Toon posts:

Iriver met OGG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb eens een vraag over mijn Iriver iMP400. Deze heeft een firmware upgrade ondergaan. en hoort nu OGG files af te spelen. dit staat in de firmware readme. Maar als ik nu .OGG bestanden op de cd zet en die ini mijn iriver speler stop krijg ik iedere x het bericht "niet ondersteunt ogg formaat"

ze voldoen wel aan de eis van tussen de 96 en geloof 128 Kbit zijn. ze zijn allemaal 96Kbit. weet iemand hier de oplossing voor?

tis dus een iMP400 met firmware 1.80 er in.

MVG
Peter

Verwijderd

Topicstarter
helemaal niemand met iMP400 die ok geen OGG speeld ofzo ??

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-07 10:20

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:24:
helemaal niemand met iMP400 die ok geen OGG speeld ofzo ??
De bitrate moet niet tussen de 96 en 128kbit liggen maar hoger dan 96 a 128kbit zijn lijkt me. Ik denk dat je eens OGG-files met een hogere bitrate moet proberen. :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

--MeAngry-- schreef op zondag 09 januari 2005 @ 19:26:
[...]

De bitrate moet niet tussen de 96 en 128kbit liggen maar hoger dan 96 a 128kbit zijn lijkt me. Ik denk dat je eens OGG-files met een hogere bitrate moet proberen. :)
Lijkt me onzin, Ogg is VBR en kan heel gevarieerde bitrates aan.

Probeer op www.rarewares.org eens de laatste oggdropxpd encoder te pakken en zet die eens op cd? de .ogg files bedoel ik dan.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb zelf een iRiver IMP-250. Hoewel ik meestal mp3 gebruik heb ik ook met Ogg Vorbis getest. Als encoder heb ik OggDropXPd gebruikt met -quality 3.5 als instelling. Deze bestanden werden foutloos afgespeeld.
Overigens vermeldt iRiver de volgende grenzen voor de bitrate:
This version is capable of playing the Ogg Vorbis format files with a bit rate 96 ~ 160Kbps(average).

[ Voor 28% gewijzigd door Henk007 op 09-01-2005 19:46 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:08

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb met een flash player van iriver zelfde specs voor OGG bestanden, en die speelde soms die bestanden niet, en toen keek ik bij winamp, toen bleek dat die bij sommige punten net onder de 96 kbit/s ging...

[ Voor 4% gewijzigd door BiG-GuY op 09-01-2005 22:04 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

BiG-GuY schreef op zondag 09 januari 2005 @ 21:45:
ik heb met een flash player van iriver zelfde specs voor OGG bestanden, en die speelde soms die bestanden niet, en toen keek ik bij winamp, toen bleek dat die bij sommige punten net onder de 96 kbit/s ging...
Dan voldoet de ogg implementatie van iriver dus niet aan de specificaties...

• BiG-GuY

BiG-GuY

nee, iriver zegt 96 ~ 160 kbps, en als die dus er onder komt, dan speelt die het niet af... wel jammer vind ik zelf ook...
wachten tot ze misschien weer nieuwe firmware uitbrengen :) ,voor de rest vind ik het een ontzettend goed merk :), ik heb iFP-795 (512MB) :)

• Henk007
Fairy schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:06:
[...]

Dan voldoet de ogg implementatie van iriver dus niet aan de specificaties...
Dat klopt, maar om een of andere reden schijnen bestanden met een lage bitrate meer RAM geheugen te vereisen dan de iRiver spelers bezitten.
Een paar relevante topics op HydrogenAudio: 1, 2, 3, 4, 5

[ Voor 41% gewijzigd door Henk007 op 09-01-2005 22:36 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Henk007 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:24:
[...]

Dat klopt, maar om een of andere reden schijnen bestanden met een lage bitrate meer RAM geheugen te vereisen dan de iRiver spelers bezitten.
misschien komt dat door sterkere compressie :?
wma werkt ook niet als je de WMA 9 Voice Codec (4-20 kbit/s) gebruikt kan ook aan de voice codec liggen..

[ Voor 3% gewijzigd door BiG-GuY op 09-01-2005 22:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het probleem gevonden. ik had de files laten onderzoeken met avicodec. en die gaf gewoon weer dat het 96KB waren. maar nu pak ik dus een decoder sowftware ding en die zegt dus 79 - 89 KB en das te weinig. moet ik al mijn ogg files om gaan zetten naar hogere bit rates:S

en dan zal het idd nu wel gaan .
laat ik je zo even weten hij is nu alles aa het omzetten.

edit:
Dit is dus idd het probleem. ikmoet al mijn ogg jes omgaan zetten naar ongeveer 100Kbit. dan werkt het wel.
/edit

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 23:11 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:56

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:00:
Ik heb dus het probleem gevonden. ik had de files laten onderzoeken met avicodec. en die gaf gewoon weer dat het 96KB waren. maar nu pak ik dus een decoder sowftware ding en die zegt dus 79 - 89 KB en das te weinig. moet ik al mijn ogg files om gaan zetten naar hogere bit rates:S

en dan zal het idd nu wel gaan .
laat ik je zo even weten hij is nu alles aa het omzetten.

edit:
Dit is dus idd het probleem. ikmoet al mijn ogg jes omgaan zetten naar ongeveer 100Kbit. dan werkt het wel.
/edit
Ogg Vorbis is een VBR formaat... En niet zomaar VBR, maar ECHT VBR...
Ik bedoel daarmee: Stel je encodeerd een file naar OGG op een hoge bitrate, zeg 160kbps (gemiddeld)... maar als er een paar seconden stil is, dan zal je zien (in winamp) dat de bitrate tot onder de 10kpbs zakt...
Een file met veel stiltes of zachte passages word daarom ook veel kleiner dan een file met veel harde passages en die even lang is.
Als de Iriver daar niet tegen kan, dan snappen ze duidelijk niet hoe OGG eigenlijk werkt.
(of hij heeft een hardwarematige beperking, maar dat lijkt me zo sterk.)
Tussen het decoderen van een lage bitrate OGG of hoge bitrate OGG zit qua cpu en memory load weinig tot geen verschil.

Alles kan stuk.

• Henk007
remco_k schreef op maandag 10 januari 2005 @ 11:42:
[...]

Ogg Vorbis is een VBR formaat... En niet zomaar VBR, maar ECHT VBR...
Ik bedoel daarmee: Stel je encodeerd een file naar OGG op een hoge bitrate, zeg 160kbps (gemiddeld)... maar als er een paar seconden stil is, dan zal je zien (in winamp) dat de bitrate tot onder de 10kpbs zakt...
Een file met veel stiltes of zachte passages word daarom ook veel kleiner dan een file met veel harde passages en die even lang is.
Als de Iriver daar niet tegen kan, dan snappen ze duidelijk niet hoe OGG eigenlijk werkt.
(of hij heeft een hardwarematige beperking, maar dat lijkt me zo sterk.)
Tussen het decoderen van een lage bitrate OGG of hoge bitrate OGG zit qua cpu en memory load weinig tot geen verschil.
Je hebt alweer gelijk remco_k, maar het is echt een hardware probleem. Zelf ben ik niet voldoende (helemaal niet..) thuis in ARM (Cirrus Logic EP7312) assembly taal, maar de iRiver implementatie is afgeleid van de Tremor fixed point Vorbis decoder. Het schijnt dat bij lage bitrates de framegrootte ook kleiner is, waardoor er meer geheugen nodig is. Overigens staan in de eerder door mij genoemde HA links tips om de encoder in managed bitrate mode te laten werken.

[ Voor 17% gewijzigd door Henk007 op 10-01-2005 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
De iriver spelers werken ook wel met die lage bit rates. alleen moet de gemiddelde bitrate min 96Kb zijn. zie hierboven ergens. dus als het gemiddeld maar 96Kb of meer is is het goed. en getest en werkt...
Pagina: 1