Chello wijziging

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Let op!!!

De algemene voorwaarden van chello zijn sinds 1 januari 2005 aangepast.
Het gaat hier om een kleine aanpassing, maar wel eentje met grote gevolgen voor mensen die van plan zijn om over te stappen naar een andere provider.

Tot voorkort had je bij chello een jaar contract. Het eerste jaar zat je "vast" aan chello. Na het verlopen van het eerste jaar was het abonnement per maand opzegbaar. Met de nieuwe wijziging in de voorwaarden is dit niet meer mogelijk.
Het contract wordt nu elk jaar verlengd met 1 jaar, tenzij je dit één maand voor het verlopen van het jaar contract opzegt. Doe je dit niet dan zit je er dus weer een extra jaar aan vast.

''20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”).''

M.vr.Gr

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzz321 op 09-01-2005 01:26 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Hoe is dit kenbaar gemaakt aan de klanten? Stilzwijgend kun je dit soort wijzigingen niet doorvoeren.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Ruzz321
Het is officeel bekend gemaakt door chello , mss wel via die ***** - webmail van ze.

Verwijderd

grr dat vind ik wel even jammer van chello. Stel dat er het hele jaar niks aan die datalimiet wordt gedaan, dan zit ik er toch het hele jaar aan vast. :X . Ik denk dat nu juist meer mensen beslissen om snel over te stappen dan dit risico te nemen.

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Hmmmmm, daar hebben wij geen melding van gekregen. Denk dat ik ze hier thuis toch maar ff laat overstappen op een ADSL :/

Jammer... was net zo tevreden over de snelheid (alleen die klote 40GB :X)

Powered by ProBNC

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar Rushwood, kom jij met deze topicstart om meer mensen naar speedlinq over te helpen?

edit:
Dit was wat stevig gesteld. Je hebt gelijk dat het vreemd is dat het stiekum gaat. Ik zou verwachten dat je een echte brief moet sturen hierover?

[ Voor 49% gewijzigd door Sendy op 09-01-2005 01:50 ]

• Ruzz321
Neen , zeer zeker niet , ga gerust naar een andere provider dan Speedlinq , maar ik wilde de mensen waarschuwen voor deze wijziging , omdat het zo ''stiekem ''is gedaan

• Ruzz321
Dus iedereen goed opgelet want voor je het weet zit je weer een rampen-jaar vast aan c(hell)o.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Hmm da's best een slechte zaak... Ik zeg 'm zeker op tijd op dan, even op letten... ik heb geen zin nog een jaar vast te zitten aan een ISP, dan hoeft het echt niet om Chello te gaan maar ze zijn wel de eersten die hiermee komen, niet?

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Geen brief gezien. Mijn @chello.nl e-mailadres check ik niet.
Ben ik verplicht als chello-abonnee mijn @chello.nl-e-mail te lezen?
Afgezien daarvan, sinds wanneer is e-mail rechtsgeldig?

Op deze manier maakt Chello het -m.i.- voor de gemiddelde consument moeilijker om op te stappen.
Weet hij/zij veel dat het niet gebruikelijk is dat je AV stilzwijgend veranderd.
Aangezien een briefwisseling omtrent opstappen inmiddels ook al makkelijk een half jaartje duurt is een opzegtermijn van een jaar overigens nog niet eens zo slecht bedacht...

Laatst voor pa geprobeerd over te stappen naar ADSL, na twee brieven die niet aan waren gekomen maar aangetekend verstuurd:

"Ik heb geen brief in het systeem staan"
-"Toch is hij volgens TPG op 16/9 bij u afgeleverd, aangetekend"
"Het spijt me meneer, ik zie niks staan"
-"Kunt u dat verklaren, aangezien er wel getekend is?"
"Sorry meneer, dat kan ik niet"
-"Kunt u mij dan verder helpen?"
"Meneer, u dient uw abonnement schriftelijk op te zeggen"
Zucht...
-"Kunt u mij iemand geven die mij meer kan vertellen?"
"Helaas meneer, dat kan niet"
-"En nu?"
"Ik kan u niet verder helpen, meneer"

Goed, back on topic, frustaties kwijt: in hoeverre is zo'n stilzwijgende wijziging geldig?
Mocht je nu willen opzeggen is dat natuurlijk nogal van belang.

• Ruzz321
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 02:03:
Geen brief gezien. Mijn @chello.nl e-mailadres check ik niet.
Ben ik verplicht als chello-abonnee mijn @chello.nl-e-mail te lezen?
Afgezien daarvan, sinds wanneer is e-mail rechtsgeldig?

Op deze manier maakt Chello het -m.i.- voor de gemiddelde consument moeilijker om op te stappen.
Weet hij/zij veel dat het niet gebruikelijk is dat je AV stilzwijgend veranderd.
Aangezien een briefwisseling omtrent opstappen inmiddels ook al makkelijk een half jaartje duurt is een opzegtermijn van een jaar overigens nog niet eens zo slecht bedacht...

Laatst voor pa geprobeerd over te stappen naar ADSL, na twee brieven die niet aan waren gekomen maar aangetekend verstuurd:

"Ik heb geen brief in het systeem staan"
-"Toch is hij volgens TPG op 16/9 bij u afgeleverd, aangetekend"
"Het spijt me meneer, ik zie niks staan"
-"Kunt u dat verklaren, aangezien er wel getekend is?"
"Sorry meneer, dat kan ik niet"
-"Kunt u mij dan verder helpen?"
"Meneer, u dient uw abonnement schriftelijk op te zeggen"
Zucht...
-"Kunt u mij iemand geven die mij meer kan vertellen?"
"Helaas meneer, dat kan niet"
-"En nu?"
"Ik kan u niet verder helpen, meneer"

Goed, back on topic, frustaties kwijt: in hoeverre is zo'n stilzwijgende wijziging geldig?
Mocht je nu willen opzeggen is dat natuurlijk nogal van belang.
Weet je zeker dat je die brief naar de vestiging van UPC in Capelle a/d Ijssel hebt gestuurd?
En of een e-mail rechtsgeldig is ? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd.
Extra Info : Ik ken ook het naadje van de kous niet in deze kwestie over de verandering van die voorwaarde, maar het is officieel , check de voorwaarden op de website van chello/upc maar.

[ Voor 113% gewijzigd door Ruzz321 op 09-01-2005 02:09 ]

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 18-02 23:43

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Damn... ik heb ook geen flauw idee wanneer mijn contract precies ingaat. Ik ben het ooit in 1996 eens aangegaan toen het nog Telekabel heette. Daarna heette het weer anders, en daarna is het UPC/Chello geworden... toch eens navragen binnenkort dan. Niet dat ik van plan ben op te zeggen, maar toch.

Zo'n voorwaarde ken ik wel, bij bijvoorbeeld een abonnement op een tijdschrift. Maar bij dit soort diensten is het vrij uitzonderlijk toch?

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

Verwijderd

Rushwoord: naar Nijmegen, aangezien ik in regio Oost zit.

Op 't forum van TROS Radar loopt ook een topique over de wijziging in de AV.

[edit]
Wat ik vooral probeerde te zeggen-ws kwam t niet helemaal naar boven omdat ik mijn frustaties kwijt moest- is dat zulke wijzigingen in de AV volgens mij niet zomaar geldig zijn.
Je moet er over ingelicht worden, je kan als bedrijf overeengekomen AV niet éénzijdig wijzigen.
Nu weet ik dat niet zeker omdat ik geen jurist ben, dus juristen zijn welkom.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 02:14 ]

• Cyphax
  • Laatst online: 21:28

Cyphax

Moderator LNX
Dit vond ik trouwens ook een leuke:
"Andere maatregelen die UPC kan nemen zijn onder andere het beperken van het dataverbruik, extra kosten in rekening brengen of de klant indelen in een andere tariefsgroep", zo staat te lezen in artikel 9.2 van de aanvullende voorwaarden.
Dit stond er al in geloof ik maar op het forum van TROS Radar werd het genoemd als nieuw punt.. nou heb ik geprobeerd voor de rest van dat jaarcontract over te stappen van Lite naar Classic. En dat kan dus niet, dan krijg je een heel nieuw jaarcontract, daar zit ik dus niet op te wachten. Maar als ik nu gewoon veel ga verbruiken, zouden ze me OF meer laten betalen (na me gecapped te hebben dan??) OF me indelen in een hogere tariefgroep, is dat een gedwongen overstap naar Chello Classic bijvoorbeeld?
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 02:09:
Rushwoord: naar Nijmegen, aangezien ik in regio Oost zit.

Op 't forum van TROS Radar loopt ook een topique over de wijziging in de AV.
Hrm interessant, ik zit ook in die regio volgens mij (dichtbij Nijmegen)... dat is wel mooi om even rekening mee te houden dan.

Ik vind dit maar enge praktijken en UPC laat zich niet van z'n beste kant zien zo. Wat als ik nu NIET akkoord ga met deze nieuwe voorwaarden? Even afgezien van het feit dat ik (en niemand) uberhaupt op de hoogte ben gesteld van het veranderen van de voorwaarden (gewoonweg smerig).

[ Voor 34% gewijzigd door Cyphax op 09-01-2005 02:31 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• Ruzz321
Misschien is er ooit in het contract wat je bij het aannemen van chello hebt getekend een voorwaarde opgenomen dat UPC/chello vrij is in het veranderen van de manier waarop het moet worden opgezegd.

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is dit juridisch wel mogelijk? Imho is dit zeer smerig, een van de smerigste dingen die ze hebben geflikt. Het is namelijk totaal niet noodzakelijk voor hun dienstverlening en ze doen dit puur om het feit dat de ene naar de andere klant naar ADSL overstapt.

Ik vind dat 1e jaar al erg genoeg. Toen ik 8 maanden in mijn huidige woning zat, werd er op mijn adres ADSL beschikbaar, maar toen moest ik nog 4 maanden bij Chello blijven :r

• Ruzz321
Ik was idd ook wel wat gewend van chello/UPC , maar zo smerig had ik ook niet kunnen bedenken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Is er hier ook maar een stukje 'bewijs' van? Ik kom het op meerdere plaatsen tegen, maar telkens een vage quote zonder bron...

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Voordat we nu allemaal UPC/Chello gaan bashen, wellicht kan Rushwood ook vertellen waar hij deze wijsheid vandaan haalt?

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:26
Waarom zo panisch reageren? Er staat in de voorwaarde toch duidelijk "tenzij anders schriftelijk overeengekomen"? De maandelijkse opzegbaarheid was onderdeel van de overeenkomst van iedereen die al abonnee van chello was (contract+algemene voorwaarden+aup).

Het is geen nette voorwaarde, maar geldt alleen voor nieuwe abonnees. Uitgezonderd het feit natuurlijk dat ze bij chello hun eigen voorwaarden niet kennen, ontkennen of te dom zijn als het op opzeggen aankomt :X

Overigens is dit typisch wel een voorwaarde waar ik m'n abonnementen op uitkies. Liever iets duurder waar ik zo vanaf kan dan er eeuwig aan vast zitten. (Zo betaal ik nu ook niet automatisch aan die upc bende.) Providers als Planet hebben net zulke associale voorwaarden.

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Rukapul schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:31:
Waarom zo panisch reageren? Er staat in de voorwaarde toch duidelijk "tenzij anders schriftelijk overeengekomen"? De maandelijkse opzegbaarheid was onderdeel van de overeenkomst van iedereen die al abonnee van chello was (contract+algemene voorwaarden+aup).

Het is geen nette voorwaarde, maar geldt alleen voor nieuwe abonnees. Uitgezonderd het feit natuurlijk dat ze bij chello hun eigen voorwaarden niet kennen, ontkennen of te dom zijn als het op opzeggen aankomt :X

Overigens is dit typisch wel een voorwaarde waar ik m'n abonnementen op uitkies. Liever iets duurder waar ik zo vanaf kan dan er eeuwig aan vast zitten. (Zo betaal ik nu ook niet automatisch aan die upc bende.) Providers als Planet hebben net zulke associale voorwaarden.
Eensch

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

• Ruzz321
Chello en UPC zijn gewoon niet goed bezig.

[ Voor 89% gewijzigd door Ruzz321 op 09-01-2005 14:12 ]

Verwijderd

Ik begrijp niet waarom er zo'n heisa over gemaakt wordt

"Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het
bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen
van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met
inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.

Dus na 12 maanden, een opzegtermijn van 1 maand.. niks veranderd :O

• AirtjE
  • Laatst online: 12-02 14:38
quote: UPC
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
Wel het bericht volledig lezen/quoten. Het wordt dus stilzwijgend verlengd voor een extra 12 maanden, alleen moet je dus rekening houden met een opzegtermijn van 1 maand. Dus je moet, als je je abo wilt beëindigen, minstends 1 maand voordat je contract afloopt, schriftelijk opzeggen.

Wel naadje, ben blij dat ik niet meer bij UPC zit maar dit is inderdaad niet iets om trots op te zijn vind ik. Zullen wel aardig wat klachten komen dit jaar...

[ Voor 9% gewijzigd door AirtjE op 09-01-2005 14:42 ]

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Glashelder schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:28:
Hoe is dit kenbaar gemaakt aan de klanten? Stilzwijgend kun je dit soort wijzigingen niet doorvoeren.
22.2 UPC kan de Algemene Voorwaarden en de prijzen- en tarieven voor de chello Service wijzigen. Een wijziging geldt ook ten
aanzien van Overeenkomsten aangegaan vóór het tijdstip van de wijziging. Een wijziging treedt niet eerder in werking dan
twee (2) weken na kennisgeving aan de Klant. Indien de Klant niet instemt met de wijziging heeft de Klant het recht de
Overeenkomst op te zeggen vóór en tegen de datum waarop de wijziging van kracht wordt.

Artikel uit de AV van Chello.
Maar nu vraag ik mij het volgende af. Moet Chello dit dan melden via e-mail/brievenpost aan de klant of is er een vermelding van maken op de website ook al een kennisgeving aan de klant ? Juridisch gezien.

Want als 't wel een goede kennisgeving aan de klant is, dan kan je het argument dat er geen kennisgeving geweest is ook niet hanteren voor beeindiging van de overeenkomst :/