Toon posts:

AMD 64 staat niet in XP's Device Manager

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD 64 3000+ op een ASUS K8V SE Deluxe, en ik wil de Cool 'n Quiet functionaliteit gebruiken.

Ik heb de laatste BIOS upgrade voor de K8V (1005), ik heb de instellingen in het bios goed staan, en ik wilde de AMD driver voor XP gaan installeren, maar toen kwam ik erachter dat mijn Processor niet in de Device Manager te vinden is ?!?

Hoe kan ik die driver dan installeren?

De CPU is verder wel goed herkend in XP: System properties - General geeft AMD Athlon 64 3000+ 2.00 GHz. Maar als ik de Cool 'n Quiet software van Asus start, dan krijg ik een oneindig aantal dialogue boxes met " , is not an integer value" (Duh, dat weet ik ook wel |:( )

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gewoon van amd.com de .exe downloaden en deze installeren? Werkt hier iig.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

Verwijderd

Topicstarter
Dat had ik al geprobeerd en helaas dat werkt dus niet. Hij zegt "installation successful" maar ik heb nog steeds geen AMD in mijn device manager.

Verwijderd

Over het ALGEMEEN komt een processor ook niet voor in device manager, en alstie d'r in voorkomt, is het zo'n sierding. Drivers d'r voor is al helemaal onzin. De AMD Processor driver van AMD.com (alleen een exe die je start), verandert d'r ook niets aan. Het enige wat hij doet is windows laten schakelen. En daar is geen software voor nodig. Gewoon een power profile instellen, en het werkt, idle zal hij (check met CPU-Z) op 1Ghz staan, en schakelen naar 1800Mhz, en dan weer naar z'n limiet.

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe verklaar je dit dan? (komt van ASUS site)

********************************************************************************
INSTALLATION INSTRUCTIONS:
********************************************************************************
1) Right-click on "My Computer" and select "Properties".

2) Select the "Hardware Tab" and click on the "Device Manager" button.
There should be a device section named "Processors" with a processor device.

3) Right-click on the processor device, and click on "Update Driver"

4) Select "Install from a list or specific location (Advanced)", and click "Next"

5) Select "Don't search, I will choose the driver to install", and click "Next".

6) Click "Have Disk", "Browse..." to the installation files and click "OK".

7) Ignore the warning about "This driver is not digitally signed!", by
clicking on "Next".

8) A box will appear: "The wizard has finished installing the software for
AMD Athlon(tm) 64 Processor". Click "Finish" to complete the installation.

Verwijderd

Weet ik veel, ik heb een MSI moederbord, en hoewel m'n 3500+ ook in device manager staat, staat d'r een MS driver voor geregistreerd uit één SYS bestand (processor.sys) met een timestamp uit 2002. En m'n CPU draait dmv. CnQ op 1Ghz, op dit moment.

Verwijderd

staat er echt wel in. Na installeren AMD driver dient de fabrikant vd driver AMD te zijn ipv MS (in device manager)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:36:
staat er echt wel in. Na installeren AMD driver dient de fabrikant vd driver AMD te zijn ipv MS (in device manager)
Maar WAAR dan?

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:27
Heb je deze geprobeerd? Ik wilde ook C&Q aanzetten. Maar ik had de "standaard" bios eerst nog. (versie 1001.005 ofzo) Toen bleef hij dus steeds op 2000 mhz lopen. Ook al had ik in bios ACPI aanstaan, en C&Q enabled. Bios geupdate, en nu ga ik zo proberen of hij wel wil. ;) Bij mij had ik verder geen problemen met die installatie zodat hij hem herkent als AMD Athlon 64...

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

je hebt met de Athlon64 redelijk te maken met een stuurprogramma (AmdK8.sys)

heb hier:

Leverancier: Advanced Micro Devices
Datum: 16-10-2003
Stuurprogrammaversie: 1.1.0.0.

dit is gewoon op te vragen via apparaat beheer.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Over dat "dan krijg ik een oneindig aantal dialogue boxes met " , is not an integer value", daar is een simpele oplossing voor.

Ga naar Configuratiescherm -> Landinstellingen. Klik dan op de knop Aanpassen naast Nederland (Nederlands). Het decimaalteken moet je van de ' , ' naar de ' . ' veranderen.
Pagina: 1