Games stotteren elke paar minuten

Pagina: 1
Acties:

• DoubleJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-02 09:46

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik weet dat dit probleem al veel vaker is langs gekomen maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden in de search ed. en ik wil erg graag van dit probleem af.

Windows XP SP2 build 2600
Norton Internet Security 2005
DirectX 9.0c

Je systeem?
ASUS A7v333
AMD Athlon 1800+
512 MB DDR
Maxtor 80GB 8MB 7200RPM
WD Caviar 40GB 2MB 7200RPM (dump schijf)
Geforce 4 Ti4200 64MB (geclocked of niet, maakt niet uit)
Creative SB Audigy LS (probleem deed zich ook voor bij oude on-board kaart, C-Media)

Windows XP SP2 build 2600
Norton Internet Security 2005
DirectX 9.0c

Wat heb je reeds gedaan?
Gefragmenteerd
Diverse anti-spyware programmas gedraaid
Nieuwe drivers geinstalleerd voor mobo en vga
Games ge-reinstalled

Met welke games heb je dit?
True Crime: Streets of LA
Unreal Engine Games (AA:SF, UT2k3)
LOTR:BFME
Half Life 2
Battlefield 1942

Andere problemen buiten games?
Ik las in een ander topic dat er ook gevraagd werd door iemand die wilde helpen of cd's branden o hoge snelheid ook problemen geeft. Het antwoord is ja, als ik SVCD's op hoge snelheid brand dan stottert die film in mn DVD speler net zo regelmatig als de games op mn computer lijkt het. Ik heb dit nog niet heel uitgebreid getest maar op lage snelheid branden wil wel helpen volgens mij.

Wat merk je precies in die games dan?
Om de paar minuten, ik schat tussen de 3 en 10, gaat de framerate enorm omlaag, het word een langzame slideshow als het ware. Het geluid schiet in een loop (doet me denken aan een vastloper zoals dat in Win95 vroeger vaak gebeurde) en de controls werken nog wel, na 10 - 30 seconden is het over en is de Framerate weer optimaal. Voor zover ik weet gebeurt dit niet op dezelfde plekken in maps van games, zelfde effecten ed. het is random denk ik.

Sinds wanneer heb je dan last van deze problemen?
Toen ik een tijd terug een nieuwe HD had gekocht ging mn pc niet zo lekker meer werken dus had ik de boel maar geherinstalleerd, sinds de herinstallatie (dus niet de nieuwe HD denk ik) is dit probleem er.

Als ik nog kan helpen met het omschrijven vraag het dan!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
staat DMA wel aan op de nieuwe hd ?

aangezien je dit probleem sinds de nieuwe hd hebt denk ik dat daar ook het probleem moet liggen

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik heb gelezen dat dit aan te zetten is in apparaatbeheer? Dit vind ik daar niet. Moet dit soms als Administrator? In mijn BIOS heb ik de optie ook niet kunnen vinden.

Sorry, gevonden! IDE/ATA ATAPI Controllers.
Bij primary staat overal "DMA if available", bij Secondary staat dit op "PIO only" bij Device 0, op "DMA if available" zetten dus?

edit:
Als ik me niet vergis is Secondary Device 0 mijn Secondary Master wat mijn CD-Brander is, dma stond dus blijkbaar wel aan op mn 80GB HD maar er staat "if available" bij dus moet het dan misschien toch nog hardwarematig aangezet worden? Zoja hoe dan? Nogmaals: in mijn BIOS weet ik deze functie niet te enable-en

[ Voor 79% gewijzigd door DoubleJ op 09-01-2005 15:40 ]

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:27

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ikzelf heb dit probleem ook, dat periodieke en het probleem met het beeld en het geluid,

Het gebeurd alleen als ik apps als emule open laat staan tijdens gamen/branden, je hebt geen applicaties draaien tijdens games die nog wel eens veel CPU kracht van je systeem gebruiken?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
nee, allen wat Instant Messengers en norton, bedankt voor je tip _/-\o_ maar dat veroorzaakt mijn probleem niet denk ik. ;) (of het moet gaan om een achtergrond programma waar ik me niet bewust van ben). Ik zal zo ff een screenshotje posten van mn Task manager!

[ Voor 38% gewijzigd door DoubleJ op 09-01-2005 15:41 ]

Verwijderd

Ik heb zn screenie even voor DoubleJ geupload, zie hier

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11 02:50

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

gisteren hoorde ik van een goede vriend van mij dat hij met een soort gelijk systeem zijn swapfile verkleind heeft en dat dit positieve invloed had op de werking van sommige games.
zijn werkgeheugen is dan 768mb en hij heeft zijn swapfile ingekort tot 400mb max.

zou dit ook een oplossing kunnen zijn voor hier?

computer voor alle werkzaamheden

• DoubleJ

DoubleJ

Een ninjja!

Topicstarter
Ik heb hier ook redelijk wat mee gespeeld maar voor 512 mb moet 768MB goed zijn dacht ik gelezen te hebben. maar als iemand me een betere config. aan kan raden zal ik dat zeker even proberen

ik ben overigens op dit moment ook druk bezig mijn start-up lijst te verkleinen

[ Voor 19% gewijzigd door DoubleJ op 09-01-2005 16:05 ]

Pagina: 1