full duplex....... huh???

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Onder win2000 heb ik dus automatisch full duplex (zonder nieuwe drivers te installeren). Dus dan kan ik dus een mp3'tje afspelen en tegelijkertijd horen of ik een icq berichtje heb. Onder win98se niet. Ligt dat gewoon aan ouwe drivers???

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wat jij onder Windows 2000 doet heeft niets met full duplex te maken.

Full duplex is dat je tegelijk kunt opnemen en afspelen.

Verwijderd

Full duplex is bijvoorbeeld dat je aan de telefoon zit en dat je allemaal tegelijk kunt praten. Dit betekent dus dat wat Onno al zei dat je tegelijk kunt opnemen en luisteren (zoals bij de telefoon). Misschien kun je ook wel meerdere geluiden tegelijk afspelen maar dit heet geen full duplex. Om het te proberen moet je maar een mp3 en een wav tegelijk starten (de ene in winamp en de andere in geluidsrecorder), als dit werkt ligt het waarschijnlijk aan ICQ die kan misschien geen geluid afdraaien terwijl er een ander geluid wordt afgespeeld. Ik hoorde bijvoorbeeld ook geen geluid terwijl ik aan het typen was en ik had het typemachinegeluid aan.

• Morgoth
Hmm ik heb nou de nieuwste drivers geinstalleerd. Maar echt m'n geluiden staan onder icq aan in win2000 en in win98. En onder win2000 kan ik dus tegelijkertijd mp3'tjes afspelen en icq geluidjes horen (of andere wave bestanden) en onder win98 niet.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 07:21

PcDealer

HP ftw \o/

Dat ligt aan je mixer instellingen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• Morgoth
Huh? wat moet ik dan precies veranderen?

• afterburn
  • Laatst online: 29-08 20:30

afterburn

No more...

Als je in W98 ook de originele windows drivers gebruikt (dus niet die van creative) werkt het in W98 ook. Waarom? Geen idee... Lijkt een bug/feature van de creative drivers. Had er ook last van met mijn ouwe trouwe AWE32 onder W98

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Morgoth
Mmmm nee hoor, ik had eerst gewoon de drivers die bij win98se zaten, en nu net de nieuwste van creative geinstalleerd, werkt bij beide niet.

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik weet wel dat bij sommige creative dingen je wel meerdere gewone wav kanalen kan gebruiken onder windhoos.

Echter; als je bij Winamp DirectSound gebruikt in exlusive mode, kan je de rest van de kanalen niet gebruiken.

In elk ander geval kan je gewoon al je 32/64/128 kanalen gebruiken.

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

Pagina: 1