[2000] Terminal services, soms nieuwe sessie...

Pagina: 1
Acties:

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 11:28
Gebruik al maanden naar tevredenheid RD icm Terminal Services op een 2000 server, voor programma's die 24/7 up moeten zijn (bij IRC). Als ik mijn laptop uit wil zetten, sluit ik RD, en als ik weer wil kijken hoe het staat met mijn programma's, dan start ik een sessie naar TS waarbij automatisch de bestaande sessie weer wordt overgenomen.

Nu het probleem. Van tijd tot tijd wordt er gewoon een nieuwe sessie gebouwd, naast de al bestaande sessie. Ik kan dan dus niet meer zien hoe het met de programma's staat. Het enige wat ik kan doen, is via tsadmin de oude sessie afloggen, en de programma's in de nieuwe sessie weer starten.

Ik zou bij god niet weten waar dit door wordt veroorzaakt. Er is werkelijk niets gewijzigd in de setup als dit voorkomt. IP adres van beide systemen (client en host) ongewijzigd, mac adressen ongewijzigd, hostnames ongewijzigd, you name it.
Heeft iemand enig idee waar dit door komt, en hoe ik het kan voorkomen?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Kan je niet gewoon vanuit de ene sessie de andere remote controllen of er naartoe connecten, zodat je weer in de goede desktop terecht komt? als dit gebeurt, connect je dan vanaf de zelfde pc of een andere? Wellicht dat je daar nog even in de config van de ts naar kunt kijken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan inderdaad in de tsadmin via 'Connect't erug naar je oude sessie (tsdiscon en daarna tscon kan ook via de commandline), maar meestal komt je probleem door een van de volgende zaken:

- Resolutie danwel colordiepte klopt niet met de bestaande sessie
- De oude sessie heeft niet door dat hij 'disconnected' is en zal dus niet herconnecten

Vooral dat laatse is een 'bekend' iets :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-04 11:28
sanfranjake schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:55:
Kan je niet gewoon vanuit de ene sessie de andere remote controllen of er naartoe connecten, zodat je weer in de goede desktop terecht komt? als dit gebeurt, connect je dan vanaf de zelfde pc of een andere? Wellicht dat je daar nog even in de config van de ts naar kunt kijken :)
Heb al remote control geprobeerd, krijg ik een melding dat er iets niet wordt gevonden (iets met error 02, ben ik weer vergeten :) )
Ik connect iig vanaf dezelfde pc. Maar het gebeurt alleen nadat die pc uit of in standby is geweest. Dat is wel opvallend.
elevator schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:01:
Je kan inderdaad in de tsadmin via 'Connect't erug naar je oude sessie (tsdiscon en daarna tscon kan ook via de commandline), maar meestal komt je probleem door een van de volgende zaken:

- Resolutie danwel colordiepte klopt niet met de bestaande sessie
- De oude sessie heeft niet door dat hij 'disconnected' is en zal dus niet herconnecten

Vooral dat laatse is een 'bekend' iets :)
Hmm.
Resolutie kan ik wel wegstrepen. Die klopt. Gebruik het zelfde profiel.
Dat hij niet door heeft dattie disconnected is, kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik zal idd in het vervolg die sessie eerst eens disconnecten, dan de sessie waarmee ik dan ingelogd ben afloggen, en nog eens opnieuw connecten. Als het goed is zou hij dan dus wel de oude sessie terug moeten pakken :)

Zal het zodra het nog eens voor komt proberen.
Bedankt voor de antwoorden!