[XP] Hoe het 127GB probleem al te verhelpen voor setup?*

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:20
Ik heb een 200GB schijfje en zit dus met het beruchte 127GB probleem. Dat oplossen is opzich niet zo moeilijk met al die topics die hier over zijn ;) .

Alleen heb ik nog niet echt gevonden hoe het probleem te verhelpen is voor dat Windows daadwerkelijk is geïnstalleerd.

Hoe kan ik dus het probleem oplossen zodat ik niet elke keer het hoef optelossen als ik Windows erop gooi.

Verwijderd

Eerst even updaten naar sp2, dan Partition Magic installen dan kan je de ruimte gewoon weer gebruiken :)

moet de ruimte natuurlijk wel toewijzen aan een schijf waar je het wil.
C: of D: of iets anders.

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 14:02 ]

• XoReP
Dat lukt me zelfs zonder PM ;)

Ik bedoel hoe je de oplossing van het probleem op de Windows CD al kan verwerken.
Dus dat ik met de Partitionmanager van Windows zelf gewoon de volledige schijf kan indelen.

[ Voor 29% gewijzigd door XoReP op 09-01-2005 14:05 ]

Verwijderd

Je zou het kunnen fixen door SP1 of SP2 te slipstreamen op je CD, een programma wat dat voor je kan (en ook alle andere drivers die je maar wilt, zoals bijvoorbeeld je S-ATA controller, dag diskettedrive!), is nLite, staat in de meuktracker.

Verwijderd

ja mij ook ja maar ja :)
suc6 dan ;)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

In dit http://support.microsoft.com/?kbid=303013 artikel staat ook uitgelegd hoe je je setup bestanden zo kan aanpassen dat dit via de setup al ondersteund wordt.

Ik pas verder even je topic titel aan zodat het OS erin staat - let hier zelf ook even op voortaan :)

• XoReP
Ik had al een keer geprobeerd een geslipstreamde CD te maken maar die was een beetje mislukt ;) Dat nLite zag ik vaak staan in de meuktracker maar nooit gekeken wat dat was (kdacht iets voor nVidia kaartjes).

Dat artikel heb ik gewoon vaak gelezen toen ik het probleeem probeerde optelossen (Maar schijnbaar het onderste gedeelte overheen gelezen). 8)7
Ik ga ff aan de slag ;)

PS> Ik was idd vergeten te vermelden welke Windows versies het betrof en het is hoofdzakelijk dus XP maar ook 2000 (maar dat zal wel hetzelfde werekn ;) )

[ Voor 26% gewijzigd door XoReP op 09-01-2005 14:16 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ZaeK schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:13:
PS> Ik was idd vergeten te vermelden welke Windows versies het betrof en het is hoofdzakelijk dus XP maar ook 2000 (maar dat zal wel hetzelfde werekn ;) )
Dat werkt dus NIET hetzelfde.

WIndows XP SP1 biedt standaard al ondersteuning voor installatie op harddisks (volumes eigenlijk) >137GB maar bij Windows 2000 (vanaf SP3) kan je de install niet op een >137GB volume doen.
Daar kan je de registry waarde alleen tijdens of na de install zetten, maar diskpart van 2000 snapt het dan toch nog niet > dus kan je alsnog geen installatie doen.

[ Voor 18% gewijzigd door alt-92 op 09-01-2005 18:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-03 09:59

Opa

Nu Multifocaal!

nLite werk "às un dolluh" om SP1 of 2 en de juiste drivers mee te slipstreamenmaar ik vraag me af waarom je überhaupt een schijf van 200 GB ongepartitioneerd wilt inzetten... B)

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Wat ook heel praktisch kan: tijdens setup slechts een partitie aanmaken kleiner dan 127 GB, dan als Windows er op staat SP2 installeren, register aanpassen zodat grens van 137 GB gepasseerd wordt en daarna (netjes telkens rebooten!) met Windows (onder Computerbheer) de schijf partitioneren.

Werkt prima.

• XoReP
Windows XP werkt iig al als een zonnetje met een geslipstreamde SP2 erop. Net heb ik ook ff een Windows 2000 cd geslipstreamed en ook de patch van nLite toegepast.

KBen W2K nu aant instaleren en hij ziet me schijf als 137GB mar omdat ik hem met XP al had ingedeeld in 90GB en 100GB kan ik hem wel gewoon op zo'n partitie zetten.
Pagina: 1