Toon posts:

Laptop start opeens traag op

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen, ik heb een vraagje.

In december vorig jaar heb ik een Acer travelmate 4002wlmi gekocht. Tot nu toe ben ik echt zeer te spreken over dit apparaat, ik vind hem echt top werken. Toch is er iets raars aan de hand.

Tot voor kort ging het opstarten best wel snel, maar laatste paar keer doet hij het volgende:
Als ik hem aan heb gezet, verschijnt er eerst het logo van Acer. Dan springt hij naar het opstartmenu van Xp, waar heel even staat Windows wordt geladen, om vervolgens de tekst WELKOM te laten zien.

Tot nu toe alles heel normaal. Maar dan komt het. Eerst moest ik heel even wachten terwijl er welkom stond, en sprong alles vervolgens naar mijn desktop, zonder problemen. Alles opgestart en klaar.

Maar nu spingt hij wel naar mijn desktop, alleen hij blijft zeker 30-40 sec hangen, terwijl ik alleen mijn achtergrond zie. Geen taakbalk, geen pictogrammen, niets. Ik kan wel met de muis bewegen en CTRL ALT DEL drukken, maar verder zie ik niets.

Na die tijd wordt alles gewoon opgestart, maar terwijl ik wacht zie je ook dat de computer nergens mee bezig is. Heeft iemand ook maar ENIG idee wat er hier aan de hand kan zijn?

Bij voorbaat DANK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Ow dat heb ik met mijn X40 ook hoor. Dan moet je laptop gewoon veel loaden.
En mijn X40 heeft een 1.8" hdd dus die is iets trager + alle ibm crap die ik moet loaden ...

Met een beetje denk werk kon je er dus zelf ook achter komen :z

1: Of je harddisk zit erg vol
2: je moet eens defragmenteren
3: er start een process op dat veel cpu of hdd gebruikt
4: (en dat zal wel niet) je hdd gaat stuk

[ Voor 16% gewijzigd door Roberto op 09-01-2005 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 11:47
Heb je bootvis al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet eens wat het is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 12:54:
[...]

Ik weet niet eens wat het is :D
Dit is gewoon te vinden dmv bootvis in te typen bij www.google.com
Ik wil je dan ook vriendelijk vragen dit de volgende keer te doen. Hier op tweakers.net verwachten we namelijk wel enig zelf onderzoek :)

Kijk nou... bootvis

[ Voor 41% gewijzigd door Roberto op 09-01-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dit heeft sowieso weinig met CLS te maken, meer met WOS. Tis gewoon een Windows opstartprocess die de rest blokkeert omdat het bijvoorbeeld crasht of veel CPU verbruikt.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
--MeAngry-- schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:50:
Dit heeft sowieso weinig met CLS te maken, meer met WOS. Tis gewoon een Windows opstartprocess die de rest blokkeert omdat het bijvoorbeeld crasht of veel CPU verbruikt.
Inderdaad, en dit is ook gewoon simpel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op zondag 09 januari 2005 @ 13:51:
[...]

Inderdaad, en dit is ook gewoon simpel op te lossen.
Spijt me dat ik niet de hele dag een oplossing zoek voor dit probleem, en dus ook niet weet hoe ik dit moet aanpakken, en daarom vraag ik het ook. Ik weet niet veel van computers, dus dan krijg je dat.

En als het zo makkelijk is, zoals jij dus zegt, is het antwoord dan ook makkelijk genoeg om hier even neer te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 15:20:
[...]

Spijt me dat ik niet de hele dag een oplossing zoek voor dit probleem, en dus ook niet weet hoe ik dit moet aanpakken, en daarom vraag ik het ook. Ik weet niet veel van computers, dus dan krijg je dat.

En als het zo makkelijk is, zoals jij dus zegt, is het antwoord dan ook makkelijk genoeg om hier even neer te zetten?
En wat post ik dan net?

1: Of je harddisk zit erg vol (kun je naar kijken?)
2: je moet eens defragmenteren (Zou je dus eens kunnen proberen)
3: er start een process op dat veel cpu of hdd gebruikt (Bootvis downloaden?)
4: (en dat zal wel niet) je hdd gaat stuk

Wij zijn een computer forum dat enige computer kennis vereist.
Gathering of Tweakers is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze hobbyist. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf research en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Met een beetje zoeken kwam je oa deze topics al tegen: http://gathering.tweakers...FILTERS%5D=&select_forum=
Er zijn ongeveer 1832 resultaten, verdeeld over 62 pagina's.
Ik denk dus dat er wel een topic zal tussen staan wat je tenminste op weg kan helpen :)

Echter blijkt uit jouw start dat je nog niks zelf hebt gedaan.

En verder staat het antwoord er al

BOOTVIS downloaden en kijken wat er voor zorgt dat het zo lang duurt :*)

[ Voor 65% gewijzigd door Roberto op 09-01-2005 15:37 ]

Pagina: 1