Toon posts:

ASUS A8V en AMD 4000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nw ASUS A8V de luxe met een AMD Athlon 64 4000+ proc. een ATI RADEON 9800PRO 128, maar krijg de boel niet aan de praat.
Als ik de PC aanzet, dan gaat beeld even op groen (lampje) en toen op geel. Verder geen foutmelding, ook niet van de Vocal POST message.

Dacht eerst dat het de VGA kaart was... deze doet het wel in een andere PC, een ProhetII in dit systeem doet het ook niet.

Mobo kan nu toch al niet stuk zijn?

Heb alles losgekoppeld.. maar zelfs als ik geen VGA kaart geinstalleerd heb hoor ik geen foutmelding of zo... heb er niks in zelf geen geheugen.

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:30
Misschien wat meer informatie over je systeem, oa je voeding want is die wel sterk genoeg of geschikt voor het systeem ?

Verwijderd

Topicstarter
400 watt voeding. lijkt me sterk genoeg, is niet dat die uitvalt, doet helemaal niks.

Bedoeling is om er een PC van te maken met Kingston 512 Mb Geheugen (moet 1 Gb worden) een ATI RADEON 9800 Pro, 200 GIG HD en de AMD Athlon 4000+ dus.. 64 Bits ..

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:11
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:09:
Ik heb een nw ASUS A8V de luxe met een AMD Athlon 64 4000+ proc. een ATI RADEON 9800PRO 128, maar krijg de boel niet aan de praat.
Als ik de PC aanzet, dan gaat beeld even op groen (lampje) en toen op geel. Verder geen foutmelding, ook niet van de Vocal POST message.

Dacht eerst dat het de VGA kaart was... deze doet het wel in een andere PC, een ProhetII in dit systeem doet het ook niet.

Mobo kan nu toch al niet stuk zijn?

Heb alles losgekoppeld.. maar zelfs als ik geen VGA kaart geinstalleerd heb hoor ik geen foutmelding of zo... heb er niks in zelf geen geheugen.
Misschien lullige vraag... 4-pins 12V aansluiting zeker weten aangeloten ? Dacht dat die Radeon 9800 ook een losse molex aansluiting nodig heeft.

Zie je de fans opspinnen ? Slaat de harddisk aan ? Fans aangsloten ?

Als het systeem bij de eerste keer aanzetten niets doet, zou ik eerst eens naar de voeding aansluitingen kijken.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Een BIOS reset deed bij mij 'the trick' toen mijn nieuwe mobo niet wilde booten :)

Verwijderd

400watt... WAT voor een? Q-Tec? Of een goed merk?

Overigens hoor je vrij veel slechte dingen over die A8V. no offense, maar ruil hem in voor een nForce 3 plank, of een nForce 4 (asus A8N Sli, MSI K8N Neo2/4).

Check om te beginnen of alles wel goed is aangesloten, OOK de aan/uitknop (het zijn soms de simpelste dingetjes). Doe dit door de pinnetjes waar die knop op komt eventjes met een schreovendraaier te kortsluiten.

Probeer het ook eens met maar één DIMM.

Probeer het eens zonder kast, op een houten tafel.

Verwijderd

Topicstarter
Voeding zit in de kast (zo gekocht)..maar is een voeding die ik vaker gebruik nooit geen problemen mee gehad.Is een kast van de groothandel en denk het hun eigen merk is, complies.
Zie verder niet merk... is wel stil.
Ja ook de 4 pins voeding is aangesloten, alle vents slaan aan, ook van de HD al is de IDE niet aangesloten..
Ik heb verder geen enkele apparaat aangesloten, alleen de proc. VGA kaart, muis en toetsenbord. verder niks.. ow zie dat muis en toetsenbord niet eens aangesloten is. Maar goed... ook geen foutmelding nu.. deed het ook niet toen ik ze wel aangesloten had.
Heb dus geen geheugen erin.. deze kingston geheugen staat netjes in de lijst van geheugen wat gebruikt kan worden. namelijk de Kingston KVR400X64C3A/512 op 2.6 volt
PC gaat verder ook wel netjes aan als je op de uit/aan knop drukt , maar uit gaat alleen wanneer de de knop 5 sec ingedrukt houdt.
Klopt dat die ATI een aparte voeding heeft.. maar ik heb nu effe een ander VGA kaart erin, omdat ik ook eerst dacht dat het de VGA kaart is.
Had in begin deze voeding niet aangesloten.. deed hem even in een andere PC die kwam gelijk met een melding dat die ATI kaart een voeding nodig had... en dat voor een Compaq P3.. niet slecht.
BIOS reset ook gedaan.. (jumper) HD sloeg ook netjes verder aan.. al heb ik dat nu allemaal losgehaald omdat ik eerst wel eens beeld wil hebben.. dan komt de rest wel later..

Maar ja.. daarmee is mijn probleem nog niet opgelost.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
zal trouwens proberen zonder kast.... das nog een idee om te proberen..

Verwijderd

Die complies dingen ken ik, 319 kast, als ik het zo hoor. Kasten van staal waar normaal frisdrank in verpakt wordt, en die voeding heeft een 12V lijn van 15A (heb er hier een liggen, maakte een XP2600 instabiel, vervangen door een enermax360). Dat is EXTREEM laag. Ik zal aanraden eerst die voeding te vervangen. En die kast is ook nogal... buigzaam. Moederbord d'r uit, maar dat ging je al doen, je postte tegelijk met mij.

Verder heeft die ATI kaart inderdaad een externe voeding nodig, maar dat is vrij normaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 21:41 ]

Verwijderd

Ik verkoop die dingen, werkelijk waar: ondingen, meestal praat ik de klant een AOpen aan, maar wat verwacht je voor een kast die de klant €35 kost! En ja, dat is de kast.

Ik verzeker je: die voeding trekt een dergelijk high-end systeem NIET, en dergelijk dure hardware zal ik ook niet aan zo'n kastje vertrouwen.

Je bezuinigd niet op de proc, bezuinig ook niet op de rest.

Verwijderd

Topicstarter
ehhhh die kast zag er gewoon mooi uit... niks meer of minder bedoelt.. maar goed heb hier nog een voeding liggen van 350 watt... 16A eens kijken wat die doet dan.

en de uitslag: hetzelfde.... MoBo gaat aan en daar houdt het mee op... met twee verschillende VGA kaarten.. balen.. :( |:( |:(

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 22:05 ]

Verwijderd

Luuc, toen ik mijn mobo gekocht had, allerlei reviews op tweakers gevolgd en volgens mij een goede beslissing genomen. :)
Bij thuiskomst alles in een Aopen kastje,TV card , Radeon 9600, 3 cd/dvd spelers, 3 hda`s en 3 fans aangesloten op een 350 watt voeding, niet draaien dus, dezelfde symptomen als jij.
Teleurgesteld naar de winkel terug, daar werd op de toonbank mijn mobo aangesloten, 12 volt stekker erin, hoe dom toch dacht ik, daarom werkte het daar dus wel.
Naar huis, alles weer aangesloten en tot op de dag van vandaag zeer tevreden ermee.
Indien mogelijk een voltmeter je 12V stekker meten? :)

Verwijderd

is weer zone geheugen slot probleem slot 3 dus, stop daar maar eens een dim in, zijn veel topics over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 22:57:
is weer zone geheugen slot probleem slot 3 dus, stop daar maar eens een dim in, zijn veel topics over.
Dit was hem THX.... rene we eren je naam in silte.. :D :D :D

Verwijderd

Topicstarter
nou... en nu wil die geen HD dedecteren.... blijft leuk zo nieuwe PC.. :S iemand een idee? ook andere HD geprobeerd.. wil ook niet echt.

Verwijderd

SATA HDD? F6 @ setup!

PATA HDD? Jumpering, kabels...

Verwijderd

Topicstarter
nee een gewone ATA HD, 200 GIG met 8 MB cache. maar ook andere HD's dedecteert die niet.. tjonge.. vroeger was het aansluiten en het doet het.. nu met alle dingen erbij lijkt het dat het al lastiger wordt om die dingen aan de praat te krijgen.

HD die moet gaan werken is een Hitachi 200 GIG, maar heb ook andere HD's geprobeerd en deze worden ook niet herkend, herkend wel de NEC3505 brander, voor de HD en CD/DVD zijn twee aparte IDE kabels meegeleverd, ook voor de raid (maar die gebruik ikke niet)
maar lukt om maar een HD te dedecteren..

HD not deteced zegt de POST vocal ding... lol leuk zo stem.. hahaha

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 12:44 ]

Verwijderd

leuk ander kabel probeeren dan.

Verwijderd

Topicstarter
Nou... heb hem beperkt tot 32 GIG clip (jumper setting) en dan ziet die hem wel... BIOS update nodig zeker....:S

Verwijderd

das gek moet i wel kunnen 200gb

Verwijderd

Topicstarter
tja... ik wordt gek.. lol weet het ook effe niet. heb op 32 gig CLip beperkt en hij ziet hem..
raar... 8)7

Verwijderd

alles los halen, en een ide kabel paken, en dan testen op eerste ide poort. staar er niks op de hd. eh en geen jumpers kan ook helpen.

Verwijderd

Topicstarter
heb alleen de HD aangesloten, ben nu aan het uitzoeken met welke jumper settings hij werkt.. geen jumpers had ik al geprobeerd.. helaas ziet dan geen HD.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:01
Ik wil je niet bang maken ...... maar asus mobo's hebben dit meer in combinatie met radeons.

Ik zelf kocht een p4c800e dlx laatst (lees 2 maanden geleden) zelfde probleem... ingerolen tegen een p4c800.... probleem bleef.... toen weer gerolen tegen een p4p800e dlx en voila hij deed het (ook een 9800 pro). Bleek dat die andere mobo's gewoon gaar waren (agp poort).
Ik had ook internet afgestruind en zag dat er zeer veel mensen problemen met radeons icm asus mobo's hadden..... Ja ik weet ik heb intel maar mischien geld dit ook wel voor amd.

Ruilen dus die hap.....

:Y)

Always bet on Huub

Verwijderd

http://www.hitachigst.com/hdd/support/d7k250/d7k250jum.htm
o heb je ook nog pci kaarten erin zitten, die kunnen ook dat probleem zijn, heb een keer gehad met een modem kaart, toen wilde die de hd's ook niet zien.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 13:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou... gelijk dus testen. een ProhetII ingepropt.... maar dezelfde fout (geen HD aanwezig) melding.. en heel raar.. deed het 1 keer op 32 gig clip, maar dat werkt nu ook niet meer.. pfff
wordt een lange zondag dit. grrr

Verwijderd

Topicstarter
HDS722525VLAT80 Verder geen ander PCI slots in gebruik... alleen USB en FIREWIRE aangesloten... verder niks.

Verwijderd

ik heb een nieuwe pc gekocht (laten maken), en ik had als mobo ook die a8v gekozen met een amd 3000+ s939. Maar bij de winkel hebben ze een ander mobo gebruikt omdat die combo met dat mobo en processor niet samen ging, ze kregen het bios niet ingesteld dus ze hebben ervoor gekozen om een ander mobo te nemen. Dus mijn advies is om dat ook gewoon te doen.

Verwijderd

(het blijft naar mijn mening een crapplank, ondersteunt niet eens SATA als PATA native).

Ik blijf erbij dat je iets met bekabeling en jumpering niet goed hebt gedaan, of die schijf is gewoon naar z'n voorouders. (je voeding is ook brak, zou té brak kunnen zijn voor spinup). Zet die schijf aan een 80-aderige IDE kabel als ENIGE IDE device in je PC, met de jumper op cable select. Pin1 op zowel schijf als moederbord naar de rode ader toe, en dan kán het niet misgaan lijkt me. Tenzij je schijf niet upspinned, omdat de voeding onder de 11,60V zit, of de schijf al dood is.

Verwijderd

Topicstarter
tja.. dat SATA gebruik ik niet das dan ook niet zo intressant, al weet ik niet wat PATA native lol..
Goed testen tot nu toe.... alle mogelijkheden geprobeerd... en de enige kan ik nog proberen om een zwaardere voeding aan te sluiten... dus dat ik ga zeker nog doen, in me andere pc zit een goudkleurige zware voeding.

Verwijderd

Goudkleurig... Als het maar geen Q-Tec is. Ik zal zeker een +12V lijn van méér dan 20A willen hebben met zo'n systeem.

Verwijderd

Topicstarter
zal daar zeker mee bezig gaan.... effe een ander voeding halen en dan maar even verder testen.

U hoort nog van me :D

Verwijderd

Ik wil je niet bang maken ...... maar asus mobo's hebben dit meer in combinatie met radeons.

Ik zelf kocht een p4c800e dlx laatst (lees 2 maanden geleden) zelfde probleem... ingerolen tegen een p4c800.... probleem bleef.... toen weer gerolen tegen een p4p800e dlx en voila hij deed het (ook een 9800 pro). Bleek dat die andere mobo's gewoon gaar waren (agp poort).
Ik had ook internet afgestruind en zag dat er zeer veel mensen problemen met radeons icm asus mobo's hadden..... Ja ik weet ik heb intel maar mischien geld dit ook wel voor amd.

Ruilen dus die hap.....

:Y)
Geen problemen met K8V & Radeon 9600XT. Lijkt me nogal onredelijk om te zeggen dat alle Asus borden niet goed werken met Radeons...

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2005 14:16 ]

Pagina: 1