Toon posts:

[XP] Service opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier een service (namelijk de Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)-service) die ik sinds kort niet meer kan inschakelen.

bij het inschakelen krijg ik de volgende error:

Kan de Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS)-service op Lokale computer niet starten.

Fout 10047: Er is een adres gebruikt dat niet compatibel is met het aangevraagde protocol.

Een oplossing lijkt mij om de service opnieuw te installeren, maar is dit wel mogelijk? en zo jah,
hoe?

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:22
Wat heb je allemaal al gedaan? SP2 opnieuw geïnstalleerd? Al je internet-shit verwijderd en opnieuw geinstalleerd? systeemherstel? Weet je zeker dat het niks met dependencies te maken heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Sp2 zit ingebakken dus zou ik windows opnieuw moeten installeren (wat ik net 2 weken geleden heb gedaan) Sysherstel kan ik alleen terug gaan naar een datum waarvan ik denk dat ik dan net zogoed weer kan formatteren (omdat er in de tussen tijd veel gedaan is op deze pc).
en internet dingen verwijderen lijkt me niet logisch. (wat bedoel je er precies mee?) service lijkt me niet echt iets met internet dingen verwijderen te maken hebben.. Ik weet zeker dat het aan die service ligt. De service start gewoon niet meer op. En ik vroeg me af of er een makkelijkere manier is dan Sysherstel of een format.

edit: alles in het netwerk doet het goed (bestanden- printers delen enz) alleen internet delen werkt niet. ik kan trouwens ook niet meer in het menu van windows firewall komen. Daar moet de service voor opgestart zijn...en dat gaat dus niet :/

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 15:34 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 22:54
Heb je al een winsock reset geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
nee, niet geprobeerd
misch erg n00b, maarre....hoe doe je dat? :*)

winsockxpfix.exe? is dat wat?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 15:37 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:22
Ik bedoelde met internet-shit al je netwerkservices, -protocollen, -clients etc...

[ Voor 6% gewijzigd door zetje01 op 09-01-2005 15:40 ]

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 22:54
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:35:
nee, niet geprobeerd
misch erg n00b, maarre....hoe doe je dat? :*)

winsockxpfix.exe? is dat wat?
Misschien dat het volgende werkt:

Step 1: Winsock reset

================

1. Go to the command prompt and then type the command "Netsh winsock reset"

Got a message saying that to complete the reset Restart your computer restart the computer and then reinstall tcpip

Step 2: Reinstall TCP/IP

==================

1. Go to Folder options and to tab named view

2. Choose the options to show hidden files and folders

3. Apply the settings and the open the network connection window

4. Right click on the network connection and then try to install TCP/IP from there
Pagina: 1