geen email met router, poort 110 open

Pagina: 1
Acties:

• kingmob
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-03 08:43
Ik ben sinds kort verhuisd en heb nu internet van Speedlinq. Hierbij heb ik de speedtouch 510 router besteld. Alles is al een tijdje aangesloten en werkt naar behoren, op 1 ding na natuurlijk. Hoewel het op de computer van mijn vriendin prima werkt kan ik op mijn computer niet emailen, iniedergeval niet ontvangen, maar het lijkt er op dat ik ook niet kan versturen. Ik heb twee mailservers geprobeerd, waarvan eentje door zowel mijn vriendin als ik worden gebruikt en die het dus bij haar wel doet.
Even wat relevante info:
- We hebben allebei winxp pro met service pack 2
- ik gebruik thunderbird, mijn vriendin eudora. Het werkt echter ook niet met outlook express
- het netwerk is verbonden met utp kabels, de twee genoemde compu's zijn de enige op het netwerk. Browsen en intern verkeer werken prima.

Wat heb ik al geprobeerd? Hoewel het onlogisch is, heb ik geprobeerd poort 110 te forwarden. Dit had geen effect. Ik ben echter een totale leek op dit gebied, dus dat ik het fout heb gedaan is mogelijk. Verder heb ik dus geprobeerd of het aan het mailprogramma lag (outlook geprobeerd) en aan de mailserver (andere mailserver geprobeerd). Alles zonder succes.
Mijn vermoeden is dat het dus aan mijn computer ligt, misschien een service omdat ik er enkele heb uitstaan. Proberen services aan te zetten (met behulp van blackviper.com) die er wat mee te maken leken te hebben, bood geen oplossing.

De mailservers pingen gaat prima, telnet lukt niet.
De 'error' message van thunderbird is: an error occured with the POP3 mail server. Mail server netmail.home.nl responded:
Die van outlook: The server responded with an error. Account: 'netmail.home.nl', Server: 'netmail.home.nl', Protocol: POP3, Server Response: '-ERR AVG POP3 Proxy Server: Cannot connect to the mail server!', Port: 110, Secure(SSL): No, Server Error: 0x800CCC90, Error Number: 0x800CCC90

Op de nummers van outlook kan ik overigens niets vinden.

Wie o wie?

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Schakel AVG eens uit en probeer het nogmaals. AVG heeft in ieder geval problemen met het vinden van de server, misschien ligt dat aan AVG. Probeer ook eens te pingen naar netmail.home.nl.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het probleem van versturen is ws. eenvoudig op te lossen. Vul in de instelling van de SMTP-server niet netmail.home.nl in, maar de SMTP-server van Speedlinq. De meeste providers accepteren alleen mails die verzonden worden vanaf hun eigen lijn, omdat ze dat kunnen controleren.

En, probeer bij POP3 voor de grap eens gewoon mail.home.nl. Vroeger moest je op een @Home-lijn 'mail' als mailserver instellen, en erbuiten netmail.home.nl. Tegenwoordig heet hun server gewoon mail.home.nl.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Of probeer voor SMTP poort 587 in plaats van 25. Dat is de SMTP-fallback poort, maar deze staat niet op alle mailservers aan. Aangezien providers alleen maar op poort 25 filteren, kan je daar zo omheen.

• kingmob
De servers had ik al gepingend (staat in m'n post). Dat lukt gewoon.
SMTP server had ik al staan op die van speedlinq.
mail.home.nl had ik al geprobeerd (sorry, had ik erbij moeten zeggen, was het vergeten ;))

AVG uitzetten lijkt niet te werken. Lijkt me wel een goed punt om vanuit verder te werken. De letters AVG waren nog niet op deze manier tot me doorgedrongen |:(

[edit] Ok, alle processes van AVG uitgezet en nu werkt het :(. De grote vraag wordt nu dus, hoe krijg ik EN AVG aan en mail werkend? Alvast bedankt voor de hulp!

[ Voor 20% gewijzigd door kingmob op 09-01-2005 12:31 ]

• kingmob
Even een eindpost voor de search (als iemand ooit dezelfde rare fout maakt).
AVG blockte de emails omdat ik de mailscanner nog op de oude internetconnectie had staan. Het programma vond dus dat er iets mis was en blockte dus alles voor de zekerheid. 'connection' op 'LAN' zetten lostte het op!
Pagina: 1