Toon posts:

Fysiek geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 330 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Als ik niks op mijn computer doe is het percentage fysiek geheugen wat ik gebruik 62%
, dat is toch veel te hoog en als ik dan een spel opstart is het 94 -95 %
wat kan ik daar aan doen??

[img=http://img116.exs.cx/img116/3470/printscreen0022tf.th.gif]

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

De voor de hand liggende oplossing om het percentage geheugengebruik te verlagen is extra geheugen bijplaatsen. :)
62% (in jouw geval 291MB) is zeker niet te hoog. Als ik me niet vergis bevat die 62% ook de schijfcache. Onthoud wel dat leeg geheugen overbodig nutteloos geheugen is. Als je geheugen echter vol raakt als je iets groots start zoals een spel, verplaatst Windows gegevens in het geheugen naar de swapfile. Als je het spel dan afgesloten hebt, moet Windows die gegevens weer laden, wat lang duurt. Om dat te voorkomen kan je bijvoorbeeld extra geheugen bijplaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Zr40 op 09-01-2005 10:52 . Reden: 'overbodig' gewijzigd in 'nutteloos' ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:47
Draai je soms allerlei programma's op de achtergrond?
Heb je al gecontroleerd op spyware en/of virussen?

Ik zit zelf meestal ook rond deze waarden (ook 512MB en meestal meer als 60% in gebruik) en dat komt enkel omdat ik programma's in de achtergrond heb lopen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb al gecontroleerd op spyware en virussen en niks gevonden

en heb 44 processen lopen die allemaal nodig zijn

alleen svchost.exe staat er 5x in |:(

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

svchost.exe hoort meerdere malen gestart te zijn. Dat komt door de manier hoe Windows zijn achtergrondservices regelt.

[ Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 09-01-2005 10:54 . Reden: 'ligt aan' -> 'komt door' ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Probeer die maar eens te killen, dan zie je vanzelf wat er gebeurt ;)

Maar wat maakt het uit? Je hebt geheugen om te gebruiken.. en dan wordt het gebruikt en dan ga je klagen!

iRacing Profiel

• NitroX infinity
Ikzelf heb ongeveer 30 processen lopen dus dat je 60% gebruikt klopt wel.
Enige manier om dit te verhelpen in jouw geval is om meer geheugen bij te kopen.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-12 13:06
Misschien dat je bepaalde antivirus of ant-spyware progs hebt lopen die veel gebruiken ?

Misschien kun je die uitschakelen of een variant nemen die minder resources verbruikt ?

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik klaag omdat ik er achter ben dat daarom mijn spellen vastlopen
maar wat raden jullie dan om bij te kopen 128 , 256 , 512??

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:58:
Ik klaag omdat ik er achter ben dat daarom mijn spellen vastlopen
Dat vertelde je net niet ;)
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat spellen vastlopen door te weinig geheugen. Welke spellen lopen vast? Wat is de foutmelding?
maar wat raden jullie dan om bij te kopen 128 , 256 , 512??
Als je toch geheugen bij gaat kopen, zou ik dezelfde hoeveelheid kopen als de module(s) die je al hebt.

• NitroX infinity
Misschien is 256MB al genoeg, dan heb je immers zo'n 512MB vrij voor je spellen en dat zou genoeg moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zr40 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:01:
[...]

Dat vertelde je net niet ;)
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat spellen vastlopen door te weinig geheugen. Welke spellen lopen vast? Wat is de foutmelding?

[...]

Als je toch geheugen bij gaat kopen, zou ik dezelfde hoeveelheid kopen als de module(s) die je al hebt.
Joint Operation Typhoon Rising , en hij geeft geen foutmelding het beeld bevriest alleen , en soms loopt hij helemaal niet vast soms na 15 min , het enige programma wat ik onder het spelen gebruik is Teamspeak

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Dan ligt het volgens mij niet aan het geheugen. Misschien wordt je CPU te warm of zijn je voltages te hoog of laag. Download SpeedFan eens en kijk of hij op jouw computer temperaturen en voltages aangeeft. Maak daar een screenshot van, speel dan je spel zo'n 10 minuten, en maak dan opnieuw een screenshot van de temperaturen en voltages.
Het zou ook kunnen dat je videokaart te warm wordt, maar dat is onwaarschijnlijk als je niet aan overclocking doet.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 13:40

mad_max234

AMD Athlon II M320

ja geef eens wat meer info over je systeem
want spellen horen niet vanst te lopen als er niet voldoende geheugen is, dan wordt gewoon je virtueel geheugen op je harddisk gebruikt

dus dan worden ze een stuk trager en je zal je harddisk flink horen werken

ik denk dat het iets anders is

maar dan heb ik meer info nodig over temps,volts wat voor een systeem heb je en het liefst overal het min/max waarden van geven.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-12 20:32

vleesjus

echte vleesjus!

NitroX infinity schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:55:
Ikzelf heb ongeveer 30 processen lopen dus dat je 60% gebruikt klopt wel.
Enige manier om dit te verhelpen in jouw geval is om meer geheugen bij te kopen.
zit ook op 60% gebruikt maar heb 52 processen lopen :? is dat normaal?

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12 13:40

mad_max234

AMD Athlon II M320

@vleesjus

ja, je hoef je nergens zorgen over te maken maar 52 is wel een beetje veel
heb je ze allemaal nodig dan?

en waarom schikt hier ieder een van dat hun geheugen voor 60% ingebruik is je heb het toch gekocht om het te gebruiken of niet soms?
als je iets merk bv.dat je spellen gaan schokken dan heb je te weinig geheugen
en spellen lopen niet vast als je te weinig fysiek geheugen heb dan vul hij het gewoon aan met harddisk geheugen(lees:virueel geheugen).

ik heb er zo een 31 active op dit moment maar ik heb niet zo veel op de achter grond draaien
word je systeem zo traag van, zit ook al met een virusscanner en firewall op gescheept die voor veel vertraaging zorgen.
Pagina: 1