Toon posts:

snelle adsl provider met geen datalimiet

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie mss een goede snelle betrouwbare internetprovider met GEEN datalimiet.
Ik dacht mss aan

telebyte wide open Personal ADSL Wide Open BabyXL
EUR 54,95 p.m.
8192/1024 kbps
Netwerk van BabyXL
- gratis 4-ports modem/router

of:

of tiscali live 8192 kbps down al1 blijkt dat deze dubbele snelheid voor 49,95 euro voor tot 2006 geld.. tja dat schiet ook niet op..

iemand ervaring met deze abonnementen of suggesties voor andere abonnementen?

alvast bedankt,

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 00:28 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
met geen limiet??

Je wilt dus een ISP / abonnement voor ongeveer hetzelfde bedrag maar zonder de beperking op het verkeer die Chello hanteert. Niemand hanteert "onbeperkt dataverkeer" gezien dat natuurlijk niet kan en veel kostbaarder is dan de 50 a 60 euro per maand. Er is altijd wel iets als 'fair-use' om die reden. De stelling "geen datalimiet" stelt immers alleen dat er geen datalimiet is, zegt niet dat het onbeperkt dataverkeer is alleen dat er geen vooraf vastgestelde grens is aan het verkeer.

't Is maar net hoe je het leest / stelt eigenlijk. Is het "datalimiet" als zelfstandig naamwoord met betekenins 'vooraf gestelde grens op de hoeveelheid data per maand' of zijn het twee woorden en betekent het dus hetzelfe als "onbeperkt".....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Kijk eens naar Tweakdsl :)

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:29:
met geen limiet??

Je wilt dus een ISP / abonnement voor ongeveer hetzelfde bedrag maar zonder de beperking op het verkeer die Chello hanteert. Niemand hanteert "onbeperkt dataverkeer" gezien dat natuurlijk niet kan en veel kostbaarder is dan de 50 a 60 euro per maand. Er is altijd wel iets als 'fair-use' om die reden. De stelling "geen datalimiet" stelt immers alleen dat er geen datalimiet is, zegt niet dat het onbeperkt dataverkeer is alleen dat er geen vooraf vastgestelde grens is aan het verkeer.

't Is maar net hoe je het leest / stelt eigenlijk. Is het "datalimiet" als zelfstandig naamwoord met betekenins 'vooraf gestelde grens op de hoeveelheid data per maand' of zijn het twee woorden en betekent het dus hetzelfe als "onbeperkt".....
dit staat op site van telebyte:

Telebyte hanteert op al haar Personal ADSL abonnementen geen datalimiet of fair-use policy. Geen enkele Personal ADSL klant is ooit aangesproken op zijn of haar downloadgedrag en er zal ook nooit iemand hierover aangesproken worden.
Klik hier voor meer informatie.

onder t kopje klik hier voor meer informatie staat:

Telebyte > ADSL > Geen Datalimiet
Geen datalimiet

Volwaardig internet is bij Telebyte ook een ADSL verbinding zonder datalimiet. Zo hanteert Telebyte geen zogenaamde fair-use policy met onduidelijke voorwaarden. Telebyte heeft in zijn 10-jarig bestaan nog nooit een klant aangesproken op zijn of haar downloadgedrag en zal dat in de toekomst ook nooit doen. Dat is een onderdeel van de 'volwaardig internet' garantie van Telebyte.
Op de websites van personal ADSL klanten die op onze webserver staan geldt wel een fair-use policy met betrekking tot het dataverkeer. Hier wordt ingegrepen indien er zoveel verkeer wordt gegenereerd dat andere websites er grote hinder van ondervinden.

Geen datalimiet: hoe is dit mogelijk?
Andere providers kijken naar het gemiddeld surf- en downloadgedrag van haar gebruikers en berekenen aan de hand daarvan hoeveel netwerkcapaciteit ze nodig hebben. Telebyte houdt er van begin af aan rekening mee dat iedere gebruiker volledig gebruik maakt van zijn 'volwaardig internet' verbinding. Hierdoor zal Telebyte niet in de problemen komen met een traag of overvol netwerk.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe tnx ik ga ff daar kijken ;)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

XS4all blijft gewoon een goede kandidaat. Ook al heeft het officieel een FUP, ook daar heb ik nog nooit gehoord dat iemand op zn downloadgedrag is aangesproken. Haal ook regelmatig 250 GB per maand, nog nooit een centje pijn gehad.

Betrouwbaarheid, reputatie, snelheid, professionaliteit, service, hoef je je allemaal niet druk over te maken bij ze ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Topicstarter
LuNaTiC schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:38:
XS4all blijft gewoon een goede kandidaat. Ook al heeft het officieel een FUP, ook daar heb ik nog nooit gehoord dat iemand op zn downloadgedrag is aangesproken. Haal ook regelmatig 250 GB per maand, nog nooit een centje pijn gehad.

Betrouwbaarheid, reputatie, snelheid, professionaliteit, service, hoef je je allemaal niet druk over te maken bij ze ;)
hehe das wel relaxed >:) bij mij vond chello denk dat ik te veel dwnlde want ze hadden me snelheid van 500 kbyte/sec gereduceerd naar 9,5 kbyte/s :( :( :( grrrrrrrrrr

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik meen dat xs4all en demon wel een goede reputatie hebben.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

kijk ook hier maar eens: DataBeest in "Fair Use Policy van verschillende provid..."

in de search vind je vast nog wel meer. :)

ik stap nu overigens aankomende woensdag over naar Casema, maar puur omdat mn pa eigenlijk van heel KPN afwil (inclusief vaste lijn enzo). Bovendien hoor ik wel goede verhalen over Casema tegenwoordig (plus dat ik het 10 mbit abo neem :9 ).

Maar vind het nog steeds een moeilijke stap, het klinkt raar, maar door de jaren hebben ik ben ik gewoon van xs4all gaan 'houden', ik stap dan ook best met pijn in mn hart over. Mocht ik ooit weer een ADSL provider gaan nemen, zou ik zonder twijfel weer teruggaan naar XS4all (zelfs zonder te kijken naar de prijzen van de concurrenten).

Echt, XS4all, topprovider eerste klas!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Ruzz321
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-01-2021
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:20:
Weten jullie mss een goede snelle betrouwbare internetprovider met GEEN datalimiet.

suggesties voor abonnementen?

alvast bedankt,
Ik heb sinds kort Speedlinq All-In 8064 voor 55 p/m , zwaar relaxed , download nu gewoon met 950 kb/sec en geen datalimiet , ben er tevreden over , echt een aanrader , plus snelle levering , heb ADSL van speedlinq aangevraagt op 28 december j.l. (dus tijdens de feestdagen) en heb sinds 7 januari de verbinding al en alles wat nodig is voor de installatie.

M.vr.Gr Rush

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzz321 op 09-01-2005 00:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:49:
[...]

Ik heb sinds kort Speedlinq All-In 8064 voor 55 p/m , zwaar relaxed , download nu gewoon met 950 kb/sec en geen datalimiet , ben er tevreden over , echt een aanrader , plus snelle levering , heb ADSL van speedlinq aangevraagt op 28 december j.l. (dus tijdens de feestdagen) en heb sinds 7 januari de verbinding al en alles wat nodig is voor de installatie.

M.vr.Gr Rush
relaxed.. en je hebt ook geen fair use policy?

Verwijderd

Topicstarter
LuNaTiC schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:47:
kijk ook hier maar eens: DataBeest in "Fair Use Policy van verschillende provid..."

in de search vind je vast nog wel meer. :)

ik stap nu overigens aankomende woensdag over naar Casema, maar puur omdat mn pa eigenlijk van heel KPN afwil (inclusief vaste lijn enzo). Bovendien hoor ik wel goede verhalen over Casema tegenwoordig (plus dat ik het 10 mbit abo neem :9 ).

Maar vind het nog steeds een moeilijke stap, het klinkt raar, maar door de jaren hebben ik ben ik gewoon van xs4all gaan 'houden', ik stap dan ook best met pijn in mn hart over. Mocht ik ooit weer een ADSL provider gaan nemen, zou ik zonder twijfel weer teruggaan naar XS4all (zelfs zonder te kijken naar de prijzen van de concurrenten).

Echt, XS4all, topprovider eerste klas!
hehe dus XS4all is wel meest betrouwbare kan ik uit deze reacties opmaken?
Lunatic zei dat hij nooit problemen had gehad met overscheiden van de Fair use policy... maar lijkt me dat ze wel die fair use policy hanteren zoals die C(HELL)O doet
:/

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:49:
[...]

M.vr.Gr Rush
SNELHEID: 2048-8064/1024 Kbit/s
Fair use policy (geen datalimiet!)
eerste 3 maanden KORTING op abonnement
GRATIS modem & GEEN aansluitkosten

dus wel fair use policy :'( das wel minder :'(

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Len

Leeg

100% mee eens, ik zit er al bij vanaf '94 of '95 (kan ff niet herinneren welk jaar exact) en nooit serieuse problemen gehad.

Free Tibet

Verwijderd

Topicstarter
niemand btw ervaring met dat Wide open abonnement van Telebyte? of uberhaubt ervaring met telebyte?

• Ruzz321
Madview , Speedlinq meent dat zij een FUP hanteren , maar ik heb genoeg kennisen die ook gebruik maken van Speed-linq all-in 8064 en vaak wel 400gb p/m downloaden en nog nooit zijn ze hier op aangesproken.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruzz321 op 09-01-2005 00:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:57:
Madview , Speedlinq meent dat zij een FUP hanteren , maar ik heb genoeg kennisen die ook gebruik maken van Speed-linq all-in 8064 en vaak wel 400gb p/m downloaden en nog nooit zijn ze hier op aangesproken.
maarja tis maar de vraag als ik een abotje bij hun neem of ze ook zo gul voor mij zijn hehe :*)
maarja liefste heb ik wel een abotje waarvan ik met zekerheid weet geen datalimiet of fup te hebben ... mss gaan die speedlingrakkers hun fupJe wat strenger hanteren binnenkort.. ofzo.. da zou wel minder zijn als ik daar dan een abotje op heb genomen en er voor een jaar aan vast zit :'( :'( :'(

• Ruzz321
Dat zou idd rot zijn madview , ik heb persoonlijk nooit zo'n last van fup en datalimiet , ik ben niet zo'n ''groot-gebruiker ''ik houd alleen van snelheid ALS ik iets download.

Ik denk dat het wel moeilijk voor je zal worden om nog ander providers dan telebyte te vinden die echt nix van een fup of limiet hanteren , succes...

[ Voor 7% gewijzigd door Ruzz321 op 09-01-2005 01:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:06:
Dat zou idd rot zijn madview , ik heb persoonlijk nooit zo'n last van fup en datalimiet , ik ben niet zo'n ''groot-gebruiker ''ik houd alleen van snelheid ALS ik iets download.

Ik denk dat het wel moeilijk voor je zal worden om nog ander providers dan telebyte te vinden die echt nix van een fup of limiet hanteren , succes...
tnx :)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zit bij telebyte,en na een iets moeizame start (o.a. door kpn) nu al heeel lang geen probleem meer gehad,en ook nooit wat gehoord over mijn download gedrag :P zoals ze ook zeggen :)

offtopic:
lol,mooie post van me ;) :w beneden me :P

[ Voor 16% gewijzigd door mrsar op 09-01-2005 01:11 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:06:

jij kent geen mensen die ervaring hebben met telebyte?
dat zou wel relaxed zijn als je iets over telebyte zou kunnen vertellen :*)

• Ruzz321
Ik ken wel een paar mensen met telebyte , maar ik ben niet echt van op de hoogte van hun ervaringen ermee , heb in ieder geval nog nooit van ze gehoord dat ze problemen hadden ...

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:12:
Ik ken wel een paar mensen met telebyte , maar ik ben niet echt van op de hoogte van hun ervaringen ermee , heb in ieder geval nog nooit van ze gehoord dat ze problemen hadden ...
hehe oke dan, dan hadden ze waarsch nog geen grote Problemos gehad met telebyte :P

• Ruzz321
Denk ik ook , want meestal als er weer iets met hun pc'tje is dan bellen ze mij :D

[ Voor 6% gewijzigd door Ruzz321 op 09-01-2005 01:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe ik internet nu behoorlijk sloom met me door c(HELL)o gereduceerde snelheid van 9,5 kb/s was eerst 500 kbs :/

• Ruzz321
Volgens geruchten gaat chello zijn limiet er weer afhalen omdat ze te veel klanten er aan verliezen , dacht dat het op de website stond www.chelloo.com ....

• Ruzz321
Let wel even op , weet niet zeker of dit voor jou van toepassing is maar toch...

De algemene voorwaarden van chello zijn sinds 1 januari 2005 aangepast.
Het gaat hier om een kleine aanpassing, maar wel eentje met grote gevolgen voor mensen die van plan zijn om over te stappen naar een andere provider.

Tot voorkort had je bij chello een jaar contract. Het eerste jaar zat je "vast" aan chello. Na het verlopen van het eerste jaar was het abonnement per maand opzegbaar. Met de nieuwe wijziging in de voorwaarden is dit niet meer mogelijk.
Het contract wordt nu elk jaar verlengd met 1 jaar, tenzij je dit één maand voor het verlopen van het jaar contract opzegt. Doe je dit niet dan zit je er dus weer een extra jaar aan vast.

20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”).

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:15:
Denk ik ook , want meestal als er weer iets met hun pc'tje is dan bellen ze mij :D
hehe Rushwood Die Rushed the compu weer inelkaar .. En klaar is kees eehh rush

• Ruzz321
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:31:
[...]

hehe Rushwood Die Rushed the compu weer inelkaar .. En klaar is kees eehh rush
Ik Rush ff langs om de Harddisk leeg te rushen .... om die sh*t :X van de hard-disk af te flushen ... en dan weer snel naar huis te rushen .... :P

Ik had dichter moeten worden :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ruzz321 op 09-01-2005 01:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:36:
[...]

Ik Rush ff langs om de Harddisk leeg te rushen .... om die sh*t :X van de hard-disk af te flushen ... en dan weer snel naar huis te rushen .... :P

Ik had dichter moeten worden :D
haha idd ;) i only have a MAD VIEW on that stuff 8)7

• Ruzz321
A very very Bad View :P

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik dacht mss aan
[...]
of tiscali live 8192 kbps down al1 blijkt dat deze dubbele snelheid voor 49,95 euro voor tot 2006 geld.. tja dat schiet ook niet op..

iemand ervaring met deze abonnementen of suggesties voor andere abonnementen?

alvast bedankt,
met dat abbo heb ik geen ervaring, maar ik weet wel dat Tiscali een goede keus is als je onbeperkt wilt leechen.
Ik heb met mijn ADSL light lijntje (1120/352) toch 220 GB gedownload (te zien bij het webbased Tiscali servicecenter, en geschat 30GB upload) en daar heb ik NIKS van gehoord.
moet je dus wel voor € 2,- per maand je datalimiet afkopen.
En dat die dubbele snelheid slechts tot 2006 geldt klopt, maar ik denk niet dat ze m terugzetten op 4mbit in 2006, de markt enzo, tegen die tijd zitten de echte leechers al op ADSL2...

Verwijderd

Topicstarter
Rushwood schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:23:
Let wel even op , weet niet zeker of dit voor jou van toepassing is maar toch...

De algemene voorwaarden van chello zijn sinds 1 januari 2005 aangepast.
Het gaat hier om een kleine aanpassing, maar wel eentje met grote gevolgen voor mensen die van plan zijn om over te stappen naar een andere provider.

Tot voorkort had je bij chello een jaar contract. Het eerste jaar zat je "vast" aan chello. Na het verlopen van het eerste jaar was het abonnement per maand opzegbaar. Met de nieuwe wijziging in de voorwaarden is dit niet meer mogelijk.
Het contract wordt nu elk jaar verlengd met 1 jaar, tenzij je dit één maand voor het verlopen van het jaar contract opzegt. Doe je dit niet dan zit je er dus weer een extra jaar aan vast.

20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”).
wtf neeeeeeeeeeeeeeeeeeh dat meen je niet :( :( :( wat een Schoften

Verwijderd

Topicstarter
mare voor de abonnementen die ergens in dit jaar aflopen geld dit niet lijkt me voor mij loopt t tot ehm juni ofzo dacht ik ? :o

• Ruzz321
Ik denk dat je geluk hebt en er nog van af kan komen , maar je weet het maar nooit , het is en blijft c(hell)o

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 02:19:
[...]

wtf neeeeeeeeeeeeeeeeeeh dat meen je niet :( :( :( wat een Schoften
Wanneer de algemene voorwaarden in ongunstige zin gewijzigd worden, is dat op zich al een reden om van je contract af te komen. Tussentijds zelfs, als ze ook voor jou direct van kracht geworden zijn!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

Zoals ook al in 't andere chello-topic is gezegd: die wijziging in de voorwaarden geldt alleen voor nieuwe klanten, niet voor de huidige. Calm down dus. :)

Nu maar weer on-topic? Het ging over ADSL-providers met geen zonder datalimiet, niet over de gewijzigde voorwaarden van chello.

[ Voor 4% gewijzigd door Bergen op 09-01-2005 10:06 ]

Verwijderd

dan is er maar 1 .. de no bullshit provider speedxs.

44.95 per maand 8192 / 1024

draai al 1,5 jaar met die gasten .. super top

suc6 in je keus

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Weten jij mss een goede snelle betrouwbare zoekmachine? Die zou goed van pas komen in dit geval. Het is de bedoeling dat je zelf onderzoek doet op GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.