Directe aansluiting op glasvezel

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Het klinkt stom, maar voordat ik het aso wil gaan vragen moet ik het eerst zeker weten.
Misschien gaat dit arrogant/patersig/pimp/whatever klinken maar ik heb ''connecties'' met de mensen van de GN-IX.. B)
maar is het mogelijk om een aansluiting hierop te krijgen? Ik woon niet in de stad, maar erbuiten. @home en adsl is beschikbaar.
Ik weet echt niet of dit mogelijk is, maar als ik in de stad had gewoont, had het wel gekund denk ik omdat mn vander eens van dezelfde connecties een (standaard) brief kreeg of ihj aansluiting hierop wilde... en wat zijn de prijzen ongeveer want die brief is al weer zo lang geleden en toen interesseerde ik mij er ook nog niet voor.. help me uit mijn dromen :9

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Zou gewoon even je 'mensen' bellen. Want dit is een onduidelijk onsamenhangend verhaal echt te verwarrend.

Sowieso heb je een verbinding van jou naar de GN-IX nodig die nog gegraven moet worden? Dat 'stukkie' is lijkt me betrekkelijk prijzig allereerst.

Daarnaast is de GN-IX een 'Internet Exchange' waar je als partner verkeer kan uitwisselen met andere aangesloten partijen. Om het volledige internet te kunnen zien (en niet alleen die partijen in je netwerkje) heb je ook nog een andere partner nodig die jou de internet bandbreedte gaat leveren op jou verbinding. En die kosten zijn niet wat je gaat verwachten ongetwijfeld.

Een IX (internet exchange) is geen onuitputtelijke, 'iedereen prik maar in' of 'backbone' internet provider wat veel mensen denken.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 08-01-2005 23:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ik hoop voor je dat die 'connecsties' het dan voor een vriendenprijsje kunnen doen, want anders is het echt onbetaalbaar!

Overigens lijkt het me technisch wel mogelijk, maar het probleem is dat GN-IX het glasvezelnetwerk niet beheerd, en KPN ws. extra kosten in rekening gaat brengen die wellicht al een aardige duit zullen zijn.

Maar ach, ik heb er geen ervaring mee, dat is enkel mijn gedachtenstroom ;) .

/me droomt van een glasvezel connectie...
*plop*
/me blijft voorlopig dromen :( .

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:05

TheBorg

Resistance is futile.

Als de glasvezel niet voor je deur langs komt dan mag je zelf de graafmachine huren. :P
Een 155MBit lijntje kost zo'n 20.000 Eurie's in de maand (Versatel).

Eigenlijk alleen een optie voor mensen die het geluk hebben in een "glasvezel project wijk" te wonen.

[ Voor 8% gewijzigd door TheBorg op 08-01-2005 23:29 ]

• Ewald !
  • Niet online
nee, bellen zal alleen maar denigrerend werken..
tis gewoon zo, ik ken een man die erg betrokken is bij GN-IX. Dezelfde man stuurde mijn vader, waar ik heb via ken, een brief waarin stond dat mn vader op zn bedrijf in de stad (aan de andere kant van de stad dan waar de GN-Ix gehuisvest is) aansluiting kon krijgen op de GN-IX en hiermee 'super-snel' kon downloaden. de brief was vaag, er stond alleen in hoe snel je erover deed om een 'audio-cd' te downloaden..
Glasvezel ligt er al tussen de stad en mijn dorp aangezien er kan worden ge-@Homet...

het blijft waarschijnlijk bij een droom.. snik snik

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:05

TheBorg

Resistance is futile.

Misschien als je met een schepje zelf de kabel gaat leggen door de stad dat je droom iets dichterbij komt. :+

Verwijderd

Ewald ! schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:32:
tis gewoon zo, ik ken een man die erg betrokken is bij GN-IX. Dezelfde man stuurde mijn vader, waar ik heb via ken, een brief waarin stond dat mn vader op zn bedrijf in de stad (aan de andere kant van de stad dan waar de GN-Ix gehuisvest is) aansluiting kon krijgen op de GN-IX en hiermee 'super-snel' kon downloaden. de brief was vaag, er stond alleen in hoe snel je erover deed om een 'audio-cd' te downloaden..
Glasvezel ligt er al tussen de stad en mijn dorp aangezien er kan worden ge-@Homet...

@home is toch kabelinternet? Dan hoeft er niet per sé een glasvezelnetwerk te liggen hoor...? Hier heb ik ook alle keuzes, maar no way dat ik hier een glasvezel kabeltje langs mijn huis heb lopen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Ewald ! schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:32:

Kickuh aanname zeg "ik heb mogelijkheid tot een verbinding van @HOME via kabel/coax dus ligt er glasvezel".

Over koper kan je ook 'n Gigabit per seconde aan data versturen, hoezo ligt er glasvezel? Dan zou het er best kunnen liggen, maar als je bijvoorbeeld 10km moet laten leggen nog heb je vergunningen, graven, vezel zelf, appratuur etc etc etc etc nodig nog. En wie zegt dat @HOME jou de overige verbinding wil en gaat leveren naar de GN-IX toe? Wat denk je dat ze daar voor gaan vragen? Mooie droom, maar je droomt hem ietsjes te gemakkelijk ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Ewald !
  • Niet online
ja ok ik heb er ook niet zoveel verstand van, ik dacht dat kabelinternet na de centrales over glasvezel ging :) .. maar niet dus :P is er dan nog een alternatief of kan hier een slotje op? B)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Doe zelf eens wat onderzoek. Je hebt totaal geen idee waar je over praat. Daarnaast, je hoofdvraag (prijzen)...staan gewoon op de website: http://www.gnix.nl/

Maargoed, je hebt er sowieso niets aan: Een verbinding met een IX is geen verbinding met het internet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.