AD Copperjet 810

Pagina: 1
Acties:

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:36

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Om te beginnen ik heb al heel wat uurtjes GoT search en google gehad :D dit om al op voorhand die antwoorden uit te sluiten :P

Nu mijn vraag/probleem.

Heb sinds een paar dagen hier een Allied Data Copperjet 810 (R1) staan.
Deze is van een vriend van me die deze heeft gekregen bij zn Quicknet abbo.
Hij heeft zelf een goede router/modem dus mocht ik deze meenemen (ter vervanging van mn USB modem)

1e probleem was al snel daar: omdat Quicknet ADSL over BBned is en ik zonnet over KPN heb werkte het modem niet direct.
Ik ben ff gaan zoeken en heb het modem zo kunnen instellen dat het ook werkte op het KPN netwerk (PPPoA routed profiel gemaakt ipv het Bridge1483). De VPI en VCI instellingen veranderd en zo voort.
Allemaal leuk en aardig (internet werkt ook met modem verbonden met switch :P) maar nu.

Er zit een progje bij: Copperjet monitor. Dit is om je firmware te updaten en status van je modem op te vragen.
Heb die mooi geinstalled maar hij ziet geen modem :?
Ik wilde nl de Firmware "downgraden" naar 5.15 SR1 (er zit nu 5.15 SR2 in) Waarom hoor ik al zeggen: nou daar staan de profiles netjes in waarvan ook die van KPN. in de SR2 staan alleen de BBned Bridge profiles. De rest is exact hetzelfde.

Wat heb ik al geprobeert: volgens de handleiding moet je het modem verbinden met de PC met bijgeleverde Cross UTP. Gedaan. Het modem moest verbonden zijn met de lijn (waarom geen idee) ook dat gedaan.
Dit gaf geen resultaat. Heb toen toch maar es geprobeert met de USB kabel. Maar zoals verwacht geen modem gevonden. Heb ook nog een patch/straight UTP geprobeert. Ook dit gaf geen reslutaat.

Iemand hier een idee hoe dat kan en waarom ik niet in staat ben de firmware te veranderen laat staan een modem status uit telezen via de monitor prog???

Ik gebruik trouwens Copperjet Monitor 3.4.6

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Beste Craphunter,

ftp://ftp.allieddata.com/...n_1/Firmware_5.x/Manuals/

daar vind jij alles wat jij nodig hebt.mocht hij het modem niet blijven vinden. Plaats dan een Switch tussen je PC en modem.

Suc6

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 23:46
Ik vond het ook een kl*te programma en het werkte hier ook niet, maar je kunt gewoon op de webinterface, en daar evt. een firmware upgrade doen.

PS: nieuwere versie van dat proggie kan WEL helpen.

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:15:
Beste Craphunter,

ftp://ftp.allieddata.com/...n_1/Firmware_5.x/Manuals/

daar vind jij alles wat jij nodig hebt.mocht hij het modem niet blijven vinden. Plaats dan een Switch tussen je PC en modem.

Suc6
Bedankt voor die link maar heb er niet veel aan gehad. De instellingen die zij geven zijn voor het Belgische ADSL netwerk (en dat verschilt nogal van het KPN hier in NL)

Ook de handleiding heb ik al helemaal doorgelezen maar staat niks bruikbaars in omtrend CopperjetMonitor.

Wat ik wel nog ga proberen is via de swith te verbinden
razorhead schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:03:
Ik vond het ook een kl*te programma en het werkte hier ook niet, maar je kunt gewoon op de webinterface, en daar evt. een firmware upgrade doen.

PS: nieuwere versie van dat proggie kan WEL helpen.
Ik heb al de laatse versie van de Monitor zoals ik al aangaf in mn startpost (3.4.6)

En updaten in de web interface???
Ga daar es naar zoeken (had nergens iets gezien wat er ook maar een beetje op leek)

Verwijderd

Het kan bijna niet anders dat je ergens overheen kijkt. In geval van nood heb je ook nog een helpdesk die je kan bellen/mailen.

suc6

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Na wat uitzoek en test werk nog steeds geen vorderingen.

Heb het modem nu aangesloten via een switch (gedaan met een straight en cross kabel)

Een update in de webinterface is er gewoon niet.

Ik heb ondertussen de support cd van het modem en de software van de cd geprobeert maar ook die geeft geen resultaat.

Heb nu een mail gestuurd naar de helpdesk van Allied Data en hoop dat zij misschien iets voor me kunnen betekenen.

Verwijderd

Heb je je computer wel een vast ip adres gegeven bv 172.19.3.2 subnet: 255.255.0.0
De Copperjet is standaard 172.19.3.1

Succes!!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ik dacht dat Quicknet R4's uitleverde eigenlijk alleen en niet R1's. Zitten er van die snelheids lampjes op?

Ja --> R1
Nee --> R4

Firmware downgraden lijkt me vrij zinloos. Waarom zou je. Is ongetwijfeld een kwestie van juiste instellingen maken.

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 22-01-2005 20:46 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 19:27:
Heb je je computer wel een vast ip adres gegeven bv 172.19.3.2 subnet: 255.255.0.0
De Copperjet is standaard 172.19.3.1

Succes!!
Dat heb ik dus al gedaan. Heb ook al verschillende IPs gebruikt (ingesteld in modem en PCs)
bjck schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:45:
Ik dacht dat Quicknet R4's uitleverde eigenlijk alleen en niet R1's. Zitten er van die snelheids lampjes op?

Ja --> R1
Nee --> R4

Firmware downgraden lijkt me vrij zinloos. Waarom zou je. Is ongetwijfeld een kwestie van juiste instellingen maken.
Daar zit ook een probleem :P
Ik heb idd een modem zonder snelheidlampjes (heb er maar 5), maar volgens de manual is het ook een rev1 als de LAN connector boven aan het modem zit :? .
Daarbij komt dat de firmaware die er nu inzit ook aangeeft dat een R1 is (Hardware revision: R1 - 81x (Helium Classic / tnetd4000r)) Dus ik ga er maar vanuit dat ik een R1 heb dan. Dit doet verder niet er aan af dat Copperjet Monitor niet werkt.

Zoals gezegd wil ik eigenlijk alleen maar profiles toevoegen aan het modem (amdat er nu 2 BBned profiles inzitten) en ik KPN heb. Die paar instelleingen zijn er al gou 9 en dan moeten nog de NAT en firewall instellingen gedaan worden. Is net iets makkelijker als de Monitor tool werkt :D

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Carp_Hunter schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:40:
[...]

Dat heb ik dus al gedaan. Heb ook al verschillende IPs gebruikt (ingesteld in modem en PCs)

[...]

Daar zit ook een probleem :P
Ik heb idd een modem zonder snelheidlampjes (heb er maar 5), maar volgens de manual is het ook een rev1 als de LAN connector boven aan het modem zit :? .
Daarbij komt dat de firmaware die er nu inzit ook aangeeft dat een R1 is (Hardware revision: R1 - 81x (Helium Classic / tnetd4000r)) Dus ik ga er maar vanuit dat ik een R1 heb dan. Dit doet verder niet er aan af dat Copperjet Monitor niet werkt.

Zoals gezegd wil ik eigenlijk alleen maar profiles toevoegen aan het modem (amdat er nu 2 BBned profiles inzitten) en ik KPN heb. Die paar instelleingen zijn er al gou 9 en dan moeten nog de NAT en firewall instellingen gedaan worden. Is net iets makkelijker als de Monitor tool werkt :D
Zonder de snelheids aanduiding via ledjes op de voorkant is het een Reviesie4 CJT810. Gewoon even met de Copperjet Monitor een LAN ip aan het apparaat geven dat jij wenst (default is het 172.19.3.1/255.255.255.0). Geen firmware downgraden gezien dat vrij zinloos is.

Als de CJT monitor 3.4.6 hem niet ziet kan je nog even via andere PC proberen of je firewalls etc uitzetten (ook die van windows SP2 zelf).

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Carp_Hunter

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Topicstarter
bjck schreef op zondag 23 januari 2005 @ 20:37:
[...]

Zonder de snelheids aanduiding via ledjes op de voorkant is het een Reviesie4 CJT810. Gewoon even met de Copperjet Monitor een LAN ip aan het apparaat geven dat jij wenst (default is het 172.19.3.1/255.255.255.0). Geen firmware downgraden gezien dat vrij zinloos is.

Als de CJT monitor 3.4.6 hem niet ziet kan je nog even via andere PC proberen of je firewalls etc uitzetten (ook die van windows SP2 zelf).
Nou hier heb ik wat aan :P Super. _/-\o_
Had mn firewall nog aanstaan. Uitgezet en alles werkt :D

* Carp_Hunter slaat zich ff met zn kop tegen de muur :P

Maar even terug komend op de reviesie. Veel duid erop dat ik een R4 heb maar de firmware die er nu inzit is echt R1 en dan nog iets:
volgens AD
Important: all CopperJet 81x Revision 1 have a serial number in the following range:
S/N 40422329 - 41245689.
Important: all CopperJet 81x Revision 4 have a serial number in the following range:
S/N 41245614 - 41256928 (and higher).
Mijn serienr is:40690xxx :? 8)7 Ik snap het ff niet meer. Ik heb toch echt maar 5 leds aan de voorkant. Zoals ook al gezegd zit er nu ook R1 firmware in.

[ Voor 29% gewijzigd door Carp_Hunter op 24-01-2005 04:22 ]

• tweaktubbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-05-2024

tweaktubbie

Waar is dat knopje voor?

Connecten via ethernetkabel lukt mij niet. Installeren van AD-drivers (vvbususb.inf/sys en vvbeth.inf/sys) lukt niet omdat XP het apparaat wel ziet maar bij het aanwijzen van de driver geen apparaat daarin vindt, zowel via usb-kabel als ethernet. Loopback en gewone kabel ook geprobeerd, met de nodige ipconfig /renew acties.

Via de webinterface lukt ook niet. Heb de router ertussen uitgehaald, met en zonder loopbackkabel geprobeerd. Uiteraard firewall uitgezet. Vraag is: kan ik met een of ander tooltje (arp en tracert) achterhalen via welk ipadres de connectie met het modem loopt? Want stel dat er een ander ipadres is ingesteld door de leverancier dan kom je er nooit achter...

Uiteraard heb ik Demon benaderd, maar die zeggen dat alles standaard is opgeleverd vanaf de fabrikant (hoe de bbned-settings er in staan ontgaat me).

/update 9 mei: met de AlliedDatatools kom ik achter deze info:
Product: ADT Copperjet 810 version 4.23 (03 October 2001)
Firmware version: 0. 0 (ja, spatie na .)
MAC adress: 00:00:00:00:00:00:00

Heb nooit eerder settings/firmware aangepast, maar nu is de enige beschikbare optie om firmware te updaten niet bruikbaar; je krijgt direct een timeout als je 'm aanklikt. En firewalls, virusscanner enz zijn allemaal verwijderd. Heb vraag richting allied gemaild, maar in g00gle of andere fora (en FAQ/ftp) is dit probleem nog nergens anders gevonden :/

[ Voor 26% gewijzigd door tweaktubbie op 09-05-2005 08:29 ]

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet'

Pagina: 1