Toon posts:

[XP] Sommige letters niet goed weergegeven*

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Bepaalde lettertypes worden niet goed weergegeven in windows, dit heeft als gevolgd dat letters in Internet explorer of als ik een film op m`n computer afspeel met zelf ingevoegde ondertitels deze niet goed worden weergegeven. Het gaat hier om de letters apotrof e, dus é wordt dan een л (ik weet niet of dit goed overkomt) en de apostrof a dus á, zo zijn er nog wat letters die niet goed worden weergegeven. Ik heb geprobeerd bij landinstellingen wat geprobeerd te wijzigen maar dit heeft geen zin gehad. Verder weet ik eigenlijk niet wat ik er tegen kan doen dus tips zijn van harte welkom.

groet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maak eens een screenshot anders? :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Fonts al eens even opnieuw geinstalleerd?

Ik pas de titel even aan zodat het OS vooraan staat. alle andere topics in WOS als voorbeeld :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle antwoorden!!

voordat ik een screenshot ga maken, wil ik wel even eerst proberen de fonts opnieuw te installeren. Hoe doe ik dat?

edit: ik ga natuurlijk eerst even googlen om te kijken of ik er zelf achter kan komen

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 14:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:12:
bedankt voor de snelle antwoorden!!

voordat ik een screenshot ga maken, wil ik wel even eerst proberen de fonts opnieuw te installeren. Hoe doe ik dat?

edit: ik ga natuurlijk eerst even googlen om te kijken of ik er zelf achter kan komen
Nee ben er helaas niet achter gekomen hoe het precies werkt. Ik heb wel een klein screenshot gemaakt, hier zie je hoe bijvoorbeeld het woord officiële niet goed wordt weergegeven.
Dit is de link van mijn screenshot. http://img142.exs.cx/img142/3527/letter9gs.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 15:23 ]

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-04 17:11
Heb je je taal/land-instellingen wel juist staan?

Kijk eens op de volgende plaatsen:
In Internet Explorer => Beeld => Codering => West-Europees?

In startmenu => configuratiescherm => landinstellingen
Kijk hier alles goed na, ook geavanceerd

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Internet Explorer, Beeld en dan codering West-Europees heb ik `m net opgezet maar dat heeft niet geholpen.
Bij landinstellingen staat ie op Nedelands, bij talen en dan details staat ie op Engels (verenigde staten) - verenigde staten (internationaal) en bij geavanceerd staan er 2 opties die beiden niet zijn aangevinkt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:56:
Bij Internet Explorer, Beeld en dan codering West-Europees heb ik `m net opgezet maar dat heeft niet geholpen.
Bij landinstellingen staat ie op Nedelands, bij talen en dan details staat ie op Engels (verenigde staten) - verenigde staten (internationaal) en bij geavanceerd staan er 2 opties die beiden niet zijn aangevinkt.
hebben jullie geen oplossing voor me? :'(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Staat bij Internetopties Algemeen de Lettertypen op Latin gebaseerd?

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Bij lettertype staat taalscript Cyrillisch en de lettertype voor webpagina`s staat Bookman Ols style.

Als ik ondertitels afspeel via m`n computer worden de letters ook niet goed weergegeven in de film, daarom denk ik dat het probleem ergens anders ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 18:51 ]

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
lijkt erop dat jou systeem geen speciale karakters kan weergeven? Zijn er ook niet-alfabet karakters die wel werken?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
nee zover ik weet niet, hoewel hij @ en ® wel goed weergeeft maar het euroteken en dergelijke niet. Vooral de één kan ik niet goed zien en dat komt erg vaak voor, vooral als ik een film aan het kijken ben vanaf m`n computer

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:50:
Bij lettertype staat taalscript Cyrillisch
DAt blijkt inderdaard uit je screenshot (Euroteken verandert bijv. in een Cyrillische "b"), dus ik denk dat je die op latin-based (of Latin-gebaseerd) moet zetten ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd het op latin gebasseerd te zetten maar hij springt vanzelf weer naar Cyrillisch. Dit gedaan dan onder internet opties.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:37:
ik heb het geprobeerd het op latin gebasseerd te zetten maar hij springt vanzelf weer naar Cyrillisch. Dit gedaan dan onder internet opties.
probeer mezelf weer even onder de aandacht te brengen, iemand een idee?

Verwijderd

Ik wilde nog even melden dat ook ik mijn taalinstellingen niet kan veranderen :?
(in dit geval andersom dan hè, van Latin-based naar Cyrillisch)

Dat merkte ik toen ik even wat aan het rommelen was om te kijk of ik je probleem kon simuleren ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja raar dat dat niet kan. Helaas is mijn probleem niet op te lossen denk ik |:(

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 22:10:
ja raar dat dat niet kan. Helaas is mijn probleem niet op te lossen denk ik |:(
En als je de standaard instellingen van IE terugzet???
kijk ff ook of geen rare toolbars (yahoo, google of msn) in IE ingeschakeld hebt. Die willen de boel ook omgooien en vastzetten. ;)

Verwijderd

Topicstarter
heb ik allemaal geprobeerd,.. zonder resultaat
Pagina: 1