SF-561T2-BK super-flower statische electr.

Pagina: 1
Acties:

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 12:15
Heb even een vraagje i.v.m. een case.
Ik heb voor iemand een PC samengesteld met de SF-561T2-BK case.
Dit is een super-flower case, hier even een afbeelding http://www.super-flower.com.tw/english/sf-561t2-bk.htm
Bij installatie alles perfect in orde.
Maar als iemand vooraan de paneel die zilverkleurige dopjes aanraakt (zonder schoenen!!)
dan krijgt die een vorm van statische elektriciteit, zelfs een lichte stroom stootje.
Wordt de schoenen terug aangedaan dan is dit niet het geval. Even melden dat de vloer van steen is.
Dit is de eerste keer dat ik dit meemaak. Heb zelf dezelfde case en dit valt bij mij niet voor.

Wat kan ik doen om dit te probleem op te lossen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Is het systeem geaard aangesloten? Het lijkt er namelijk op dat op het moment dat je het knopje aanraakt het systeem zich via jou probeert te aarden.

• papichulo
Terw_Dan schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:42:
Is het systeem geaard aangesloten? Het lijkt er namelijk op dat op het moment dat je het knopje aanraakt het systeem zich via jou probeert te aarden.
Bedoel je dan de voedingsaarding? Want die is aangesloten met de originele stroomkabel.
(Met aarding) :|

Verwijderd

Controleer eens goed of die aarding voor de rest wel in orde is, want een geaarde kast kan niet onder spanning staan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

papichulo schreef op zondag 09 januari 2005 @ 18:45:
[...]

Bedoel je dan de voedingsaarding? Want die is aangesloten met de originele stroomkabel.
(Met aarding) :|
Het gaat om de aarding van het stopcontact. Als die niet geaard is dan zal het niet werken, ook al gebruik je een geaarde stroomkabel.

• papichulo
Heb vandaag de vraag gesteld aan kennis. Hij wist het een van de dagen te vertellen of de stopcontact goed geaard is.
In ieder geval thx voor de reacties, 'k laat nog iets weten.
Terw_Dan schreef op maandag 10 januari 2005 @ 13:54:
[...]

Het gaat om de aarding van het stopcontact. Als die niet geaard is dan zal het niet werken, ook al gebruik je een geaarde stroomkabel.

• papichulo
Vandaag wist die kennis te vertellen dat er geen aarding is in stopcontact.
Hij heeft het(oude) huis net gekocht en er is geen aarding voorzien in de alle stopcontacten.

Weet er iemand een andere oplossing om toch de PC geaard te krijgen?
Ik dacht misschien een stroomkabeltje aan de behuizing klemmen en laten hangen tot aan de vloer.
Betere ideeen zijn altijd welkom.

Verwijderd

Met een draadje op de vloer haal je geen lekspaning weg, alleen statische lading.

Aardedraad (laten) trekken naar de meterkast. Er is geen andere goede manier.
Zie ook: [rml][ EL/CM] Aarden van case noodzakelijk? > JA![/rml]
Pagina: 1