Toon posts:

geforce 6200 sli?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Miss een stomme vraag maar heeft iemand ervaring met een 6200 in SLI
(Het liefst die ene met turbocache.)

Of is dat niet mogelijk?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Simpel antwoord: niet mogelijk.

Verwijderd

Turbocharched kaarten zijn in feite trager dan gewone kaarten, doordat ze sysmem pakken, bovenop hun eigen minime hoeveelheid mem.

Verder ondersteunt deze kaart geen SLI.

Verwijderd

Het is misschien wel mogelijk met Video Array van Alienware, maar ik weet niet hoe dat dan zou zitten met de Turbocache versie.

Verwijderd

Met zo'n TC versie lijkt het me al HELEMAAL niet dat het werkt. Die dingen gebruiken EIGENLIJK geen eigen mem (ze hebben iets van 8MB van zichzelf, alleen rudimentaire framebuffers), en de rest nemen ze van je sysmem. 2 kaarten gaan elkaar dan bijten.

Verwijderd

Topicstarter
komt ook nooit uit zeker.

Verwijderd

D'r zal misschien ooit een 6200-SLI uit komen, maar denk eens na: is het markttechnisch interresant? De 6200SLI is een kaart die qua kracht en prijszetting gericht is op mensen die wel de functies van een echte graka willen, zoals bijvoorbeeld hardware overlay, dedicated geheugen (dus geen afsnoeppraktijken van de rest van het systeem), en rudimentaire 3d-dingen voor bijvoorbeeld een grafische shell zoals Longhorn's avalon.

Dit is géén kaart bedoeld voor gamers, en gamers zijn de mensen die kaarten in SLI willen zetten.

Zowiezo lijkt het me technisch straal onmogelijk om 2 kaarten te hebben die hun deel van het systeemgeheugen willen hebben. Een TC kaart heeft zo'n 8MB dedicated framebuffer, en om op 64MB VRAM te komen, snoept hij 56MB van je RAM af. 2 van die krengen snoepen dus al 112MB. En dan moet je ook nog de logistiek hebben dat ze elkaar's geheugen niet jatten, EN er moet bandbreedte overblijfen voor andere zaken, zoals het aansturen van de IDE controller.

Verwijderd

Topicstarter
hoezo met een 6200 kun je toch wel fatsoenlijk spellen spelen?

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 14:18 ]

Verwijderd

Willen ze elkaars VRAM uit het gewone RAM claimen, wat vreemde resultaten kan geven, en er moet onderhandeld worden over wie welke memory area claimt.

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik vraag me echt af waarom je 2 6200 kaarten in sli wil hebben..? Dan neem je toch gewoon 1 6600(gt) kaartje.

Verwijderd

Een 6600GT is tot 3x zo snel dan een 6200, en als je die zgn. Turbocharged (die wél goedkoop is!) neemt, kan dat nog hoger oplopen.
Pagina: 1