Fan uitdoen/stiller maken

Pagina: 1
Acties:

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik wil 's nachts beetje door downloaden, alleen kan niet zo goed slapen van de lawaai die voor het meeste van mn GFX (Club3d Geforce 6600gt) afkomt. Kan ik het stekkertje eruit trekken ofzo, of is er software voor. ik wil niets beschadigen..

een passieve koeler wil ik in de toekomst gaan kopen..

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

een GF6600 zonder fan?

Dat gaat roken als je er geen dik koelblok (zalman) + airflow hebt.

Verwijderd

Mits AGP: dit valt niet passief te koelen door de huidge bestaande ZM-80 koeler, simpelweg door de PCI-E==>AGP bridge, die ook gekoeld moet worden.

Die fan die erop zit is berekend als zijnde de MINIMALE fan die nodig is om de grafische kaart in een nominaal systeem koel te houden. Uitzetten zal ík me niet aan wagen, en trager lopen doet-ie al vanzelf, als hij in 2D mode gaat draaien.

Ik ben bang dat, op koeler vervangen na, d'r niet veel aan valt te verhelpen.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 21:42

w0w

Fairy schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:25:
een GF6600 zonder fan?

Dat gaat roken als je er geen dik koelblok (zalman) + airflow hebt.
Als je alleen een download progje aanzet kan het volgens mij best hoor.. (bij mijn 6800 kan het iig wel..). Desnoods gebruik je powerstrip om de clocks een stuk lager te zetten als je toch op 2d mode zit...
Probeer het gewoon eerst overdag uit en check je temps geregeld :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:24

Thandor

SilverStreak

Dat zal ik er niet op wagen.
Koop dan meteen die passieve koeling (Stille Zalman of stille Arctic NV Silencer) :)

Wat w0w hierboven mij zegt kan wel, maar let op dat je geen zwaardere screensaver hebt draaien die de boel loopt te verzieken ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Thandor op 09-01-2005 00:28 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Ewald !
  • Niet online
ook idle? :P of is er software om de cooler zodanig af te voeren?

edit: laatmaar

[ Voor 13% gewijzigd door Ewald ! op 09-01-2005 00:28 ]

• w0w

w0w

Thandor schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:27:
Dat zal ik er niet op wagen.
Koop dan meteen die passieve koeling (Stille Zalman of stille Arctic NV Silencer) :)

Wat w0w hierboven mij zegt kan wel, maar let op dat je geen zwaardere screensaver hebt draaien die de boel loopt te verzieken ;)
Jup 3d screensavers zijn dan wel uit den boze ;)

Verwijderd

Nee, software is er niet voor. En je zult hem in 2Dmode moeten terugklokken qua clock, EN gpu-core, en core voltage, wil je hem kunnen koelen met het standaard blokje zonder fan.

In tegenstelling tot de 6800GT, die veel koeloppervlakte heeft, is de 6600 serie nogal minimaal gekoeld, weinig vinnen, fan boven de core IPV een radiale fan ervoor, en een minimum aan vinnen.

Een passiefe Zalman oplossing zou op de AGP versie van de 6600GT niet werken, simpelweg omdat die converterchip in de weg zit, en die moet óók gekoeld worden.

Verwijderd

mijn broer kan met Rivatuner wel zijn FAN speed regelenen van zijn kaartje...
maar dat is een X800 pro (ge-flashed naar XT :P) dus ik weet niet of dat bij Nvidia kaarten ook kan...
miss dat je het kan proberen ;) want dat zal echt schelen denk ik ;)

succes iig :)

• Ewald !
  • Niet online
ik heb nu met NVtweak mn gfx teruggebracht (2d) naar 155/400.. of moet ik nog minder?
en waarmee kan ik de temp bekijken?

• Ewald !
  • Niet online
ik heb een club3d agp versie btw.

• Ewald !
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:41:
mijn broer kan met Rivatuner wel zijn FAN speed regelenen van zijn kaartje...
maar dat is een X800 pro (ge-flashed naar XT :P) dus ik weet niet of dat bij Nvidia kaarten ook kan...
miss dat je het kan proberen ;) want dat zal echt schelen denk ik ;)

succes iig :)
met rivatuner krijg ik echt niet voorelkaar da tik dat te zien krijg oid... n00b n00b

• w0w

w0w

Ewald ! schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:56:
[...]

met rivatuner krijg ik echt niet voorelkaar da tik dat te zien krijg oid... n00b n00b
Ik ben er vrij zeker van dat jij de fan speed niet kan regelen noch zien met RT...
Ewald ! schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:47:
ik heb nu met NVtweak mn gfx teruggebracht (2d) naar 155/400.. of moet ik nog minder?
en waarmee kan ik de temp bekijken?
Gewoon kijken of je kaart het niet heel benauwd krijgt met deze settings, anders clock je hem nog wat terug :) In 2d heeft hij toch eigenlijk geen hol te doen..

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:25
w0w schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:29:
[...]

Jup 3d screensavers zijn dan wel uit den boze ;)
Nee dan krijgen we net zoiets als met de driver fouten van de fx 5800 die de cooler lager zette in 2d mode maar tijdens een 3d screensaver vergat weer hoger te zetten waardoor destijds vele fx5800's zijn overleden :9

Verwijderd

Ook je 3d achtergrond gebruikt 3d en windows startknoppen en die shit.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
koop een zalman vf-700 AlCu voor zon 19 euro. 10 graden koeler en een stuk stiller.
Wel oppassen met het monteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Satch op 09-01-2005 13:57 ]

Pagina: 1