Toon posts:

HTML + firefox....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

'k Ben op het moment bezig met html code van een website maar heb een probleem
http://www.cafe-pitstop.be/newpage/

Als ik de design in firefox open, krijg ik vanboven een of ander verschuiving en dit verbrod men design.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
Heb de code zelf al 10talle malen overlopen, zelfs van een tabel met colspan&stuff overgegaan naar 2 tabellen. Still the same....

De website zelf is HTML 4.01 valid, in IE is alles OK maar in firefox heb ik dus bovenstaand probleem.

Dank

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Webdesign doen we in Webdesign & Graphics vreemd genoeg :z

Professionele website nodig?

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Je gebruikt twee style-sheets en vervolgens ook nog inline-styles dit maakt het niet overzichtelijker. Omdat je zegt dat het in firefox gebeurt gok ik dat je vergeten bent de magrin en padding in te stellen van je plaatjes.
Zo zet je het bij alle elementen op 0:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
* {
margin: 0px;
padding: 0px;
}

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Rowanov schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:40:
Zo zet je het bij alle elementen op 0:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
* {
}
Pas wel op bij het gebruiken van de universele selector, dit haalt je inhereting een beetje overhoop.

DM!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

anders zo
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
img {
}

Verwijderd

Topicstarter
maakt blijkbaar geen verschil :s

• niwreG
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-10-2024

niwreG

^heeft dat geschreven->

ik heb dat probleem ook gehad de fout was uiteindelijk dat ik 10 px had ipv 10px FireFox en Internet Explorer renderen de pagina's dan allebij anders :) mischien dat het helpt :)

^^eventueele typfouten zijn als vermaak bedoeld

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Zoek dan maar eens op box model;
hint: http://www.w3.org/TR/REC-CSS2/box.html
IE en Firefox interpreteren het allebei op een andere manier.

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-05 20:32

alienfruit

the alien you never expected

Trouwens 0px blijft even weinig als 0em dus je kan de unit wel weghalen. Want of je nou nul appels hebt of nul peren je blijft toch honger hebben! 0px -> 0

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Het zit hem er in dat je zowel externe (in apart css bestand) als interne (in de tags zelf) stijl informatie hebt. Dat is slecht. Geef die tags een id of class mee en zorg dat alles in de externe css file komt.*

Vervolgens heb je waarschijnlijk aan de houder van je logo een zwarte (of geen) achtergrond kleur meegegeven. Zet het op transparant of rood.

Bedenk ook dat IE een zeer afwijkende "Box Model" ** heeft. Dit komt er op neer dat Firefox, Opera en Safari het goed weergeven, maar IE de padding anders interpeteerd dan zou moeten, zodat de hoogte en breedte van elementen anders zijn dan ze moeten zijn. De oplossing is om zo weinig mogelijk padding te gebruiken, maar dat gaat natuurlijk lastig met tabellen.

* Helemaal fantastisch is als je geen tabellen zou gebruiken, maar externe stijling is een hele grote stap in de juiste richting.

** Zoek maar op "css box model"

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

Aangezien de topicstarter het heeft over valid HTML 4.01 is het misschien handig om op te merken dat IE 6.0 in standards complience mode zich wel degelijk houdt aan het box model.
Pagina: 1