Toon posts:

[XP] internet explorer nieuw venster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt een heel vaag probleem, heb al goed gezocht hier, maar kan niemand vinden die hetzelfde heeft.
Mijn probleem:
Wanneer ik beheerder ben kan ik met IE meerdere vensters openen, dwz als ik op een link klink, op de snelkoppeling of de shift gebruik krijg ik meerdere vensters, dit werkt dus zoals het hoort. Wanneer ik inlog als gebruiker lukt dit dus niet. Op geen enkele manier. Er wordt dan geen nieuw venster geopend, maar het oude venster wordt gebruikt. Wat erg vervelend is. Er kan maar 1 pagina te gelijk open en de vorige button werkt niet.
Wanneer ik een nieuwe gebruiker aanmaak heb ik hetzelfde probleem, dit is dus een leeg profiel.
Hoop dat iemand de oplossing weet,
Alvast bedankt

Verwijderd

Probeer eens in je eigen account het IE venster te sluiten en die dan op een andere manier openen dan dat je normaal doet. Doe je het nu met een www knop op je toetsenbord, probeer het dan met een snelkoppeling uit b.v. het startmenu. Dit is ook maar een wilde gok...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vanuit IE "Bestand>Open>New window werkt ook niet? Wat is de foutmelding die in het event log wordt gegenereerd? Heb je ook Service pack 2 en de laatste updates al geinstalleerd voor je pc?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Doe eens een spyware scan.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wijzig eens het volgende, kijk of dat helpt;

Tools --> Internet Options --> Advanced --> Re-use windows for launching shortcuts

(wel Engelse versie versie, als je NL hebt, zelf even vertalen :) )

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:44:
Ik heb echt een heel vaag probleem, heb al goed gezocht hier, maar kan niemand vinden die hetzelfde heeft.
Mijn probleem:
Wanneer ik beheerder ben kan ik met IE meerdere vensters openen, dwz als ik op een link klink, op de snelkoppeling of de shift gebruik krijg ik meerdere vensters, dit werkt dus zoals het hoort. Wanneer ik inlog als gebruiker lukt dit dus niet. Op geen enkele manier. Er wordt dan geen nieuw venster geopend, maar het oude venster wordt gebruikt. Wat erg vervelend is. Er kan maar 1 pagina te gelijk open en de vorige button werkt niet.
Wanneer ik een nieuwe gebruiker aanmaak heb ik hetzelfde probleem, dit is dus een leeg profiel.
Hoop dat iemand de oplossing weet,
Alvast bedankt
Helaas werkt spyware test ook niet, hij vindt niet, gedaan met spybot, adaware, en hijack this.
ik heb SP1 geen sp2.

Verwijderd

Topicstarter
de instelling veranderen werkt ook niet heb ik ook getest
ik heb echt geen idee wat het is.
nog meer ideeen?

Verwijderd

start -> uitvoeren -> gpedit.msc

en probeer daar eens te zoeken, want als je administrator bent gaat het wel goed. Dus ik denk dat het een rechten probleem is.

Edit:

Bedenk me dit opeens:

Misschien ligt het aan het profiel van de gebruik. Probeer die eens opnieuw te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 19:04 ]

Verwijderd

bij de verkenner staan ook opties van een nieuw venster, de verkenner is met explorer geintegreerd, dus kijk bij die verkenner opties eens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij de verkenner gekeken daar aangepast dat alle mappen in nieuw venster moeten worden geopend helaas heeft dit geen effect.
Ik heb een nieuwe gebruiker aangemaakt, zowel al gebruiker als als admin, maar ook deze kan maar 1 windows scherm krijgen.
ik heb ook dit progje gestart: gpedit.msc alleen kan ik daar niets vinden wat er mee te maken heeft volgens mij.

Verwijderd

ctrl- en dan klikken?
De menu-optie, openen in nieuw venster kan je selecteren? Ctrl-n dus de short-cut-key

Verwijderd

Topicstarter
ja kan ik allemaal doen, maar helaas gebeurd dan hetzelfde, hij gebruikt gewoon het oude scherm

Verwijderd

Vandaar dat ik het vroeg, als ctrl-n niet werkt, of klikken, dan is 'open in nieuw venster' in explorer misschien ge-disabled.

Via gpedit of even zoeken op google welke registry setting het is.

Ook een mogelijkheid is het de extentions die niet goed geregistreerd staat. Je opent namelijk html. Deze start explorer vervolgens op, met als optie die html die je hebt aangeklikt.

Probeer eens een html-bestand op schijf te zetten.
Dubbelklik erop. Opent explorer, dan is dat het niet het probleem, maar wellicht je policy.
Doet ie niets, dan is je extensie.

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd om html op disk te zetten dit wordt gewoon geopend, dit is het probleem dus niet.
al ff op google gezocht maar kan niet vinden wat ik moet aanpassen.
kan iemand mij hier nog mee helpen en dan hoop ik dat het werkt
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
niemand een oplossing?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
IE is software, dus voor een ander forum:\

Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1