Dvd bestanden laden in Pinnacle, Hoe ?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 22:09
Situatie:

T.v. opgenomen met dvd recorder.
Pinnacle Studio 9

Doel:

Ik wil graag de beelden die ik heb opgenomen met een dvd recorder bewerken in Pinnacle
zonder kwaliteitsverlies. Ik heb de bestanden geripped met Shrink Dvd op 100% beeldkwaliteit. Nu kan ik het nog niet in Pinnacle inladen. Ik bedacht me dat ik het moest omzetten naar mpeg of avi. Dan gaat wel de kwaliteit eraan.
Weet iemand hoe ik de bestanden met pinnacle kan bewerken zonder kwaliteitsverlies ?
Als dat niet kan weet iemand een prog waarmee ik de bestanden kan omzetten naar avi of mpeg met zo min mogelijk kwaliteitsverlies.

Alvast bedankt

Verwijderd

Omzetten naar de Huffyuv codec zorgt er in ieder geval voor dat je de eerste stap (aquire) zonder kwaliteitsverlies kunt uitvoeren. Volgens mij is er ook een plug-in voor PS (MainConcept) die MPEG-2 bestanden inleest.
Een andere optie is om te rippen met DVDdecrypter en die elementaire streams te laten uitspugen. (.MPA en .MPV) Weet niet zeker meer of PS die uberhaubt lust.
Een complete MPG movie (of .VOB) kun je opsplitsen in elementaire streams met TMPGENC.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-08 22:09
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:45:
Omzetten naar de Huffyuv codec zorgt er in ieder geval voor dat je de eerste stap (aquire) zonder kwaliteitsverlies kunt uitvoeren. Volgens mij is er ook een plug-in voor PS (MainConcept) die MPEG-2 bestanden inleest.
Een andere optie is om te rippen met DVDdecrypter en die elementaire streams te laten uitspugen. (.MPA en .MPV) Weet niet zeker meer of PS die uberhaubt lust.
Een complete MPG movie (of .VOB) kun je opsplitsen in elementaire streams met TMPGENC.
Ik heb geprobeerd het om te zetten naar de huffyuv codec. Dit heb ik geprobeerd met virtualdub. Ik loop meteen tegen een probleem aan, VD ziet namelijk niet die dvd bestanden, vob files or whatever.