Last van gele en blauwe vlek tv scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 2.589 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133804

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik links op mijn tv scherm een blauwe vlek en rechts een gele vlek
als ik me tv aanzet zie je et even niet maar naar een halve minuut komt t . en soms gaat t even weg en komt t weer. Mischien heeft t te maken met me dvd speler die ik sinds eergisteren heb>? maar als ik mijn dvd speler niet aangesloten heb zie ik het ook mss heb dat ding me tv btje wricked offehm? Las op internet dat mensen die ook hadden en waarsch lach het aan t magnetische veld.. mare ik heb t zegmaar sinds ik die dvd speler dus gekocht had zon low budget ding van ene amuseer van t kruidvat..
en ja heb alle mogelijke electra bij tv weggezet en nog krijg ik die vlekken. ook tv tijdje van stroom gehaald.. staan absoluut geen boxen in de buurt ( ja er zitten boxen in de tv).

zou t te maken kunnen hebben met die dvd speler? dat die me tv wricked heeft... offe paar dagen geleden had ik een splitter gekocht waardoor de coaxkabel voor 1 naar tv en 1 naar radio wordt opgesplitst... als ik die kabel in radio had kreeg ik vaag beeld op tv wazig storig beeld maar ja dit zal er allemaal wel nix mee te maken hebben. Oja toen ik die dvd speler gekocht had was de Scart kabel die hun erbij deden kapot .. ja ik kreeg zwart wit beeld en beeld viel weg .. dus nu andere scart kabel op gedaan.. ---------------------------- btw heb nu geen elec. aparaten in buurt staan van tv... behalve dvd speler .. maar als ik die dvd speler wegzet en gewoon tv kijk zie ik t nog..
weet iemand mss mwat t pcies is en hoe ik t kan verhelpen
op fok had iemand het over een degauss functie ?? :X

tnx alvast _/-\o_

gedupeerde madview ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:56
Mja het zou inderdaad door een magnetisch veld *kunnen* komen, en voor zover ik weet zitten die niet in DVD spelers. Dus het lijkt mij onmogelijk dat het daaraan ligt.
Maar TV's kunnen het volgens mij ook uit het niets krijgen.

Ik had er een jaar geleden enorm vele over gelezen en ook zoiets van dat je hem 24 uur uit moet hebben staan en daarna weer aanzetten, dan weer 24 uur uit, dan weer aan, dat 1 a 2 weken herhalen en dan zou het langzaam verdwijnen ofzo.. Maar als ik het gevonden heb dan moet jij het ook wel kunnen vinden lijkt me :)

Je zou ook nog een monteur in kunnen huren die langskomt met zo'n afstem apparaat die dan je tv compleet gaat instellen op kleur, vorm, etc. Dat schijn je als consument zelf niet/nauwelijks te kunnen doen. Je hebt soms ook van die "geheime" menu's in TV's waarmee je heel veel meer kan instellen of default factory settings kan laden etc, maar pas op, als je daarmee gaat kloten dan krijg je het vaak niet meer goed, dus schrijf vantevoren alle setting even op!

Het lijkt me ook wel handig te vermelden wat voor TV je hebt? :P

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sluuut schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:32:
Mja het zou inderdaad door een magnetisch veld *kunnen* komen, en voor zover ik weet zitten die niet in DVD spelers. Dus het lijkt mij onmogelijk dat het daaraan ligt.
Maar TV's kunnen het volgens mij ook uit het niets krijgen.

Ik had er een jaar geleden enorm vele over gelezen en ook zoiets van dat je hem 24 uur uit moet hebben staan en daarna weer aanzetten, dan weer 24 uur uit, dan weer aan, dat 1 a 2 weken herhalen en dan zou het langzaam verdwijnen ofzo.. Maar als ik het gevonden heb dan moet jij het ook wel kunnen vinden lijkt me :)

Je zou ook nog een monteur in kunnen huren die langskomt met zo'n afstem apparaat die dan je tv compleet gaat instellen op kleur, vorm, etc. Dat schijn je als consument zelf niet/nauwelijks te kunnen doen. Je hebt soms ook van die "geheime" menu's in TV's waarmee je heel veel meer kan instellen of default factory settings kan laden etc, maar pas op, als je daarmee gaat kloten dan krijg je het vaak niet meer goed, dus schrijf vantevoren alle setting even op!

Het lijkt me ook wel handig te vermelden wat voor TV je hebt? :P
tnx voor je post . ik heb de volgende tv: de panasonic TX-21AP1 : http://www.panasonic.nl/Products_Info.asp?M=1327|613|602|601|4|1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Een gele en blauwe vlek heb ik hier ook wel eens. Komt veel voor bij oude breedbeelden. Het heeft te maken met verhitting. Wanneer een scene of film heel veel wit bevat kan het voorkomen. Bij mij kwam het bijvoorbeeld als ik een witte achtergrond nam op de pc en het beeld in pal doorstuurde. In NTSC met witte achtergrond bleef het beeld perfect :?

Zelfs een film als Ice Age is niet wit genoeg om het te krijgen bij mijn tv dus eigenlijk is er niets aan de hand. Doet jouw tv het ook tijdens donkere scenes slecht?

Ik zou niet op zoek gaan naar de code van het service menu. De monteur zal je zeker geen voorkeursbehandeling geven als hij erachter komt dat er met de settings gekloot is. Het duurde me minstens 4 uur op de zondag avond om het beeld weer recht te krijgen. Heb je het net recht in de 4:3 stand, schakel je naar de 16:9 stand is het zo krom als een hoepel.

Niet aankomen of eerst opschrijven.

Ik zou overigens gewoon een monteur laten komen, let op dat er geen speakers of magneten in de buurt van de tv staan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Pixal schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:07:
Een gele en blauwe vlek heb ik hier ook wel eens. Komt veel voor bij oude breedbeelden. Het heeft te maken met verhitting. Wanneer een scene of film heel veel wit bevat kan het voorkomen. Bij mij kwam het bijvoorbeeld als ik een witte achtergrond nam op de pc en het beeld in pal doorstuurde. In NTSC met witte achtergrond bleef het beeld perfect :?

Zelfs een film als Ice Age is niet wit genoeg om het te krijgen bij mijn tv dus eigenlijk is er niets aan de hand. Doet jouw tv het ook tijdens donkere scenes slecht?

Ik zou niet op zoek gaan naar de code van het service menu. De monteur zal je zeker geen voorkeursbehandeling geven als hij erachter komt dat er met de settings gekloot is. Het duurde me minstens 4 uur op de zondag avond om het beeld weer recht te krijgen. Heb je het net recht in de 4:3 stand, schakel je naar de 16:9 stand is het zo krom als een hoepel.

Niet aankomen of eerst opschrijven.

Ik zou overigens gewoon een monteur laten komen, let op dat er geen speakers of magneten in de buurt van de tv staan ook.
mijn tv doet het idd slecht in scenes met veel wit en lichte kleuren .. .. ik zet zo even een foto in deze topic die ik net gemaakt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ligt waarschijnlijk inderdaad aan magnetisme. Haal maar eens een magneet langs je tv ;)
't gaat over het algemeen vanzelf weg, anders kun je er wellicht een monteur naar laten kijken. Met wat geluk kan die 'm degaussen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
heb je per toeval samen met je dvd speler een mooie surround set aangeschaft? En op, onder of vlaak naast de TV geparkeerd? Speakers hebben vaak serieuze magenetn, die storingen in beeldbuizen kunnen veroorzaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The_Stickie schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 23:27:
heb je per toeval samen met je dvd speler een mooie surround set aangeschaft? En op, onder of vlaak naast de TV geparkeerd? Speakers hebben vaak serieuze magenetn, die storingen in beeldbuizen kunnen veroorzaken :)
neej helemaal niet :) mja er zitten boxen in de tv maar das logisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok :

hier een slechte kwaliteitsfoto van die vlekken op me tv scherm

:7

http://www.angelfire.com/creep/matthijs/vlekkentvscherm.htm

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 133804 op 08-01-2005 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
khad btw toen ik de dvd speler op me tv gezet had dat hij zegmaar van het hoger gelegen voorstuk naar het lager gelegen gedeelte v/d tv viel(iets)--btw dit was echt miniem--. mss is daardoor dat "raster" wat ik in een vergelijkbare topic heb gelezen verschoven is ? :?

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 133804 op 09-01-2005 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maar dit defect valt gewoon onder de fabrieksgarantie neem ik aan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wacht is ff ik ha ddus eerst 2/3 dagen tv op tv staan .. mss komt t daardoor?
Is zon dvd speler ook btje magnetisch? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-05 19:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

offtopic: topic meerdere malen achter elkaar kicken binnen 24 uur is not done. Gebruik de edit-knop daarvoor :)

terug ontopic: a.d.h.v. je foto lijkt het eerder alsof je tv veels te lang heeft aangestaan op eentonige schermen.... ik denk te lang op een wit scherm. Toevallig oude gameconsole aan laten staan en ff weggeweest?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geen magnetisme probleem zo te zien, ik ben geen kenner maar als je met een magneet langs je scherm gaat ziet dat er net even anders uit. En die 2 vlekken wijzen ook eerder op verhitting.

DVD speler is niet manetisch, of jij hebt de eerste die dat wel is.. speakers in je tv zijn afgeschermd dus daar heeft ie geen last van, gewone speakers wel. probeer maar eens met een magnetische schroevendraaier in de buurt van je tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-05 10:23

TommyGun

Stik er maar in!

Pixal schreef op maandag 10 januari 2005 @ 00:43:
DVD speler is niet manetisch, of jij hebt de eerste die dat wel is.. speakers in je tv zijn afgeschermd dus daar heeft ie geen last van, gewone speakers wel. probeer maar eens met een magnetische schroevendraaier in de buurt van je tv
Idd ze gaan echt geen magnetische DVD spelers verkopen hoor. Dan vraag je om problemen 8)7

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrotsnok
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 13:46

vrotsnok

snot vork

Ik heb net een daewoo breedbeeld die dezelfde verschijnselen vertoonde omgeruild onder de garantie. Het probleem wordt ook wel 'local dooming' genoemd. Kijk maar eens op google:

http://groups.google.nl/groups?q=local+dooming&hl=nl

De nieuwe buis heeft er trouwens ook last van, maar goed dat was te verwachten (Daewoo). Heb het getest met de dvd van '2001: a space odyssey'. Bij scene 9 komen de vlekken bij mij binnen 3 seconden reeds opzetten.

[ Voor 33% gewijzigd door vrotsnok op 10-01-2005 10:16 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tnx mensen :)

Dus het is onnodig om de dvdspeler te ruilen .. ? bedoel voordat ik via de garantie ga regelen dat hij gemaakt wordt of evt nieuwe tv krijg? hij is een half jaar oud (ben de papieren aan t zoeken :D ) Bedoel dat het de dvd speler op geen enkele manier schade kan aanrichten aan mijn dan strax gefixte/ nieuwe tv :D

hoop dat ik die papieren kan vinden :o

en btw t heeft dus nix met magnetisme te maken maar met oververhitting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Michael Knight schreef op zondag 09 januari 2005 @ 22:34:
offtopic: topic meerdere malen achter elkaar kicken binnen 24 uur is not done. Gebruik de edit-knop daarvoor :)

terug ontopic: a.d.h.v. je foto lijkt het eerder alsof je tv veels te lang heeft aangestaan op eentonige schermen.... ik denk te lang op een wit scherm. Toevallig oude gameconsole aan laten staan en ff weggeweest?
nu je t zegt die dag voor ik problemen kreeg had me tv idd een uurtje ofzo? aangestaan met de xbox ook aan ................ volgens mij was dat idd ook nog een sneeuwlevel :o (james bond Nightfire) o ow :/ zou dat het dus daadwerkelijk kunnen zijn geweest :'( :?

maarm volgens mij heeft die wel dat als je poosje niet achter zit dat t beeld dan donkerder wordt?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 133804 op 12-01-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Heb je em werkelijk op HETZELFDE scherm laten staan....dus zelf weggelopen....of een eentonig level gedaan met sneeuw....meestal zorgt de afwisseling dan op het scherm voor voldoende verschillende kleuren...

Kheb helaas het spel niet op men PS2 om te kunnen zien hoe fel zo`n level met sneeuw is..
Ik weet wel dat het iig NOOIt goed is om eenzelfde scherm te lang (langer dan 10 minuten eigenlijk) aan te laten staan...

Mijn oude Panasonic had bij mario 1 enzo op de NES en bij Sonic op de Megadrive dat het blauw op het scherm (hele levels dezelfde felle blauwe kleur) langzaam veranderde in paars....leek op fosfor-uitstoot...

Misschien een plaatje van dat level ofzow?

Wat vaak (vooraf) ook kan helpen is het contrast en de helderheid niet te hoog te zetten...
Op mijn nieuwe tv staat dit ook erg laag.....zodra alles fel staat en het beeld is ook erg fel is dat dubbelop...

[ Voor 14% gewijzigd door Michael Knight op 12-01-2005 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:/
ja op hetzelfde nou ja.. een vriend was bij mij en ik ging al vast naa rbeneden en later kwam hij ook naar beneden om weg te gaan en ik vroeg om ie me xbox had uitgedaan:nee ik dacht achja.. kan vast geen kwaad mrja toen was ik nog ff met hem meegefietst stukje en daarna ff naar pc winkel... en daarna pas kwam ik weer bij de xbox.. maar ik vraag me af of hierdoor komt .. want ik heb net ff screens gemaakt van nightfire op xbox maar ik krijg hier niet die vlekken ook al heb ik alles op zn lichtst staan (brightness, en contrast).

hier de screens(btw hele slechte kwaliteit komt door mijn brakke digi cam.)

op 1e zie je hoe het beeld zou hebben gestaan als ie niet in het pauze menu stond .. spelers kijken direct op sneeuw om felste situatie weer tegen.. zal mss btw wel feller zijn geweest als toevallig 1 speler naar een lamp in zon gebouw in t level keek.
http://www.angelfire.com/creep/matthijs/jamesbond1.htm

op 2e foto zie je hoe het beeld zou hebben gestaan in zelfde situatie als bij 1e foto al1 dan in het pauze menu
http://www.angelfire.com/creep/matthijs/jamesbond2.htm

naar mijn weet stond ie NIET in t pauzemenu

en btw: ik denk dus dat het dit level geweest is.....

Heb btw ook factuur van de TV gevonden :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 133804 op 12-01-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vrotsnok schreef op maandag 10 januari 2005 @ 09:31:
Ik heb net een daewoo breedbeeld die dezelfde verschijnselen vertoonde omgeruild onder de garantie. Het probleem wordt ook wel 'local dooming' genoemd. Kijk maar eens op google:

http://groups.google.nl/groups?q=local+dooming&hl=nl

De nieuwe buis heeft er trouwens ook last van, maar goed dat was te verwachten (Daewoo). Heb het getest met de dvd van '2001: a space odyssey'. Bij scene 9 komen de vlekken bij mij binnen 3 seconden reeds opzetten.
tnx voor de naam van het probleem, had de naam idd nog niet gevonden..
Wel balen voor je met dat jouw beeldbuis bij de nieuwe tv ook nog niet honderd is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi ff om terug te komen op de vlekken op mijn tvscherm
tv is idd niet goed volgens monteur en opgehaald
Maaaar...
volgens mij heb ik een magnetisch veld oid op mijn kamer want ik had deze week mijn pc naast mijn bed gezet zodat ik vanuit mijn bed kon computeren(stond op zelfde plek als tv) .. maa rik kreeg ook op mijn beeldscherm :( een grote groene vlek
Heb snel beeldscherm er weg gehaald en op t oude stekkie neergezet
Damn dit heb ik weer :(
Is er een bepaalde straling/magnetisch veld oid op mijn kamer? ... stond absoluit geen apparatuur bij beeldscherm (boxen enz.)

alvast bedankt,

matthijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Mja alles controleren wat er ook maar in de buurt staat he, wij kunnen ook niet raden of er ergens een magneetje alles verstoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
flashin schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 01:16:
Mja alles controleren wat er ook maar in de buurt staat he, wij kunnen ook niet raden of er ergens een magneetje alles verstoord :p
heb ik echt helemaal gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

wat zit er aan de andere kant van de muur waar je tv bij staat.

wat voor leidingen lopen er eventueel door die muur. wat voor zonnestudio of keukenkastjes met magneetsluiting heeft je buurman tegen diezelfde muur staan?

wat is er onder je kamer, en daarboven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Late reactie, maar toch nog ff:

Gewone telefoons bevatten ook een redelijk sterke magneet! Wij vroegen ons ook steeds af wat nou voor die paarse vlekken zorgde op de werkkamer :P

Ik heb het dus niet over de mobieltjes, maar over de standaard "hoorn-" telefoons :)
Je kunt de magneet hierin soms ook gebruiken om een bestaande paarse vlek in een scherm weg te "poetsen".

misschien staat er toevallig een telefoon op die plek? je weet het nooit..

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 14-02-2005 08:39 ]

Pagina: 1