Toon posts:

[XP] Probleem na het converten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik zit op het moment op een LANparty waar iedereen nog slaapt maar ik heb even jullie hulp nodig.. Ik heb vanacht mijn C schijf ( 160 gig ) geconverteert naar NTFS. Dit omdat bestanden van 4 Gig of hoger niet goed gedownload werden ( ja zijn veel foto's ik weet het O-) ). Het was Fat32.

Nu kwam ik na een paar uur slapen terug en kwam tot de ontdekking dat hij nu blijft steken bij het opstarten. Dit wil zeggen hij blijft laden bij dat mooie blauwe balkje ( ik heb hem een uur laten draaien ).

Het mooie zelf is dat ik wel in de veilige modus kon komen en dat dus wel werkte en wat gebackupd heb. Maar ook dit werkt niet meer want hij wil een scandisk uitvoeren maar hierop blijft hij nu dus ook hangen. Ik kan nu nergens meer in..

Ik heb zelf al geprobeert wat te kloten met scandisk en vorige ( werkende ) configuraties terug te zetten maar ook dit werkt niet. Ook heb ik het geheugen ff getest maar dit was ok. Verder heb ik hier het forum al doorzocht en de FAQ gelezen maar dit lost mijn probleem niet op.

Heeft iemand enig id?

edit: heb nu een win XP CDrom waar ik ff met de repair console probeer te werken

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 08:43 ]

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 12:57

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Is het een groot probleem als je een fresh install doet?
Overigens zou dat niet perse moeten... ik denk dat de conversie misschien is afgebroken ofzo

Verwijderd

als je zo iets doet moet er niet veel op een hd staan, maar om het nu nog terug te halen, kost zeer veel tijd, kan wel 12 uur of meer zijn. zijn wel programma's die dat kunnen zoals spinrite 6.0.

• YpS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

YpS

heej ik ben IRL friend van deurmat, zitten nu samen op lan.

hij heeft windows nu opnieuw geïnstalleerd.

maar is dus alles van die partitie kwijt.

hij gaat na de goede install van WinXP get data back proberen om zijn foto's terug te krijgen.
(heeft iemand nog enige tips?)

en als iemand hier op de lan is die ook nog FAT32 draait en NTFS wil, die doet dat natuurlijk niet meer zoals deur dat heeft gedaan.

heeft iemand anders ervaringen met dat converteren wat bij hem wel gelukt is ?

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-04 12:57

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Ik wil niet weten wat dat voor foto's zijn... maarre ik zou zeggen je zit nu op die LAN... ga lekker gamen en breek je hoofd er thuis over

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

YpS schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:49:
heeft iemand anders ervaringen met dat converteren wat bij hem wel gelukt is ?
Bijna elke PC die NTFS draait wordt geconverteerd met 'convert' - Windows gebruikt namelijk bij het installeren vaak FAT, en converteert dit tijdens de 1e boot voor de GUI setup naar FAT op exact dezelfde wijze als 'convert' doet :)

Het probleem klinkt mij eerder in de oren als een kapotte harddisk (al eens getest met een tooltje uit de Opslagmedia & I/O Controllers faq), een stroom onderbreking tijdens het converteren, of misschien vergeten de PC juist in te richten voor grote harddisks ? (zie de Windows Operating Systems faq) :)

Verwijderd

Topicstarter
Joop Dorresteijn schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:50:
Ik wil niet weten wat dat voor foto's zijn... maarre ik zou zeggen je zit nu op die LAN... ga lekker gamen en breek je hoofd er thuis over
nou ik heb gewoon nieuwe install gedaan nu :) en ik kon niet gamen kwam windows nie in ;) ..

maar goed het is dus opgelost ( in zoverre dat ik bijna alles terug heb kunnen halen )
Pagina: 1