Toon posts:

Vragen over VMWare en Windows 2000 Server / Professional

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Windows 2000 Server zit in een virtuele PC in VMWare van de PC en Windows Professional 2000 als client zit in VMWare van laptop. Ik wil een lokale netwerk zonder internetaansluiting opzetten. Want ik wil oefenen met Windows 2000 Server / Professional.

- Bij VMWare kun je verschillende soorten netwerk instellen zoals NAT, Host-only en bridged network. Wat moet ik in VMWare van PC én laptop instellen?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:07

Arno

PF5A

Dit staat mooi uitgelegd onder de F1 toets :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Gewoon even de documentatie lezen. Ik snap trouwens niet veel van je openingspost. Wellicht is het handiger dit even puntsgewijs neer te zetten? Elke mode heeft zijn eigen voordelen en beperkingen. Met een beetje netwerkkennis moet dit echt geen probleen voor je zijn. Geen professional networking en servers topic dus.

Bekijk de functies van alledrie de opties en beslis welke optie voor jou het beste is. Vmware geeft zelf in het configuratiemenu al aan wat de opties betekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 09-01-2005 00:22 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb VMWare van PC en laptop als host-only ingesteld, maar beide virtuele PC's kunnen elkaar niet zien. Ik weet het niet wat ik verder moet doen.

Verwijderd

Zet maar op NAT.

Verwijderd

Maak er maar bidged van. Ik heb hier een vmware opstelling staan in deze configuratie en het werkt perfect zo :) Succes!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:09
het kan zijn dat de netwerkadapter niet goed is gekoppeld dat kan je bij Manage Virtual Networks instellen maar voor de rest gewoon op bridged laten jah.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips , dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.
JE zou je topic in Network Troubleshooting kunnen plaatsen, maar je topicstart is zo mager dat ik 'm daar ook op slot zou zetten.

Pak de handleiding van VMWare / Windows eens , lees de FAQ en probeer het nog eens : Algemene gedragsregels (Netiquette)

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.