Toon posts:

[XP] Gedonder met D partitie

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag mannen van het goede leven.

Ik heb een beetje rondgeneusd op t forum en google, maar kom er niet echt uit. Sinds kort herkent Windows mijn D partitie niet meer. In aparaatbeheer zegt ie dat de D schijf "offline" is en als ik in de explorer op D klik geeft ie aan dat D nog niet geformateerd is. No shit Einstein, daar heb ik dan ook geen opdracht voor gegeven.

Aanleiding is misschien een defragmentatie die ik vlak daarvoor heb gehouden. De map met MP3's opende traag dus ik dacht dat een defragmentatie wel zou helpen. Guess again. Sinds de defragmentatie opende de map helemaal niet meer en na een reboot herkende Windows het hele ding niet meer.

Waarschijnlijk belangrijke informatie wat Aida32 weergeeft:

Harde schijf Maxtor 6Y060L0 (60 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Partities
C: (NTFS) 14998 MB (3963 MB vrij)
(hier geen D schijf dus, wat er wel hoort te staan)

Dat @!$!@$@#%@# Service Pack 2 is geïnstalleerd, heeft dat er misschien wat mee te maken?

Please help me, want ik ben ten einde raad. Heb er niet zo'n zin in om 7 gig aan muziek kwijt te zijn :(

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat heb je zelf al precies geprobeerd om dit probleem op te lossen? Al eens een hardware diagnostics gedraaid bijvoorbeeld? Zie de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ voor tooltjes hierover? :)

Heb je ook al eens in je eventlog gekeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor je snelle antwoord :)

K moet zeggen dat ik een complete aars ben op hardware gebied en ik weet dan ook niet precies waar je t over hebt ;) Als jij me zou willen vertellen waar ik mn eventlog kan vinden en wat hardware diagnostics zijn dan zal ik proberen te kijken en hopen of het wat oplevert.

Bewerk: wat vreemd is is dat de windows verkenner m nog wel weergeeft als naam, maar er geen informatie achterplakt. Dus geen beschikbare ruimte, bestandsysteem etc. Als ik opnieuw wil defragmenteren zegt ie dat dit soort bestand niet gedefragmenteerd kan worden...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 23:45 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waar je je eventviewer vindt is toch wel basiskennis van windows. Hardware diagnostiscs kan je evenzosnel vinden door even een klein beetje te zoeken met Googe of de GoT search. In de FAQ van OM staan een aantal zaken haarfijn uitgelegd. Ook zijn de tooltjes om de hdd op fouten te testen ook te vinden.

Dat je n00b bent op het gebied van hardware is natuurlijk oke, maar betekent niet dat we alles gaan voorkauwen. We verwachten hier op got enige basiskennis, en ook wat eigen initiatief in het oplossen van je probleem :)

Lees Algemene gedragsregels (Netiquette), Windows Operating Systems - Policy en PMG FAQ nog eens goed door. Mocht je er echt niet uitkomen mag je altijd een nieuw topic openen. Geef hierin dan wel even aan wat je allemaal al hebt geprobeerd en wat er niet lukte :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.