Ik ben bezig om mijn nieuwe pc te maken alleen loop ik tegen het volgende vreemde ding aan.
Eerst had ik een desktop systeem met een intel onboard raid controller en had daar twee WD 1200JD aan hagen in RAID 0. Werkte prima en snel, maar wou meer disk snelheid.
Nu heb ik een Intel SE7525GP2 syteem, met daarin een SATA WD36 (raptor 10K rpm) disk als op start disk en vier WD1200. (7200RPM 8mb cache). Deze vier hdd's zijn aangesloten op een LSI Logic MegaRAID 150-6 RAID controller. De controller zit een een PCI-X 64/66 slot.
Als ik nu met een disk benchmark util (hd tach 3) ga meten dan vallen de resultaten heel erg tegen.
De raptor haalt met burst read 104 mb/s en avarage 56 mb/s
De raid set haalt 87 Mb/s burst en avarage 48 Mb/s
Het maakt niet uit of en RAID 0,1,5 wordt gebruikt, de performance blijft gewoon ruk.
Nou had ik dus die RAID set gemaakt om snel ISO images te kunnen uitpakken. Met de Raptor disk duurt dat een 5 min voor 4,7 Gb. Met de RAID set duurt het 10min per procent uitpakken!!!! ofwel heeeeel lang!
Ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken.
Alle firmwares zijn geupdate, laatste versie drivers, enz. Raid controller in andere sloten gezet, maar maakt geen verschil.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Specs systeem:
-Intel SC5275 kast
-Intel SE7525GP2 bord
-2 maal Xeon 3,4 Ghz 800 Mhz 1 Mb cache
-2,5 Gb aan geheugen.
-Sb audigy.
-Linksys wlan kaart.
-LSI logic 150-6 RAID controller met 64 Mb cache
-1 maal Wd raptor 36Gb
-4 maal WD 120GB
-Floppy drive
Eerst had ik een desktop systeem met een intel onboard raid controller en had daar twee WD 1200JD aan hagen in RAID 0. Werkte prima en snel, maar wou meer disk snelheid.
Nu heb ik een Intel SE7525GP2 syteem, met daarin een SATA WD36 (raptor 10K rpm) disk als op start disk en vier WD1200. (7200RPM 8mb cache). Deze vier hdd's zijn aangesloten op een LSI Logic MegaRAID 150-6 RAID controller. De controller zit een een PCI-X 64/66 slot.
Als ik nu met een disk benchmark util (hd tach 3) ga meten dan vallen de resultaten heel erg tegen.
De raptor haalt met burst read 104 mb/s en avarage 56 mb/s
De raid set haalt 87 Mb/s burst en avarage 48 Mb/s
Het maakt niet uit of en RAID 0,1,5 wordt gebruikt, de performance blijft gewoon ruk.
Nou had ik dus die RAID set gemaakt om snel ISO images te kunnen uitpakken. Met de Raptor disk duurt dat een 5 min voor 4,7 Gb. Met de RAID set duurt het 10min per procent uitpakken!!!! ofwel heeeeel lang!
Ik heb geen flauw idee waar ik het moet zoeken.
Alle firmwares zijn geupdate, laatste versie drivers, enz. Raid controller in andere sloten gezet, maar maakt geen verschil.
Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Specs systeem:
-Intel SC5275 kast
-Intel SE7525GP2 bord
-2 maal Xeon 3,4 Ghz 800 Mhz 1 Mb cache
-2,5 Gb aan geheugen.
-Sb audigy.
-Linksys wlan kaart.
-LSI logic 150-6 RAID controller met 64 Mb cache
-1 maal Wd raptor 36Gb
-4 maal WD 120GB
-Floppy drive
brabrabrabra...