GPS antenne in auto, hoe te gebruiken in combinatie met PC

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Een tijdje terug hebben we thuis een nieuwe auto gekregen, weliswaar een 2e hands maar we zijn er erg tevreden mee.

Nu ligt hier van de vorige eigenaar nog een GPS antenne in, weet niet precies hoe hij hem gebruikt heeft maar hij ziet er uit als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.sanav.com/gps_antennas/images/sm25.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sanav.com/gps_antennas/images/sm25uni.jpg

Voor wie het interessant vind, ik heb de grijze :)

Nu is mijn vraag, kan dit ding via een omweg ook aangesloten worden op mijn laptop via USB, firewire of evt een andere standaardaansluiting zoals com, utp?
Op deze manier zou ik een softwarepakket op mijn laptop kunnen installeren en als we de weg dan echt niet kunnen vinden zouden we misschien GPS kunnen gebruiken :9

Ik heb even gekeken met een lampje achter het dashboard en heb het volgende draadje gevonden, ik weet niet 100% zeker of het van de GPS antenne is maar voor je weet maar nooit Het ging om een draadje met een klein wit breed connectortje met 8 aansluitingen, van links naar rechts ging het als volgt:

1. zwart
2. wit
3. niets
4. bruin
5. blauw
6. groen
7. geel
8. rood

Herkent iemand deze info? Voor de volledigheid verder nog wat info:

Type antenne: SM-25
Link naar een site die wat meer kan vertellen
serial: 2511612

[ Voor 8% gewijzigd door Kr3Kr op 09-01-2005 13:16 ]

Gregor van Egdom Krekr

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik heb het idee dat dit alleen een versterkingsantenne is. De GPS module zelf heb je dus niet.
Wanneer je bijv een USB GPS ontvanger hebt kun je met deze antenne (welke buiten op de auto wordt geplakt) een beter ontvangst krijgen, als dat nodig is.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
Djoekie schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:27:
Ik heb het idee dat dit alleen een versterkingsantenne is. De GPS module zelf heb je dus niet.
Wanneer je bijv een USB GPS ontvanger hebt kun je met deze antenne (welke buiten op de auto wordt geplakt) een beter ontvangst krijgen, als dat nodig is.
Dat zou jammer zijn, die antenne ligt trouwens op dit moment voor op het dashboard

Gregor van Egdom Krekr

• Kr3Kr

Kr3Kr

Melpomene

Topicstarter
mjah, het is idd alleen een antenne, zo'n receiver is me iets te duur voor die klein beetje lol, maar ja, ik kon het proberen

Gregor van Egdom Krekr