Toon posts:

[PC Configuratie] Configuratievragen nieuwe pc

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat vragen over de configuratie van m'n nieuwe pc. Ik ben me er heel goed van bewust dat het niet 'juist' is om hier zomaar alles te vragen, maar k denk dat dit topic zeker wat te bieden heeft namelijk; op internet heb ik eigenlijk niks gevonden over deze hardware in combinaties met mobo, proc, etc.

Configuratie
Soc939 AMD64 3500+ (2,2G) 512kb Box NewCastle (3jr)
Asus A8V-E Deluxe
Antec Sonata Life Style 380Watt
Adata Dual Channel Kit DDR 400 1GB
Maxtor 160GB 7200rpm UDMA 150 8Mb liquid
Pinnacle PCTV PRO
Samsung 3.5 1.44 Floppy drive Black
AOpen 16x48x, DVD-1648 (Retail, Chameleon)
DVD-Brander NEC 3520
nVidia GeForce 6 Serie / Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI), WinFast PX6600 GT TDH Extreme

Doeleinden
Ik ga deze pc gebruiken voor gamen (niet op het hoogste high-end niveau, maar wel goede graphics etc.). Ook heb ik een dual monitor set-up, een tft en een crt. Ik wil vooral internetten, webdesignen (photoshop), en soms videobewerking. Ook gebruik ik de pc als mediaserver (Pinnacle showcenter). Voor de rest heb ik geen hele specifieke eisen aan de configuratie voor bepaalde doeleinden.

Budget
Het systeem dat ik nu heb samengesteld is volgens de pricewatch ongeveer 1200 euro, dit is ook ongeveer m'n budget. Ik heb wel het geluk dat ik dingen vaak wat goedkoper kan krijgen via m'n werk, dus de prijs kan nog wel wat oplopen.

Vraag over processor
Ik heb gekozen voor de 3500+ vanwege de goede prijs kwaliteit verhouding, en omdat dit de meest populaire processor was in de pricewatch. Nou heb ik verschillende signalen opgevangen dat de Newcastle niet zo goed is en dat ik bijvoorbeeld beter kan gaan voor de Winchester. Klopt dit, en weet iemand hier meer van?

Vraag over moederbord
Ik zit heel erg te twijfelen tussen het gekozen moederbord, de Asus A8V-E Deluxe , en de Asus A8N-SLI Deluxe . De SLI kan dus 2 videokaarten 'tegelijk' aan, en dit kan dus aardige performance winst opleveren, dit ook met het oog op te toekomst. Nou is de vraag natuurlijk of dit wel handig is en of het voldoende oplevert in verhouding tot de meerprijs van de A8N-SLI.

Vraag over behuizing
Mijn keuze is gevallen op de Antec Sonata, vanwege de goede kwaliteit en het lage geluidsniveau dat de kast met zich mee brengt. Kan ik hier zonder extra coolers nou 4 harddisks in zetten, videokaart, pci kaartjes, etc.? Het is in de Sonata namelijk mogelijk om een extra cooler achter de harddisks te plaatsen, maar is dit nodig als je 4 harddisks erin plaatst?

Videokaart keuze
Ik ben op de videokaart keuze gekomen omdat ik een goede prijs kwaliteits verhouding wilde en met pci-express. Nou heb ik het 6600GT topic geraadpleegd en het bleek dat de Leadtek bij de top behoorde van de 6600GT serie kwa geluidsproductie en warmeproductie. Ook wil ik dus graag een stil systeem, dus een ontzettend warme videokaart is niet gewenst.

De rest
Is dit een kwalitatief goed geheugen, kan ik beter een Western Digital nemen, zijn er betere branders, etc. Graag dus jullie respons over deze samenstelling, dat zou mij heel erg op weg helpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Mobo: absoluut voor dat SLI bord gaan. Niet alleen vanwege de SLI mogelijkheid maar ook vanwege de NForce4 chipset die ook het snelste is van dit moment.

Behuizing: Antec Sonata is een perfecte kast. Als ik jou was zou ik gewoon die extra koeler erin zetten. Kost niet bijzonder veel, en wat extra koeling is nooit weg, zeker niet met 4 hdd's.

Videokaart: die leadtek 6600GT is een prima keuze. Ik zou je echter willen aanraden om er een Zalman VF700-cu vga-koeler op te zetten, die koelt perfect en het geluidsniveau daalt aanzienlijk.

Rest:
-Adata geheugen heb ik persoonlijk geen ervaring mee. Ik zou zeggen: gebruik de search en google.
-Hdd-merken zijn allemaal prima. Maxtor is dus gewoon een goede keuze, WD ook.
-Nec 3520 is de beste brander van het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, je helpt me echt op weg! _/-\o_
Dan zal ik toch maar voor de SLI moederbord gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

De CPU is alleen boeiend als je wilt gaan OC'en. Winchesters klokken ietsje verder over. Ben je dat niet van plan, zou ik er lekker een Newcastle insteken :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
K ben niet echt een overklokker, dus dan ga ik maar voor de newcastle :P Maar klopt het dat winchesters minder heet worden? Dat is misschien wel beter, voor het geval ik m'n hele kast vol ga stouwen met harddisks en wellicht 2 videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu tot het volgende gekomen:

Soc939 AMD64 3500+ (2,2G) 512kb Box NewCastle (3jr)
Asus A8N-SLI Deluxe NForce4, DDR400, PCI-Express, Socket 939
AOpen H700C (ATX, 400W, Zwart/Zilver)
Adata Dual Channel Kit DDR 400 1GB
Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ)
Pinnacle PCTV PRO
Samsung 3.5 1.44 Floppy drive Black
AOpen 16x48x, DVD-1648 (Retail, Chameleon)
DVD-Brander NEC 3520
Enermax voeding 460 Watt EG465AX-VE FCA
nVidia GeForce 6 Serie / Leadtek GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-e, DVI), WinFast PX6600 GT TDH Extreme

Ik heb nu een andere behuizing, voeding en hardeschijf.
Een andere behuizing omdat ik eigenlijk toch iets groters wilde dan de Sonata, en ook beter voor de cooling. Daarbij heb ik meteen een krachtigere voeding omdat ik er toch wel op een gegeven ogenblik 4 HD's in wil en 2 videokaarten in SLI opstelling. En ik heb nu de DiamondMax vanwege de NCQ die het moederbord onsdersteund. :P

Zijn er nog meer dingen die beter vervangen kunnen worden door iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:24
ik zal als ik jou was niet voor de 3500+ newcastle gaan maar voor de Winchester core. Zowieso omdat hij koeler is en minder stroom gebruikt, hij is ook klein beetje sneller...en voor de rest heb je volgens mij redelijk goede PC.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dan maar voor de winchester: AMD Athlon 64 3500+ Winchester (S939, 2,2GHz, 512KB, Boxed) :P
Weet iemand misschien of de kast een beetje goed is, k heb eigenlijk nergens een review kunnen vinden van de H700C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

AOpen is zo ongeveer de kast/voeding met de beste prijs/kwaliteit verhouding. Prima stevige kasten met degelijke voedingen. Ik zou er gewoon voor gaan :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, k denk dat ik dat maar doe :P FF prijs opvragen bij m'n werk :9 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ipv de pinnacle ben ik nu voor de Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM) gegaan, deze lijkt me beter en is ook compatible met WMC :)
Pagina: 1