Column op de FP een goed of slecht idee ???

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-03 09:38

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Een column op de FP zou denk ik geen slecht idee zijn.
Denk dat het iets is dat iedere goede nieuws site zou moeten hebben.
Er zijn vier opties denk ik om dat aan te pakken .

1 zelf een columnist zoeken en gebruiken .
2 een bestaande gebruiken eventueel vertalen.
3 mensen een stuk laten insturen .
4 een mix van de bovenste drie.

1 is denk ik moeilijk tenzij tweakers.net een diepe portemonnee heeft of een gek die het voor weinig doet.

2 is denk ik wel te doen en als een buitenlandse word gebruikt denk ik dat vertalen niet het grootse probleem is word nu ook met al de nieuws artikelen gedaan.

3 zeer interessant optie, maakt een verbinding met de lezers van tweakers.net.

4 is denk de meest interessantste op zet.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het grootste probleem van een column schrijven is dat iemand zowel een zeer uitgesproken mening over iets heeft als vlot in de pen is en zijn mening goed op papier kan zetten. Ook moet diegene regelmatig (eens de week á twee weken) een column kunnen publiceren, maar helaas zijn er weinig mensen die dat kunnen en ook nog eens genoeg tijd hebben om een column te schrijven.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:40

botoo

💀 too old to die young

* botoo schuift dit topic door naar Frontpage Algemeen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-03 09:38

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ik denk dat er wel een paar zijn die het waard zijn om te vertalen

Ik ken er een die ik zeer waardeer en dat is Joe Citarella van www.overclockers.com
Die heeft een heerlijke en zeer tegendraadse opstelling tegen over corporate bull shit
Grote technicise kennis, en als je terug gaat naar oudere artikelen van hem zie je dat ze zeer vaak uitkommen ook al werd er door de meerderheid anders over gedacht

Het zijn niet alleen columns dat hij schrijft maar ook handige tips maar denk dat die minder voor geschikt zijn voor de FP

Paar voor beelden

Dual-Cores What you need to know now, including the all-important "Is it worth waiting for?" For most of you, the answer is no.
http://www.overclockers.com/articles1166/

SLI Some mobo makers plan on making an "SLI Light" to attract pennypinchers. We suggest what they ought to do instead, and talk a bit more about a certain four-letter word we use a lot.
http://www.overclockers.com/articles1160/

AMD and DDR2 We look at a few items here and there, and conclude that DDR2 isn't coming any time soon to an AMD platform near you, probably because AMD can't do it yet. We explain why this is no big deal, and why some "bad news" on DDR2 done quickly would actually be good news for many potential buyers.
http://www.overclockers.com/tips00701/

DRM and Joe Sixpack Some thoughts on this from Mike HERE.. (door Mike O'Hara)
http://www.overclockers.com/articles1168/

maar er zullen vast nog wel andere website zijn waar mee samen gewerkt kan worden dit is maar een voorbeeld

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-03 11:00
player-x schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:41:
Ik denk dat er wel een paar zijn die het waard zijn om te vertalen
Al zou het legaal zijn om de columns zo te vertalen is het nog steeds niet handig; een vertaalde column bekt nou eenmaal niet zo goed al het origineel.

Buiten dat feit lijkt het me wél een leuk idee, een wekelijkse column op de frontpage.

Alleen het vinden van de juiste man/vrouw zal inderdaad wel een probleem kunnen zijn. Robin Vreuls geeft de moeilijkheid denk ik al duidelijk genoeg aan. Maar ondanks die problemen denk ik wel dat er mensen zijn die eens in de twee weken een column kunnen schrijven. Een animo-check kan geen kwaad denk ik. :)

Laat de mensen die er interesse in hebben een 'proef' column insturen. Je kunt dan direct zien of er bruikbaar materieel tussen zit. :)

-

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
SysRq schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:13:
[...]

Laat de mensen die er interesse in hebben een 'proef' column insturen. Je kunt dan direct zien of er bruikbaar materieel tussen zit. :)
Het staat iedereen vrij om een geschreven artikel (review, verslag, studie, beschouwing, et cetera), een column, of een voorstel daartoe in te dienen bij de redactie ( redactie @ tweakers.net ).

Het schrijven van een goede column is echter niet zo eenvoudig als het soms lijkt; maar wie niet waagt, wie niet wint. Het idee van columns is op zich niet nieuw voor de FP (en al eens eerder geprobeerd) en leeft nog steeds in redactionele kring. Invoering ervan vergt echter onder andere een zekere continuïteit en regelmaat om echt te slagen. Daar is nu nog geen capaciteit voor ingeruimd en andere kwesties hebben op dit moment hogere prioriteit. Meer geschreven content content, naast sterkere continuïteit in nieuws en reviews, is echter wel iets wat we dit jaar hopen te bewerkstelligen.

Serieuze mensen met schrijftalent, (vak)kennis, daarbij voldoende beschikbaar zijn en/of een boodschap hebben, kunnen ondertussen altijd aankloppen op mijn deur.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Pagina: 1