-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
ach...in een volgend leven lach je er om!
dat zegt webmin ik kan er niets overvinden over google
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
- cfdisk /dev/(harde schijf 1)
- Partitie aanmaken van type FD (RAID autodetect)
Op andere schijf hetzelfde
apt-get install mdadm
mdadm --create /dev/md0 --level=0 --chunk=64 --raid-disks=2 /dev/hda1 /dev/hdc1
/dev/md0 = block device van de array, getal ophogen als je er al een of meer hebt
--chunk = chucnk size
/dev/hda1 = de partitie die je had aangemaakt op de eerste schijf, aanpassen aan je situatie
/dev/hdc1 = idem maar dan de 2e schijf
zie ook man mdadm
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Je kan dus een 'modprobe raid0' proberen, deze laad de module md en raid0, degene die jij nodig hebt. Als dit niet lukt zal je een kernel moeten bakken die dit wel kan.
Mistakes are proof that you are trying...
Type FD kan ik niet vinden (en weet zo 1-2-3 niet hoe ik dat via Commandline kan doen, ik heb nu als linux raid draaien, staat bij webmin iig)Paul Nieuwkamp schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:45:
Is je array al aangemaakt? Ik weet niet of dat (virtuele) bestand ook bestaat als er geen array is.
- cfdisk /dev/(harde schijf 1)
- Partitie aanmaken van type FD (RAID autodetect)
Op andere schijf hetzelfde
apt-get install mdadm
mdadm --create /dev/md0 --level=0 --chunk=64 --raid-disks=2 /dev/hda1 /dev/hdc1
/dev/md0 = block device van de array, getal ophogen als je er al een of meer hebt
--chunk = chucnk sizeWaarschijnlijk moet je een beetje testen met bonnie++ totdat je de beste gevonden hebt, hangt ook af van je intended use (veel kleine files of veel grote, waarbij klein kleiner is dan --raid-disks * --chunk)
/dev/hda1 = de partitie die je had aangemaakt op de eerste schijf, aanpassen aan je situatie
/dev/hdc1 = idem maar dan de 2e schijf
zie ook man mdadm
maar ik krijg het volgende:
1
2
| mystery-land:~# mdadm --create /dev/md0 --level=0 --chunk=64 --raid-disks=2 /dev/hde1 /dev/hdg1 mdadm: error opening /dev/md0: No such device or address |
modprobe raid0Seth4Chaos schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:43:
het virtuele bestand /dev/mdstat bestaat pas als je de module md geladen heb (of deze in de kernel gebakken heb).
Je kan dus een 'modprobe raid0' proberen, deze laad de module md en raid0, degene die jij nodig hebt. Als dit niet lukt zal je een kernel moeten bakken die dit wel kan.
geeft het volgende:
1
2
3
4
5
6
7
| mystery-land:~# modprobe raid0 Note: /etc/modules.conf is more recent than /lib/modules/2.6.9/modules.dep modprobe: QM_MODULES: Function not implemented modprobe: QM_MODULES: Function not implemented modprobe: Can't locate module raid0 |
Ik weet zeker (100%) dat alles klopte toen ik de kernel ging "bakken" dus snap er ff niets meer van.. Ik heb de goeie controller geselecteerd en hij ziet de schijven ook dus dat is het probleem niet.
iemand misschien nog een idee wat het kan wezen bij de kernel?
Verwijderd
sfdisk -d /dev/hda | sfdisk /dev/hdc
sfdisk is standaard geinstalleerd op Debian.
maar ik ga er vanavond nog ff naar kijken
Als je een debian kernel installeert zit alles er al goed in toch?Ik ben al een tijdje bezig met debian waar alles perfect is. Alleen ik vond gisteren in me bak nog 2 keer een HD van 80GB. Dus wilde deze in raid 0 aan elkaar sluiten. (via software raid dus) Ik alles neer gezet enzo.. En ben bezig geweest met de kernel opnieuw aan te maken, maar nu met raid erin. Dus naar mijn mening alles goed gezet en heb hem gecompiled..
Ik rebooten en naar webmin toe.. maar ik krijg de melding dat /proc/mdstat er niet is. Ik kan veel dingen over raid vinden (heb onder andere de raid howto gelezen) maar er staat niets over in dat er geen mdstat is.. (wel voor oudere kernels (2.2 en 2.4) dat je een patch moet toevoegen..)
En wat voor kernel vesies etc run je?
Ben nu bezig met 2.6.9-5 maar die gaf gisteravond een compile fout aan dus ik ga hem helemaal opnieuw doen
(hey grappig 2.6.10 is nu ook net uit, die ga ik meteen even proberen
zal misschien toch aan de kernel gelegen hebben geen idee