[Asus A8V] TwinMos compatibiliteitsproblemen?

Pagina: 1
Acties:

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Sindskort heb ik een Asus A8V Deluxe met 2x 512 pc3200 TwinMos in Dual Channel. Nu kreeg ik direct (na de windows install) al regelmatig leesfouten, maar dacht dat deze van mijn HD's af kwamen. Ik weet/wist nl al dat die in slechte staat waren.

Maar vandaag twee nieuwe HD's geplaatst, en de problemen blijven! Het valt me op dat ze vooral tevoorschijn komen als ik grote bestanden wil uitpakken (Acrobat en Office kan ik bv niet installeren, omdat een .cab file niet gelezen kan worden)..

Toen werd ik dus achterdochtig en heb Memtest-86 erbij gepakt. En ja hoor.. bergen geheugenfouten!

Hoogst waarschijnlijk gaat mijn geheugen dus retour op garantie, maar ik vraag me af hoe verstandig het is om weer TwinMos geheugen te nemen. Er waren nl nogal wat problemen met TwinMos en het Asus A7N8X mobo (al heeft die een nforce chipset en heb ik een Via).

Ik draai nu overigens Bios versie 1008, en alles draait nog op de default instellingen..

Suggesties?

iRacing Profiel

Verwijderd

Gewoon 2 Kingston modules nemen. Heb hier een K8V SE Deluxe met 64bit processor en draait perfect met Kingston. Levenslange garantie! De prijs iets hoger.

TwinMos komt van Paradigit? Voor over ik weet hebben ze niks anders tegenwoordig... net zoals Western Digital disken. Heb toch echt liever Seagate.

Verwijderd

tsja... Ik kan er eigenlijk niet meer over zeggen dan dat je misschien beter onderzoek kan plegen vóór je gaat aanschaffen...

PMG FAQ

Ik ben zelf bijvoorbeeld al 2 weken bezig een configuratie samen te stellen en bij te stellen en nog eens bij te stellen.
Zo ben ik van de Corsair geheugenset PC4400 afgestapt, en is ook de GEIL niet doorgegaan. Het is uiteindelijk Corsair XL (2-2-2-5) in mijn huidige config, puur omdat uit de reviews blijkt dat de veel minder bandbreedte hongerige AMD's wél baat hebben bij strakke timings :)
(detail dat de eerste geheugenset in de config 480,= was, en de huidige keuze slechts 242,= ;))

Zoals je zelf al zegt... Is het je het risico waard...)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 23:50 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de productpagina van je mobo: http://www.asus.com/products/mb/socket939/a8v-d/overview.htm. Helemaal onderaan staat een handig geheugencompatibiliteitstabelletje :)

• MrBarBarian
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:48:
tsja... Ik kan er eigenlijk niet meer over zeggen dan dat je misschien beter onderzoek kan plegen vóór je gaat aanschaffen...

PMG FAQ

Ik ben zelf bijvoorbeeld al 2 weken bezig een configuratie samen te stellen en bij te stellen en nog eens bij te stellen.
Zo ben ik van de Corsair geheugenset PC4400 afgestapt, en is ook de GEIL niet doorgegaan. Het is uiteindelijk Corsair XL (2-2-2-5) in mijn huidige config, puur omdat uit de reviews blijkt dat de veel minder bandbreedte hongerige AMD's wél baat hebben bij strakke timings :)
(detail dat de eerste geheugenset in de config 480,= was, en de huidige keuze slechts 242,= ;))

Zoals je zelf al zegt... Is het je het risico waard...)
Ik ben wel iets langer dan 2 weken bezig geweest ;) Maar om toch ergens wat in de prijs te snijden heb ik voor TwinMos gekozen.. Toen ik begon met samenstellen was die nog 190 euro geloof ik (is gelukkig wel gezakt dus) en wist dat TwinMos een potentieel gevaar was (daarom ben ik ook vrij snel een memory check gaan doen). Het zou uiteraard nog kunnen dat ik "toevallig" en brak zetje heb gehad..

Maar dat gaat het dus waarschijnlijk wel een ander zetje worden..

iRacing Profiel

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:12

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik weet niet of je het probleem intussen al opgelost hebt, maar ik heb ook twinmos en bij mij draaid het als een trein

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• Coyote76
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-01-2022
Ik heb de MSI K8N NEO2 Platinum met 2x512 Dual Channel kit van Twinmos. Ook hier gaat ie lekker, met timings op 2-3-3-5. 2-2-2-5 is een fractie sneller, maar het scheelt niet veel, geheugen wat dat wel kan kost een hoop meer, is dat het geld waard? Bij mijn zwager met een K8N NEO4 plank draait het wel op 2-2-2-5. Dus Twinmos is niet bij voorbaat slecht ofzo.

Wat betreft jouw probleem: of je hebt gewoon pech met de huidige modules, of het huwelijk tussen plank en geheugen is niet goed, of Bios-settings staan verkeerd. Default instellingen hoeven niet altijd de goede te zijn. Van de NEO2 is bijv. bekend dat het beter is om de timings manueel in te voeren (begin dan bij 2,5-3-3-5 of 2,5-3-3-8). Het voltage kan ook een probleem zijn, op de reepjes staat 2,6V; in Bios stond bij mij standaard op 2,4V. Kijk ook daar es naar zou ik zeggen.
Een gek idee nog: wissel de reepjes om qua volgorde.... }:O
Mocht dat het niet zijn dan zou ik zeggen geheugen omruilen en misschien een ander merk nemen.

• MrBarBarian
Zo, das een tijd geleden!

Ondertussen heb ik het TwinMos geheugen geruild voor een setje Corsair ValueSelect. Die werken stukken beter (al wil ik die ook weer verkopen om over te stappen naar pc4000 geheugen)..

Ik denk dat ik idd gewoon een brak setje heb gehad.

iRacing Profiel

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-08 17:12

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ik had gezien dat het lang geleden was, maar omdat ik het op zelfde mobo had dacht ik ik zeg het even.
Mischien handig als iemand in de database zoekt.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Pagina: 1