Toon posts:

Leadtek TI4400 fans vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Leadtek ti4400.
Op dit moment is die kaart het meest lawaai makende ding in mijn systeem.
Verder hangen er allemaal papst en zalman coolers in.
Echter is deze kaart na jaren van intensief gebruik aan het opraken.
Eigenlijk moet ik gewoon een nieuwe hebben, maar goed.
De kaart doet het verder nog prima met zijn enorme heatsink erop.
Er zitten naast het heatsink nog twee fans op deze kaart, die maken enorme herrie.
ik heb leadtek hierover al gemailed en die claimen dat het niet mogelijk is de fans te vervangen.
Right...
Ze wilden me ook niet melden welk type erop zit.

Weet iemand hier dat toevallig en hoe ik ze het beste kan vervangen?
Heb zelf geen soldeerbout o.i.d. maak kan wel door iemand de stekkertjes van het draadje laten overzetten op een eventueel nieuwe fan. Die uiteraard zo stil mogelijk moet zijn.

Deze kaart koelen met alleen 1 of geen fans lijkt mij geen goed idee gezien het feit dat ie nogal eens warm kan aanlopen na een paar uur intensief gebruik.

Wie kan mij verder helpen?

Verwijderd

Er zit idd een custom koeler op, en die fan's zijn nogal vreemd qua vorm (je krijgt ze d'r met een schroevendraaien wel af). Je kunt proberen in hun as een drupje naaimachine olie te laten vallen (stickertje d'r af, drup, stickertje d'r op), maar het beste is gewoon het hele ding eraf halen, en een koeler á Zalman ZM80C/D -HP d'r op te zetten (0db), of, een Zalman ZMF770.

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
Niet overclocken en de fans er gewoon afhalen, de heatsink is groot genoeg voor passieve koeling.
Problem solved.
Ik heb net dezelfde kaart gehad en zonder fans werd de heatsink ongeveer 55-60 graden in games. Stel vooral geen verdere vragen zoals "die fans zitten er toch op voor iets" want ik ben geen hardwarenoob en wéét dat het perfect kan zonder enige fan, zelfs zonder airflow.
Als je nu braaf luisterd heb je binnen 5min een stille pc zonder dat het je een cent kost. :)

Verwijderd

Topicstarter
corpseflayer schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:05:
Niet overclocken en de fans er gewoon afhalen, de heatsink is groot genoeg voor passieve koeling.
Problem solved.
Ik heb net dezelfde kaart gehad en zonder fans werd de heatsink ongeveer 55-60 graden in games. Stel vooral geen verdere vragen zoals "die fans zitten er toch op voor iets" want ik ben geen hardwarenoob en wéét dat het perfect kan zonder enige fan, zelfs zonder airflow.
Als je nu braaf luisterd heb je binnen 5min een stille pc zonder dat het je een cent kost. :)
Kan het inderdaad eens testen.
Zo'n zalman cooler heb ik ook naar zitten kijken, maar vind ik eigenlijk zonde van mijn geld, gezien het feit dat ik toch een nieuwe kaart wil hebben zodra die 6800UDLX beter leverbaar zijn.

Maar warmte, dat ding van mij word al vrij warm: http://www.tweakers.net/gallery/111808/sys
Kan dat samen?

• Meister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07 14:18
Ik ergerde me enorm aan die kleine fannetjes, dus heb ik ze een jaar of wat geleden er al uit gesloopt en gewoon een 8 cm case fan in de heatsink geschroefd. Dat gaat prima, gewoon twee schroeven aan één kant van de fan, in de bovenste gleuf van de heatsink, die is net smal genoeg voor prima grip.

Het is wat lomp (en kost je vast je garantie, maar wie maalt daar nu nog om met zo'n oud ding), maar het heeft altijd uitstekend gewerkt en dat op 5V, dus lekker stil :Y)