slangencombinatie zalman en innovatek?

Pagina: 1
Acties:

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Hallo,

Ik heb een Zalman Reserator 1 waterkoelings set, CPU en GPU zijn hierop aangesloten.
Binnenkort krijg ik een ander mobo, de MSI K8N Neo 2 Platinium 54 G.
Hierop zit een actieve chipset koeler.
Nu weet ik dat een Innovatek Graph-O-Matic waterblok een goede vervanging kan zijn.
Hij past er ook prima op.
Nu wil ik weten of de slangen op elkaar passen.
De aansluitingen zien er hetzelfde uit, maar de binnen en buiten diameters wijken van elkaar af.
Ik zal zeker andere slang erbij halen, maar welke maat moet ik aanhouden?
Of bestaat er een overgangskoppeling?
Heeft iemand deze opstelling of kan iemand mij zeggen wat ik hieraan het beste kan doen?
Alvast bedankt!

mijn systeem.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
Kijk even wat de buiten/binnediameters van de slangen/blokjes zijn en je zult het wel kunnen weten.
Volgens mij zijn beide 10 mm dus ik denk dat het wel gaat passen.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
zijn toch allebij 8mm slangen met knelkoppelingen?

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Innovatek heeft volgens mij 6/8 aansluitingen (binnen en buitendiameter) omdat het een Duitse fabrikant is.
Zalman in the other hand heeft weer 10/12 aansluitingen, dus volgens mij past het allemaal niet zo pcies 8)7

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:57
denk dat het wel mee valt, maar je moet gewoon ff proberen, of iemand zoeken die het geprobeert heeft. Mijn ervaring is dat afwijkende maten met een beetje passen en meten wel passen

Verwijderd

innovatek is 8x1 oftwel 10mm buiten en 8mm binnen... ik heb ook zoiets gehoord dat zalman met 10x12 werkt maar je kan heel goed de 10mm innovatek slang in de inwendige diameter van de zalman stoppen tie-wraps erom en ff testen op lekken.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik las in de user's manual dat aansluitingen van Zalman kunnen werken met 13x10, of 12x8.
Als Innovatek een binnen diameter van 8 gebruikt, zou het gaan, maar kom er nog niet zo gauw achter.

mijn systeem.

Pagina: 1