Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• sealy
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:13

sealy

bastards...

Topicstarter
Laatst zag ik bij een tante van mij een schilderij aan de muur hangen waar ik helemaal weg van ben.

Het was een duistere weergave van Chicago in de jaren 80. Je ziet een natte, drukke straat met auto's, met daarnaast de typisch amerikaanse drive-ins met hun gygantische lichtgevende reclamenborden.

Buiten het feit om dat het erg knap geschilderd was, was er nog iets bijzonders aan het schilderij.
Voor en achterlichten van auto's, evenals een reclamenbord en stoplichten waren vervangen door kleine LEDjes.
Dit geeft het schilderij een bijzondere aanblik, en maakt het erg spannend om naar te kijken.

Mijn oom vertelde mij dat hij dit soort schilderijen eens in een klein winkeltje in Montreal - Canada, heeft zien hangen.

Daar ik niet elke dag naar Canada op vakantie ga, zou ik graag weten of deze kunststukjes ook ergens in de omgeving te krijgen zijn.
Kan iemand me hiermee helpen?

Jammer genoeg kon ik zo snel geen voorbeelden vinden op internet, als ik ze nog tegenkom voeg ik ze hier toe.

edit/
De eerste 3 hits in deze googlesearch zijn waarschijnlijk voorbeelden. Helaas is de betreffende pagina uit de lucht :(

[ Voor 11% gewijzigd door sealy op 09-01-2005 13:11 ]

nothing special

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
Volgens mij heb ik bij de EXPO eens zoiets zien staan, van een brug :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Zo'n 10 jaar geleden hebben mijn ouders een kleine cadeauwinkel gehad, in het dorp waar ik vandaan kom. Daar verkochten ze ook dergelijke platen, hoewel dit niet helemaal lijkt wat jij bedoelt: Het was niet geschilderd, maar geprint. Als ik het me goed herinner waren het gewoon foto's waarbij alle lichtbronnen dan vervangen waren door LEDs.

Mijn punt is dat dergelijke kunst in ieder geval wel verkrijgbaar is in Nederland, dus je hoeft je zoektocht niet alleen op het buitenland te richten :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Een tijdje geleden was ik in Brussel, en daar zag ik ook een winkel waar je die dingen kon kopen, dus je moet er iig niet voor naar Canada :)

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
omg, ik ken die dingen. Met alle respect KANSLOOS, maar als jij het leuk vind. Probeer de expo eens

• sealy

sealy

bastards...

Topicstarter
Dank je voor deze bemoedingende opmerking

heb hier wel iets gevonden:

http://www.dannyveghs.com/neon-art.htm

maar deze zijn lang niet zo mooi als diegene die mijn tante heeft, daarnaast ook nog eens enorm prijzig.

nothing special

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Die dingen staan algemeen bekend als *errug* fout en hangen meestal in van die sjonnie-en-anita huizen (nofi :P )

Je kan die dingen hier in den haag bij zo'n beetje elke discount-turk vinden. In rijswijk in de herenstraat zit er eentje, en in Den haag aan de Leyweg zit zo'n euroland toko waar ze ook hangen :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Ik ben afgelopen jaar eens bij een beurs geweest waar ze allerlei jaren 50, 60 spul verkochten. Er werden toen volgens mij ook wel wat van zulk soort posters/schilderijen verkocht.

• sealy

sealy

bastards...

Topicstarter
Ik was dus meer opzoek naar, inderdaad, het ouderwetse spul.
Niet een poster van 9,95 die je bij de xenos kan halen.

Mijn tante had ook echt een schilderij ( of een hele goeie afdruk ), en die was al zeker 15 jaar oud.

Ik denk dat ik inderdaad maar eens op beurzen moet gaan kijken ofzo.

Iig bedankt voor de info, ik kan nu al wat meer vinden met google :)

nothing special

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

Afbeeldingslocatie: http://www.dannyveghs.com/neon-art/l85.jpg
Deze is in ieder geval in Nederland te verkrijgen. Helaas is dat dus geen schilderij, maar een foto.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• sealy

sealy

bastards...

Topicstarter
weet je ook waar ergens?

nothing special

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19-09 15:50
Ik heb die jij zoekt, echter is niet geschilderd maar meer een poster/foto op een houten frame. Doe maar een goed bod en misschien verkoop ik hem dan wel.

[ Voor 56% gewijzigd door wrcveen op 09-01-2005 18:19 ]

Verwijderd

Overigens: die beurs waar ik geweest ben was "Rock Around The Jukebox". Twee keer per jaar in het autotron te rosmalen. Is sowieso wel een leuke ervaring :)

Verwijderd

Oosterse / zwarte mark in Beverwijk! Daar kan jij je hart ophalen ;)

Maar goed, je moet het een beetje bij de foute winkels en sferen zoeken >:)

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

SchizoDuckie schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:24:
Die dingen staan algemeen bekend als *errug* fout en hangen meestal in van die sjonnie-en-anita huizen (nofi :P )

Je kan die dingen hier in den haag bij zo'n beetje elke discount-turk vinden. In rijswijk in de herenstraat zit er eentje, en in Den haag aan de Leyweg zit zo'n euroland toko waar ze ook hangen :)
nee kijk ze zijn juist vet. maar de algemene sjonnie&anita dingen zijn spullen die er duur en smaakvol uit moeten zien, maar dat niet zijn (mede door de meestal lage prijs en de goedkope omgeving)

kijk maar naar woonwagenbewoners met hun standbeelde in de tuinen (meestal zie je er ook echt teveel bij elkaar dan), maar bij een mooie tuin zou een goed beeld juist erg veel dingen kunnen toevoegen.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
In de Snackbar in Aldlan, Leeuwarden, hangt het "schilderij" dat de topicstarter beschrijft. Zo bijzonder mooi vind ik het niet en volgens mij is het niet moeilijk om zelf zo'n ding te maken.

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10 11:41

RetepV

ALLES valt te repareren

svdmeer schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:03:
In de Snackbar in Aldlan, Leeuwarden, hangt het "schilderij" dat de topicstarter beschrijft. Zo bijzonder mooi vind ik het niet en volgens mij is het niet moeilijk om zelf zo'n ding te maken.
Maak er dan gelijk iets Nederlands' van. Want een schilderij/foto van Chicago ophangen terwijl je er zelf nooit bent geweest is imo nogal kansloos :+.

Macbook Pro

Pagina: 1