Toon posts:

[XP] on-screen keyboard bij het inloggen

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij het inloggen onder windows heb ik altijd fysiek een toestenbord nodig om mijn paswoord in te typen. Het aanklikken van mijn account kan ik met mijn muis doen.

Ook gebruik ik dat zelfde account om via remote desktop in te loggen. Remote desktop vereist dat ik een paswoord instel. Dus inloggen zonder paswoord kan dus niet.

Mijn toestenbord ligt vaak nooit waar ik hem wil hebben, terwijl mijn muis wel altijd op de juiste plaats ligt. En als ik al ben ingelogd, dan kan ik de meeste basis dingen wel intikken met het onscreen keyboard, dat standaard ingebakken zit.

En mijn vraag is daarom dan ook: kan ik tijdens het inloggen onder windows mijn muis(icm osk.exe ) gebruiken om het paswoord in te typen?

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
volgens mij niet maar heb je al gedacht aan auto login of een extra useraccount :?

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Topicstarter
Barracuda schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:00:
volgens mij niet maar heb je al gedacht aan auto login of een extra useraccount :?
Auto login gaat niet, omdat ik heel veel mijn account via remote desktop gebruik, daarbij is het geen optie om auto login te gebruiken.

Vaak gebruik ik mijn pc(thuis) ook op mijn werk, om bijvoorbeeld msnnen, internet explorer te gebruiken, bittorrents of emule links te starten, dvd's te fikken( voor dat ik naar mijn werk ga, nieuwe dvd erin) programeer omgeving draaien die minder legaal is op het werk, enz.

Als ik thuis kom wil ik verder gaan met waar ik mee bezig was, dus een ander account is daarom geen optie.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:10
Met Hulpprogrammabeheer kunnen gebruikers de status van een toegankelijkheidsprogramma controleren en een toegankelijkheidsprogramma starten of stoppen. Gebruikers met toegang op het niveau van beheerder kunnen instellen dat het programma moet worden gestart wanneer Hulpprogrammabeheer wordt gestart. Gebruikers kunnen toegankelijkheidsprogramma's ook starten voordat ze zich aanmelden bij de computer door te drukken op de toets met het Windows-logo () + U in het dialoogvenster Welkom bij Windows dat verschijnt wanneer Windows wordt gestart.
Handig, moet je dus alsnog een toetsencombinatie gebruiken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Nielson op 09-01-2005 13:26 ]

Verwijderd

Windowstoets + U, Automatisch starten als ik mij aanmeld?

Dit is waarschijnelijk nadat je je wachtwoord hebt getypt :(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
een toetsenbord is niet voor niets bij een pc geleverd.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:10:
[...]

Auto login gaat niet, omdat ik heel veel mijn account via remote desktop gebruik, daarbij is het geen optie om auto login te gebruiken.
auto logon gebruik je ook alleen locaal... op afstand heb je wel een keyboard
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:10:
[...]

Vaak gebruik ik mijn pc(thuis) ook op mijn werk, om bijvoorbeeld msnnen, internet explorer te gebruiken, bittorrents of emule links te starten, dvd's te fikken( voor dat ik naar mijn werk ga, nieuwe dvd erin) programeer omgeving draaien die minder legaal is op het werk, enz.

Als ik thuis kom wil ik verder gaan met waar ik mee bezig was, dus een ander account is daarom geen optie.
ja... dus, je mag toch na SP2 2x inloggen op je machine, 1x remote 1x locaal.
dan ben je er toch uit

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

Verwijderd

Barracuda schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:35:

ja... dus, je mag toch na SP2 2x inloggen op je machine, 1x remote 1x locaal.
dan ben je er toch uit
dat dacht ik ook ja, maar is me nog niet gelukt om dat werkend te krijgen. volgens mij heb ik later dan ook gelezen dat dit niet door is gevoerd (wel in enkele beta's, maar niet in de final release)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dit is niet mogelijk, en als je de pre-relase files gebruikt schend je de licentieovereenkomst ;)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Beetje onorthodox, maar probeer eens het volgende:

- Hernoem logon.scr naar logon.scr.old
- Kopieer osk.exe naar logon.scr
- Herstart je computer en wacht tot de screensaver aanfloept.

Voila, on-screen keyboard als het goed is.

Ik zit nu op een plek waar ik het niet kan testen maar het zou best kunnen werken.

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook VNC gebruiken voor het remote beheer.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:36:
Je kunt natuurlijk ook VNC gebruiken voor het remote beheer.
Dat heb ik ook een tijdje gedaan, maar rdc van microsoft werkt vele male sneller als VNC. Kopieren van files is heeel erg makkelijk onder rdc.
akimosan schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:28:
Beetje onorthodox, maar probeer eens het volgende:

- Hernoem logon.scr naar logon.scr.old
- Kopieer osk.exe naar logon.scr
- Herstart je computer en wacht tot de screensaver aanfloept.

Voila, on-screen keyboard als het goed is.

Ik zit nu op een plek waar ik het niet kan testen maar het zou best kunnen werken.
Zo ik heb hem vernoemd (moet je nog snel zijn ook, want windows renamed hem weer). vervolgens op een andere pc ingelogd in huis.

Ik kreeg op mijn eigen pc weer het logon screen en ik heb gewacht. Vervolgens werd het scherm zwart, en kwam er de on screen keyboard op. Ik had dus geen mogelijkheid om ook maar iets in te typen. Ik kon alleen op close drukken en ..(lees deze aliena maar weer opnieuw :) )

Hoe zouden mensen dit doen die helemaal geen toetsenbord kunnen bedienen? Microsoft heeft een hele afdeling op de website voor 'impared people'. Er zijn denk ik wel mensen die niet kunnen typen, maar alleen een soort muis kunnen gebruiken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 15:13 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tja, deel 1 van de missie is dus geslaagd maar staat je niet toe om het wachtwoord in te typen.

Jammer hoor.

Dan zit er niets anders op dan toch een automatische login.
Overigens kun je wel automatisch inloggen, ook al gebruik je een wachtwoord.

Hiervoor zijn diverse topics te vinden op GoT, kijke bijvoorbeeld eens naar TweakUI van Microsoft Powertoys.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Heb je al geprobeerd om OSK.EXE in het startupscript te zetten ?

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Cobra_Lup schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:15:
Heb je al geprobeerd om OSK.EXE in het startupscript te zetten ?
OSK.exe start zo-i-zo al op als ik mijn windows opstart. Het probleem zit hem in, dat bij het inloggen in windows, je alleen het logon scherm te zien krijgt. En verder niets.

Antivirus scanners kunnen al dingen doen voordat er een user is ingelogd. Ik weet van Panda antivirus, dat er een klein panda beertje onderin het logon scherm staat.

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Voordat we elkaar verkeerd begrijpen. Het startupscript wordt al gerunned voordat je het login scherm ziet. Theoretisch zou je daarmee dus OSK kunnen runnen voordat het CTRL+ALT+DEL scherm er staat. Pas als je dan inlogged wordt het loginscript en evt. scripts in de users startup folder gedraaid.

Het startupscript en de mogelijkheden kan je in de Group Policy Editor van je locale machine vinden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tis idd normaal niet mogelijk om over RDP aan te melden zonder wachtwoord; er is wel een policy om dat te veranderen :)

• Beleid voor lokale computer

• - Computerconfiguratie
• - Windows-instellingen
• - Beveiligingsinstellingen
• - Lokaal beleid
• - Beveilingingsopties

Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console: Uitgeschakeld

Dan kan je met alleen een muis toe.

[ Voor 62% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 09-01-2005 15:56 . Reden: policy toegevoegd ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
0xDEADBEEF schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:27:
Tis idd normaal niet mogelijk om over RDP aan te melden zonder wachtwoord; er is wel een policy om dat te veranderen :)

• Beleid voor lokale computer

• - Computerconfiguratie
• - Windows-instellingen
• - Beveiligingsinstellingen
• - Lokaal beleid
• - Beveilingingsopties

Accounts: gebruik van lege wachtwoorden beperken tot aanmelden op de console: Uitgeschakeld

Dan kan je met alleen een muis toe.
Ik heb mijn router zo ingesteld dat iedereen op internet een RDP connectie kan maken met mijn machine. Zou deze instelling inhouden(als ik geen paswoord instel) dat iedereen die mijn username kent, kan inloggen?

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb mijn router zo ingesteld dat iedereen op internet een RDP connectie kan maken met mijn machine. Zou deze instelling inhouden(als ik geen paswoord instel) dat iedereen die mijn username kent, kan inloggen?
Ja, hoewel er standaard maar eén gebruiker RDP-toegang heeft, oftewel de eerste gebruiker aangemaakt tijdens de setup; en dat is vast niet wat je wil :X

/me Gaarne overwegen of je die forward wel wilt houden met een account zonder password :)voordat je 'gehijacked/geroot' bent

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1