Toon posts:

[Video] Filename .rog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey,

Heb het spel Wolfenstein - Enemy Territory en daar zit zo intro movie in met de naam:
etintro.roq

Heb namelijk zelf een movie voor et gemaakt een betere en wil die dus ook een .rog van maken maar hoe?
weet iemand hoe het moet?

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik op filext kijk zie ik geen player oid voor deze file.
Open de originele file eens en kijk eens of je kunt zien wat voor een file het is. Wellicht is het gewoon een mpg (noem maar wat) en kun je als je je nieuwe filmpje als mpg hebt ge-encode gewoon renamen naar een .rog en als intro neerzetten.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:15:
Heb het spel Wolfenstein - Enemy Territory en daar zit zo intro movie in met de naam:
etintro.roq
Dat is een Q :+

En dan is het eenvoudigweg met de SA FAQ of met [google=roq] te beantwoorden: http://filext.com/detaillist.php?extdetail=ROQ

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:17:
Als ik op filext kijk zie ik geen player oid voor deze file.
Open de originele file eens en kijk eens of je kunt zien wat voor een file het is. Wellicht is het gewoon een mpg (noem maar wat) en kun je als je je nieuwe filmpje als mpg hebt ge-encode gewoon renamen naar een .rog en als intro neerzetten.
heb gedaan met het volgende: .mpg .avi .wmv. .mov
en lukt helaas niet:(
En op die website zie ik ook niet veel info

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek nou eerst eens uit met gspot wat voor codec originele filmpje nodig heeft (4cc)

Iperf

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:18
fish schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:35:
zoek nou eerst eens uit met gspot wat voor codec originele filmpje nodig heeft (4cc)
Lees nou eerst eens de openingspost en andere posts i.p.v. met gspot te komen.

TS: Filmpjes in spellen zijn, als het geen standaard avi, mov, mpg, wmv of whatever is, meestal niet zomaar te vervangen door een ander filmpje. Zo te zien aan het formaat van .roq files (url gevonden op die pagina op filext.com) zul je iets moeten vinden om je filmpje naar dat formaat om te zetten. Goed mogelijk dat zoiets niet bestaat, maar het zou mogelijk zijn dat er wel iemand is die zo'n omzet-tool heeft geschreven.

Herstel: er is wel een tool die in ieder geval vermeldt iets met ID's RoQ formaat te kunnen. Zoeken op roq convert levert namelijk dit: http://www.tomdownload.co..._mpeg_video_converter.htm
en op die pagina staat ID RoQ vermeld bij zowel audio als video codec

edit: en drunkfux kent er nog meer :)

[ Voor 74% gewijzigd door Eegee op 09-01-2005 01:51 ]

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Quake Video Maker Export to RoQ to create ingame videos
RoQ video encoder

edit: mja Eegee, ik dacht laat ik gewoon eens een simpele google search doen op make roQ video et voila.. 1e en 3e link :)

Had de TS ook aan kunnen denken maar geeft verder niet wat mij betreft....

[ Voor 102% gewijzigd door Occy74 op 09-01-2005 04:10 ]

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de moeite maar geen een werkt er:( als ik het proggie wil starten, wordt er een msdos gedoe opgestart en snel afgesloten.

En quake video maker doet gewoon over 1min video 3uur over :(

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:36
Ligt aan de compressie methode hoe lang het duurt.Misschien is drie uur kort, wat voor PC heb je???

Over die DOS-box. Al eens geprobeerd om het handmatig via cmd-prompt op te starten? Het programma sluit zich zelf af, waarschijnlijk moet je een filename opgeven o.i.d.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Verwijderd

Topicstarter
amd 3000+
sapphire ati radeon 9600XT 128mb
768mb ddr
abit mobo nf7

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Wat dacht je van het bestand readme.txt eens door te nemen? wil wel eens handig zijn soms...
DropROQ is pretty self-explanitory. Run it from the command-line for full
customization, or just drop a file on it to compress it in one go.

Systeem Specs

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:46:
Thx voor de moeite maar geen een werkt er:( als ik het proggie wil starten, wordt er een msdos gedoe opgestart en snel afgesloten.

En quake video maker doet gewoon over 1min video 3uur over :(
Start het dan eens vanuit een dosbox, kun je zien wat hij doet.
Waarschijnlijk moet je gewoon parameters meegeven.

of bestand.exe /? uitvoeren wil ook wel eens werken, krijg je te zien wat de mogelijkheid is :)
Pagina: 1