Rare Tekens BIOS

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01
Dag mensen......

Ja na al heel wat jaartjes knutselen heb ik nu dan echt iets waar ik niet uitkom.

Probleem :
Ik had nog een oud moederbord liggen (lees 1 jaar oud) namelijk de p4s8x-x van asus
hierop zat nog een p4 2.53 533mhz en 768 mb ddr (333mhz) geheugen.

Nu had mijn broertje nog wat spullen liggen (cd speler etc.) en vroeg hij mij of ik met mijn spul en zijn spul samen niet 1 hele pc kon maken. Ik kijken en wat bleek alles behalve een videokaart had ik. Ik laat mn broertje een videokaart kopen (helaas kocht hij een Peak Radeon 9600pro) en bouw het geheel samen.

Start de pc voor het 1st op en nu komt het............. war taal :S ongeveer de helft van alle tekens is vervangen door % & * % # @ etc....
Ik dacht bios gaar dus ik flash mobo..... geen succes

waar o waar kan dit aan liggen

Gedaan :
BIOS Flash/Reset rtc clear etc...
alles nog paar keer in en uit elkaar gehaald/gezet
googlen
zoeken op got (wel wat gevonden maar niks aan gehad)
ander beeldscherm (ivm die van mij is TFT)
Gekeken of mobo niet de kast raakt (geleidend)

Gaarne uw wijze hulp :Y)

@skategoat........ ik heb de videokaart vandaag gerolen en de nieuwe doet het wel.. :) THX allemaal voor de reactie.

Huub

[ Voor 8% gewijzigd door huubhuub op 10-01-2005 13:52 ]

Always bet on Huub

• Phoenix-X
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Volgens mij je videokaart die Radeon 9600Pro kapot.
Klinkt alsof de memory chips brak zijn of dat er mis is met de corechip zelf.

Een vriend van me heeft ooit ook zo'n soort probleem gehad met een Radeon 9500Pro en heeft deze toen RMA gestuurd en sinds hij een vervangende kaart heeft gekregen werkt het normaal.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01
Ik heb even snel gekeken phoenix.....

mn radeon 9800 pro uit mn eigen systeempje erin gehangen

je hebt gelijk :Y)

Bedankt voor je reaktie........

(ik vraag liever eerst voordat ik aan mn eigen systeem begin te sleutelen... onder het motto
if it aint broke dont fix it..)

>>>>>>>Slotje mag erop<<<<<<<<<

[ Voor 7% gewijzigd door huubhuub op 09-01-2005 17:11 ]

Always bet on Huub

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 23:48
Het kan ook goed zijn dat het bios van je videokaart corrupt is. Dan kun je ook zulke tekens op je beeld krijgen. Veranderd er niks aan dat je de kaart op RMA moet sturen. Maar toch, voor de volledigheid.

Je topic gaat niet tegen een policy in, dus volgens mij hoeft hij dan ook niet dicht.

[ Voor 14% gewijzigd door AttiX op 09-01-2005 20:53 ]

Verwijderd

Hij heeft de oplossing dus al, daarom mag hij dicht. Wat valt er verder nog over te vertellen :?

• BK_10241
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-02-2013
huubhuub schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:21:

@skategoat........ ik heb de videokaart vandaag gerolen en de nieuwe doet het wel.. :) THX allemaal voor de reactie.

Huub
Effe op de mierenneuk toer :P :

Mooi dat je een nieuwe videokaart hebt gekregen maar dat "gerolen" is wel een king-size spelfout he. Wel mooi bedacht :P ;)

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-08 21:43
En heeft je broertje dezelfde kaart weergekocht? :D :r

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08 23:48
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:35:
Hij heeft de oplossing dus al, daarom mag hij dicht. Wat valt er verder nog over te vertellen :?
Uit GoT FAQ:
opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.

Verwijderd

Niet op slot moet, nee. Als het interessant is om nog verder over te praten oid. Maar het mag wel dicht.
Pagina: 1