mijn computer vreet schijven...

Pagina: 1
Acties:

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
hey ik zit met een lastig probleem, sinds maart 2003 heb ik dit systeem aangeschaft (check sig voor specs) en sinds dien alleen maar gekloot.. had toen een 80 gig maxtor hddtje en die wasna een jaartje gaar geworden, daarna een vervanger maxtor 80 gig en dat ging een tijdje goed, later had ik er een 160 gig bij gepropt. ook van maxtor en nu zijn die allebei WEER kapot.. vol met bad secotrs, bad data, CRC fouten op allebei mn schijven.. heb ze al geformatteerd maar als ik dan winows erop zet, dan later mn pc uit doe omdat ik ga slapen ofzo, en doe em de volgende dag weer aan, dan geeft ie aan dat ie windows bestanden minst en dat ik windows er opnieuw op mag gaan zetten... weet iemand hoe dit komt? want nu kan ik weer 2 schijven RMA sturen...

bvd

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:02
Wellicht je voeding, schijven vinden wisselingen in de stroomvoorziening helemaal niet grappig en gaan al snel kapot

Dus welke voeding heb je (lees: wat voor een systeem en wat voor voeding)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:01
Even de standaard suggesties. Sorry als je dat al geprobeerd hebt maar ik zie het niet

1. Is je PC geaard?
2. Is je voeding niet gaar waardoor de schijven net te weinig sap krijgen?

UNOX: The worst operating system

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

ik heb indertijd met m'n vorige PC een 7tal schijven verknoeid... deze crashten wel volledig, maar toch...

van mij lag et (ben'k van overtuigd) aan de voeding + geen aarding. sinds die oude PC aan aarding hangt, is er geen probleem meer mee... mss eens controleren.

wat je ook eens wil testen zijn de IDE/SATA kabels... probeer eens andere...
en controleer ook de omgeving op dingen die interferentie kunnen geven... (ik heb m'n PC bvb al gecrasht doordat m'n GSM een berichtje ontving :/)

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:02
En als de TS ook nog eens zou doen alsof hij het topic volgt zou het al helemaal mooi zijn :)

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• Imperium
  • Niet online
tja mn voeding zou het best kunnen zijn maar zou het ook mn IDE controller kunnen zijn? ondanks dat mn moederbord al eens vervangen is...

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
voel je spanning als je de kast aanraakt? (tinteling)
dat had ik dus
later bedacht ik dat ik hierdoor 2 x schijf dead

• Imperium
  • Niet online
neej dat heb ik niet..

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Download eens een S.M.A.R.T proggie, daarmee kan je eventuele fouten zien aankomen en op tijd herstellen. Kijk eens zou ik zeggen. Misschien worden ze wel te heet...

Verwijderd

Wellicht ook eens een ander merk hardeschijf proberen.
Klinkt misschien raar maar bij mij heeft ook nog nooit een Maxtor het langer dan een jaar uitgehouden. Gebruik nu alleen nog maar Western Digtal & Seagate. Geen hardeschijf problemen meer.
En zoals in de bovenstaade post al is gezecht, Je voeding en het aarden.
Hang anders eens een Multimeter aan je 12 volt lijn, kan je zien of je spanning stabiel is, dit is de beste en betrouwbaarse manier. Progs als speedfan kunnen hier niet aan tippen.
Pagina: 1