaartjes nogal duur, maar als dat wel werkt moet dat maar. er staat namelijk echt mega important informatie op deze schijven en heb er echt veel voor over om weer op deze schijven te kunnen kijken en me info er af halen.

dit is echt heel belangrijk voor mij, is er iemand die mij hier mee kan helpen via msn oid of gewoon via het forum, van mij part langs komen bij mij thuis.... ZE MOETEN ECHT WEER WERKEN.

is er een manier om te kunnen controleren of het echt aan de kaart ligt ? deze geeft absoluut geen fouten oid maar hij vind gewoon geen schijven meer. weet ook niet of ik dus iets aan de instellingen moet veranderen wilt hij ze eerst kunnen vinden.

mijn msn is p4nd3m0n@hotmail.com

alvast heel erg bedankt.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Misschien offtopic, maar wie zet nou zeer belangrijke informatie op een raid-0 array?

Wat betreft je controller zou ik hem eerst proberen in een andere pc samen met de schijven. Is je kabel nog helemaal in orde? Verder alles goed "geterminator'd"?

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 09-01-2005 17:01 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Misschien is de terminator stuk. Ik weet niet zeker of je dan helemaal geen schijven meer ziet.
Heb je de kaart al eens in een ander slot of in een andere PC getest.

Verwijderd

Topicstarter
zonder terminator moet het geloof ik ook wel sort off werken.. hij heeft ze namelijk al eens eerder gevonden zonder terminator en heb er toen ook even mee gewerkt.

zal er even een ander systeem bij pakken, de kaart komt namelijk uit de oude server van mijn werk waar 6 scsi schijven in zitten, deze zou ik gaan gebruiken als opslag maar ben daar nooit mee verder gegaan aangezien ik maar 1 scsi controller had en deze nu in mijn eigen pc heb zitten.

ben namelijk heel erg veel bezig met videobestanden en dan is het wel lekker werken als je een wat snellere schijfcombinatie heb.