Toon posts:

AVI speelt op PC goed af maar niet op Divxspeler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een avi waarbij op mijn onvolprezen Medion divx-speler het geluid niet synchroon (begint al vrij snel, en loopt steeds iets meer achter, tot zo'n 3 seconden aan het eind). Op mjin PC (windows media player old skool) loopt hij wle synchroon.

Het is des te frustrerender, omdat ik net mijn hele collectie op DVD aan het checken ben met o.a. virtualdub en virtualdub mp3freeze, en dat deze er nu net perfect uit kwam. Geluid loopt ook niet achter zou ik zeggen op basis van de file info (zie screenshotje) .

Iemand een idee waar dit aan kan liggen?? Ik hbe al 2 dagen allerlei FAQ's doorgespit, maar geen bruikbaar resultaat gevonden. Wat hbe ik nog meer geprobeerd:
- een andere film getest op de divxspeler: geen probleem
- de film nog eens getest op divx-speler: zelfde problemen als voorheen.
- de film eerst ene stuk op 16* laten doorspoelen naar ongeveer 3/4e van de film: nu loopt het daar nog wel synchroon.

Afbeeldingslocatie: http://www.gortmaker.com/temp/vdub_file_info.jpg

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:27:
- een andere film getest op de divxspeler: geen probleem
[afbeelding]
En, heeft die andere film geen andere codec in gebruik? Of een andere sampling-rate van het geluid?

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde codec (ook xvid)
Sampling rate van geluid moet ik nakijken. Kan dat een issue zijn? Waarom? (wil vooral begrijpen wat er gebeurd is; die avi heb ik nu wel al gezien (zeker na al dat testen))

edit: sampling rate van film die niet werkt is 48000, van die die wel werkt: 44100: kan dit een issue zijn??

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 23:29 ]