Ik wil een variabelenaam samenstellen uit twee strings, om zo weer aan een variabelenaam te komen die ik elders al gebruik.
Zo bedoel ik het dus, maar werkt het niet. Hij voegt gewoon alle letters uit de string "sarrRadiohead" toe.
Is er een mogelijkheid om ziets te doen? Om dus een variabelenaam samen te stellen om zo een array ofzo aan te spreken met die naam?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Dim sarrGroepen As String() = {"Radiohead", "The Verve", "Wilco", "Muse"} Dim sarrRadiohead As String() = {"OK Computer", "Amnesiac", "Kid A", "Hail to the thief"} Do While i2 < sarrGroepen.Length Dim sGroep As String = sarrGroepen(i2) 'hier haal ik de groepsnaam op ... Dim sRecordsCollection As String = "sarr" + sGroep 'en hier stel ik dan sarrRadiohead bvb samen .... For Each sRecord As String In sRecordsCollection 'zou dan alle strings uit array sarrRadiohead moeten ophalen tnGroep.Nodes.Add(sRecord) Next Loop |
Zo bedoel ik het dus, maar werkt het niet. Hij voegt gewoon alle letters uit de string "sarrRadiohead" toe.
Is er een mogelijkheid om ziets te doen? Om dus een variabelenaam samen te stellen om zo een array ofzo aan te spreken met die naam?