Toon posts:

Hulp bij Skype

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij gebruiken een OS X, versie 10.3.7
Wij hebben Skypegeinstalleerd, maar met bellen naar het buitenland kunnen ze on niet horen door het brommen en een grote ruis.De andere kant is wel te verstaan.
Wie kan ons helpen!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Waarschijnlijk zit de oorzaak in je lokale audio instellingen. Kun je met een audio editor opnemen van de microfoon? Skype eens naar de 'automatische juffrouw' met username 'echo123'. Daar kun je wat inspreken en terugluisteren wat je hebt gezegd.

Verwijderd

Zelf heb ik Skype nog niet op de Mac geïnstalleerd omdat m'n OS te oud is. Wel geprobeerd op een oud 400MHz Linux systeem en het werkt, maar ik vond de vertraging erg groot. Daarom vraag ik me af of de CPU snelheid van invloed is op de delay tussen verzonden en (aan gene zijde) ontvangen geluid. Delay is uiteraard onvermijdelijk, maar ik schatte het op zo'n 1,2 sec en dat is niet comfortabel bellen.
Iemand met ervaring ?

Kees de Visser

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-02 23:52

Digistorm

ex-demo scener

Ik heb Skype draaien op mijn pas gekochte iBook, en net als op mijn pc praat het prima, zonder storende vertraging. Kan het niet ook aan je verbinding liggen? Geluidskwaliteit is ook prima. Ik belde gewoon met de ingebouwde speakers en microfoon, en het was allemaal goed te verstaan.

Hier stond achterhaalde informatie…