Maxtor wordt "soms" niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• PPanic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 13:53
Ik ben de pc van me vriendin aan het maken en alles werkt vlekkenloos behalve de harde schijf,
ze had hier al eerder problemen mee vertelde ze mij.
De harde schijf wordt heel soms niet herkend door het bios, en de enigste manier om hem weer herkend te krijgen is de molex uit de HDD te trekken en weer terug te stoppen, er zit ook geen regelmaat in waneer dit gebeurt.
Het oude MSI moederbord wat erin zat deet nogal vaag, dus die heb ik netjes vervangen voor een AsRoxk K7VT4A+ en alles werkte perfect, maar net begon de ellende weer.
Maar heel stom is dat het dus "soms" gebeurt heel vaak start hij wel goed door

Maxtor 5T040H4
40GB
7200RPM

Ik hoop dat jullie wat weten.

INVENTARIS

Verwijderd

Check de harde schijf eens met Powermax, het tooltje van Maxtor

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Ik neem aan dat je dus bedoelt dat bij het starten je harde schijf niet door het BIOS herkend wordt en dat je dan je PC moet resetten voordat hij opstart. Hetzelfde heb ik ook met een 40GB Maxtor schijf gehad bij de PC van mijn ouders. Hij gaf af en toe bij het booten een hoog piepend geluid en werd niet herkend. Uiteindelijk is de schijf vervangen door een groter exemplaar (160GB) en de problemen waren daarmee verholpen. Blijkbaar was die schijf toch niet helemaal goed.

Verwijderd

lijkt mij ook ja dat de schijf niet helemaal ok is.
eerst met dat msi bord en nou met dit dussss :)

• PPanic
Inderdaad een hoog piepend geluid, maar ik moet niet alleen resetten ik moet de molex eruitrekken en hem er weer in stoppen, dan herkend hij hem wel weer ineens.
En als hij hem herkend werkt hij perfect

INVENTARIS

• PPanic
Zijn er nog mensen die me kunnen helpen, die dit probleem hebben gehad en opgelost hebben?
Anders moet ik een nieuwe voor haar kopen :/

Die hoeft ze natuurlijk niet terug te betalen :> :*)

INVENTARIS

Verwijderd

ik heb hetzelfde met een wd 40gb 7200rpm en die werkt zo al een jaar goed..
soms dan doet hij hetzelfde wat jij elke keer hebt. Ik trek die molex er dan uit en weer in en hij werkt weer. Verder staat mijn pc bijna nooit uit dus heb misschien daarom niet zoveel last daarvan.
Maar het ligt zeker aan de harde schijf dus als je dat elke keer hebt, toch helaas een nieuwe kopen helaas ;(

• Mirre
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10-2025
Dit probleem hebben wij ook gehad met een 40Gb Maxtor HDD. Dat was binnen de garantieperiode. Na checken met het powermax-tooltje geeft ie ook feilloos aan dat ie defect is. Via de site van maxtor hebben we gemeld dat ie defect was. Zij stuurden ons een nieuwe harddisk toe en wij moesten de oude binnen een week terugsturen. Prima geregeld dus.

Als de server down is, dan volijken we 'm weer op !!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Wat je ook eens kan proberen is een molex te pakken die direct in de voeding gaat en aan die ader geen andere apparaten aansluiten. Kan zijn dat ie net te weinig stroom geeft om hem op te laten spinnen, zeker als er bijvoorbeeld nog 2 andere apparaten voor geschakeld staan.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Kabels nagaan, kijken of je de jumper niet op Custom Select heb staan. Wil dit niet helpen, check de hardeschijf met het diagnostisch tooltje van de fabrikant. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
under-world schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:59:
Wat je ook eens kan proberen is een molex te pakken die direct in de voeding gaat en aan die ader geen andere apparaten aansluiten. Kan zijn dat ie net te weinig stroom geeft om hem op te laten spinnen, zeker als er bijvoorbeeld nog 2 andere apparaten voor geschakeld staan.
Alle kabels van de molexen zijn per spanning allemaal doorverbonden in de voeding. Het maakt dus niets uit op welke molex je een apparaat aansluit, tenzij het apparaat > 10A trekt of er een connector slecht contact maakt :)

@TS: Als je de betreffende disk test in een andere machine, vertoont hij dan hetzelfde gedrag? Zonder dat te testen is het namelijk niet uit te sluiten in welk onderdeel het probleem zit.

Verwijderd

Ik had ook zoiets. Bij mij was de oorzaak dat ik mn HD in een silentmax enclosure heb, en deze niet aan de massa zat. Gevolg was dat de schijf regelmatig niet herkend werd en ook regelmatig uitviel. Toen ik een ze mbv een aarde draad met de behuizing had verbonden werkte alles weer perfect.

Ik weet niet hou jouw schijf ingebouwd is, maar als hij geen contact maakt met de behuizing kan dat de oorzaak zijn.

• PPanic
De hdd is geaard, en hij vertoont dit ook in andere pc's helaas
ik vraag wel een ander bij ze aan

T4JBVJ4C ATA 5T040H42404A3 Out of warranty 11/26/2004 :( :(

[ Voor 81% gewijzigd door PPanic op 11-01-2005 20:00 ]

INVENTARIS

Pagina: 1