[php]Email versturen via lid1235468@mijnsite.com *

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:14
Ik ben een website aan het maken maar nu wil ik dat bezoekers members kunnen contacteren via hun eigen emailprogramma. Uiteraard is dit niet moeilijk.
Maar ik wil dat hun email adres niet zichtbaar wordt in het emailprogramma.
Dus iets als email-[$lid_]@mijnsite.nl waarbij het uiteraard de bedoeling is dat de mail dan effectief aankomt.

Hier wordt dit gebruikt: http://computer.2dehands.....html?ses=nYwGXbXfa81zHZN en hier: http://www.speurders.nl/a...box.1.1.0.1.353.3046.html

Dus als je bij de bovenstaande site op contacteer klikt, kan emails sturen zonder dat je het email adres van de adverteerder te zien krijgt.

Kan ik dit zelf ook doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan. Accepteer gewoon alle binnenkomende e-mail, en verwerk die met een script. Dat script analyseert de e-mail, en stuurt het bericht door aan een ontvanger aan de hand van een koppeling in een database od iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 22:02

krvabo

MATERIALISE!

Ja hoor, met wat php à la google.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?
$to = "yourplace@somewhere.com";
$subject = "My email test.";
$message = "Hello, how are you?";

$headers = "From: myplace@here.com\r\n";
$headers .= "Reply-To: myplace2@here.com\r\n";
$headers .= "Return-Path: myplace@here.com\r\n";
$headers .= "CC: sombodyelse@noplace.com\r\n";
$headers .= "BCC: hidden@special.com\r\n";

if ( mail($to,$subject,$message,$headers) ) {
   echo "The email has been sent!";
   } else {
   echo "The email has failed!";
   }
?>

http://www.htmlite.com/php029.php
( http://www.google.com/sea...n&hl=nl&safe=off&c2coff=1 )

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eerste gedachte is om echte email adres van lid te coderen (met een codering waarbij het weer mogelijk is om te decoderen. De output zet je je voor je eigen domein.

Dan moet je een email programma hebben die de email opvangt en email adres decodeert en naar het juiste adres doorstuurt.

Ik hoop dat iemand voor dat laatste een werkend voorbeeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:24:
Mijn eerste gedachte is om echte email adres van lid te coderen (met een codering waarbij het weer mogelijk is om te decoderen. De output zet je je voor je eigen domein.

Dan moet je een email programma hebben die de email opvangt en email adres decodeert en naar het juiste adres doorstuurt.

Ik hoop dat iemand voor dat laatste een werkend voorbeeld heeft.
Waarom zou je het coderen? Ik mag aannemen dat je alle leden wel ergens in een database hebt staan. En dat er uit die database dus gewoon een uniek id en een gekoppeld e-mail adres uit te halen is. Dat id kan een user id, een advertentie id, of een of andere unieke string zijn.

Het is natuurlijk ook vrij belangrijk dat je het spammers niet te makkelijk maakt als je een groot aantal leden hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Je kan met de imap functies vrijwel alle emailboxes uitlezen. Ik zie het probleem dus niet zo echt eerlijk gezegd? Je maakt een script wat je om de x min runt waarmee je de berichten ophaalt, kijkt naar welke id ze zijn gestuurd en ze doorstuurt naar het adres in je db.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:01:
[...]

Waarom zou je het coderen? Ik mag aannemen dat je alle leden wel ergens in een database hebt staan. En dat er uit die database dus gewoon een uniek id en een gekoppeld e-mail adres uit te halen is. Dat id kan een user id, een advertentie id, of een of andere unieke string zijn.

Het is natuurlijk ook vrij belangrijk dat je het spammers niet te makkelijk maakt als je een groot aantal leden hebt.
Als je steeds het email adres koppelt aan het user_id @mijnsite.com dan is het nog veel makkelijkere te spammen. Want de email wordt toch wel doorgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
maar hoe werken die imap functies dan? Dit snap ik niet echt. Hoe kan ik de email die verstuurd worden naar $gebruikerid@mijnsite.nl uitlezen en dan vervolgens doorsturen naar het desbetreffende emailadres. Dit snap ik niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kokorico schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:10:
maar hoe werken die imap functies dan? Dit snap ik niet echt. Hoe kan ik de email die verstuurd worden naar $gebruikerid@mijnsite.nl uitlezen en dan vervolgens doorsturen naar het desbetreffende emailadres. Dit snap ik niet echt.
Dan moet je server een imap service/server draaien, in met php is het wel mogelijk om email op te halen. Dat moet met google wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Heb je nu al enig idee Wat je moet doen?

Zet een eigen mailserver op en laat die alle mail @jouwdomein.nl opvangen in 1 mailbox. Lees vervolgens die mailbox met PHP uit en ga de de adressen uitlezen. A.d.h.v. naar welke virtuele gebruiker (bijv user123@jouwdomein.nl) de mail is gestuurd ga je bepalen welk echte e-mail adres daar bijhoort (jij hebt in je database staan dat user123 bijv. creepy apedinges tweakers.net is). En dan stuur je de mail vervolgens met PHP weer door.

Voor uitlezen van mailboxen via POP3 of IMAP heeft PHP standaard functies. Voor het versturen van e-mail vanuit PHP via SMTP zijn er zat voorbeelden te vinden via google en GoT.

[ Voor 3% gewijzigd door Creepy op 09-01-2005 13:30 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
djluc schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:06:
Je maakt een script wat je om de x min runt waarmee je de berichten ophaalt, kijkt naar welke id ze zijn gestuurd en ze doorstuurt naar het adres in je db.
Iets als procmail gebruiken lijkt me een stuk logischer voor zoiets eigenlijk.. pollen is lelijk, het duurt langer voordat je mails worden doorgestuurd, en kost nutteloze resources voor al die keren dat er geen nieuwe mails zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Ik gebruik Postfix als mailserver en mysql als backend. Op deze manier kan ik gewoon 1 (of meer) tables aanmaken voor aliases. Ik kan dan gewon voor elk bekend lid een alias aanmaken (lid12345@domein.nl = echt@adres.nl) en klaar.

Omdat het geheel in een database zit kun je er nog wat extra data bijzetten zoals een geldigheidsduur oid (wel even de query in postfix config daar iets mee laten doen) en je kunt je normale aliases en je tijdelijke aliases makkelijk uit elkaar houden en updaten.

Voordeel is dat je zelf bijna niets hoeft te programmeren, dat hebben de postfix mensen al voor je gedaan. Het hangt er alleen wel op of jij de mogelijkheid hebt om de mailserver te administreren en of je wilt overschakelen naar een MTA met ondersteuning voor dit soort grappen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gerco op 09-01-2005 14:36 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Laatst online: 12-09 17:04
Creepy schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:30:
Heb je nu al enig idee Wat je moet doen?

Zet een eigen mailserver op en laat die alle mail @jouwdomein.nl opvangen in 1 mailbox. Lees vervolgens die mailbox met PHP uit en ga de de adressen uitlezen. A.d.h.v. naar welke virtuele gebruiker (bijv user123@jouwdomein.nl) de mail is gestuurd ga je bepalen welk echte e-mail adres daar bijhoort (jij hebt in je database staan dat user123 bijv. creepy apedinges tweakers.net is). En dan stuur je de mail vervolgens met PHP weer door.

Voor uitlezen van mailboxen via POP3 of IMAP heeft PHP standaard functies. Voor het versturen van e-mail vanuit PHP via SMTP zijn er zat voorbeelden te vinden via google en GoT.
Het lijkt me dus alleen verstandig om inplaats van een userid@domein.nl een random_string@domein.nl te nemen zodat spammers niet zomaar een hoop emailadressen erbij hebben.

Die random_string sla je dan natuurlijk op in de database zodat je wel de koppeling string->email adres kan maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Lentje op 09-01-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lentje schreef op zondag 09 januari 2005 @ 14:37:
[...]

Het lijkt me dus alleen verstandig om inplaats van een userid@domein.nl een random_string@domein.nl te nemen zodat spammers niet zomaar een hoop emailadressen erbij hebben.

Die random_string sla je dan natuurlijk op in de database zodat je wel de koppeling string->email adres kan maken.
Dat was dus ook mijn punt, Cheatah!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:11:
[...]
Dan moet je server een imap service/server draaien, in met php is het wel mogelijk om email op te halen. Dat moet met google wel lukken.
Lees even wat de imap functies doen mensen: deze kunnen van zowel IMAP als POP3 mailboxes de inhoud ophalen. Een beetje een vage naam dus want het werkt dus ook met POP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
ok, het begint me duidelijk te worden. Heb op php.net de imap functie's gelezen. Maar wat me niet duidelijk is: hoe kan ik bvb alle mail lezen die verzonden worden naar lid_$lid_id@mijnsite.nl? Dus alle mails waarvan het mailadres begint met lid_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lentje
  • Laatst online: 12-09 17:04
kokorico schreef op zondag 09 januari 2005 @ 23:45:
ok, het begint me duidelijk te worden. Heb op php.net de imap functie's gelezen. Maar wat me niet duidelijk is: hoe kan ik bvb alle mail lezen die verzonden worden naar lid_$lid_id@mijnsite.nl? Dus alle mails waarvan het mailadres begint met lid_
Het beste kan je denk ik een catch all maken voor je domein welke je dan naar 1 mailbox stuurt. Die mailbox ga je dan uitlezen met php. Je kijkt naar het email adres waar het naar gestuurd is. Als de string voor @domein.nl in de adressen lijst van je database staat stuurt je deze met php mail door richting de echte mailbox.

Voor de functies die je nodig hebt om de mail uit te lezen -> http://nl3.php.net/manual/en/ref.imap.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Create een catch-all mailadres. Deze vangt dus alle mail op die niet bij mailboxen hoort.
2) Lees de mailbox waar de catch-all mailtjes binnen komen uit met PHP via imap/pop.
3) Als een mailalias voorkomt (dus voor het @'je) in je database, kijken waar hij hem dan naartoe moet forwarden.
4) Forwarden naar het goeie mailadresn

Maar zoals Onno als schreef, denk aan je resources. Op deze (php) manier gebruik je wel veel resources en dat is niet de bedoeling. Kijk naar een procmail achtig iets. Veel sneller en gebruikt minder resources.
Pagina: 1