Toon posts:

Connectieproblemen Counterstrike

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ben al een tijdje bezig met het spelen van CS, maar kom toch regelmatig in de problemen en dat is maar wat vervelend wanneer je net je tegenstander in het vizier hebt. Zeg nou alsjeblieft niet dat ik verder moet zoeken in de 2556 topics die er over CS zijn, want 15 minuten zoeken leverde nog niets op.

Probleem is:
Game valt zo op z'n tijd stil om iets later (10/15 seconden) weer verder te gaan. Dat gebeurd zo'n 5 tot 10 keer en daarma doet ie niets meer. Ik moet dan eerst de game disconnecten om hem vervolgens weer opnieuw op te starten. Aan de snelheid van internet zal het niet liggen, Chello (de € 49,95 versie) is nl. snel zat. Veelal heb ik dan in de game ook een Latency van 17. Wat veelal het laagste is van allemaal. De mede-gamers op de servers geven aan dat zij nergens last van hebben, dus dat kan het ook niet zijn.

Je zou denken dat het een firewall probleem is, dus daar hebben we al wat in gedaan: WinXp Pro Firewall uitschakelen en in de 3 Com OfficeConnect Wireless 11g Cable/DSl Gateway wat settings gewijzigd zodat ie "het minst veilig is".

Nu wordt er aangegeven dat er wel "poorten opengezet moeten worden" en ik denk dat het daar knelt. Dit is de informatie over de "openstaande poorten" die ik moet hebben:

UDP 1200

UDP 27000 to 27015 inclusive

TCP 27030 to 27039 inclusive

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik deze in mijn router zetten? Als ik in mijn 3Com router in het menu "FIREWALL"-> "SPECIAL APPS" een nieuwe applicatie wil noteren wordt er gevraagd om de "Application name" (CS), "Trigger Port" en de "Incoming Ports". Wat moet ik waar noteren?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, zodat ik ook weer lekker aan de slag kan gaan op CS.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:14
Schopje naar SPV :)

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
Dit is eerder een hardware probleem hoor. Kijk eens hoe warm alles wordt als je aan het csen bent.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het lijkt geen temperatuurprobleem. Als ie games als MOHAA, NFSU, FS9+Ultimate Traffic uren achter normaal kan draaien op mijn Ati 9000, dan moet dit ook gewoon kunnen. Het is echt een connectie-probleem.

• Dersan
Op wat heb je je connectiesettings staan dan?

Verwijderd

Topicstarter
Waar? In welk programma bedoel je?

• Dersan
Ik denk in msn messenger.........

STEAM>SETTINGS>INTERNET>INTERNET CONNECTION SPEED.......kijk daar maar eens even....

Verwijderd

Topicstarter
Niet zo wijs hé ventje?! Het is gewoon een normale vraag van iemand die er net ff wat minder vanaf weet dan de gemiddelde tweaker, meer niet.

In de settings van STEAM is de internetconnectie gezet op LAN/T1 verbinding.

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-10 05:55

Coldcat

HODL

Kun je ook cable of DSL selecteren?

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Dersan
Heb je hem al eens opnieuw geinstalleerd? Steam is namelijk nogal buggy.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 20:31:
Hi,

...

UDP 1200

UDP 27000 to 27015 inclusive

TCP 27030 to 27039 inclusive

Nu is mijn vraag: Hoe kan ik deze in mijn router zetten? Als ik in mijn 3Com router in het menu "FIREWALL"-> "SPECIAL APPS" een nieuwe applicatie wil noteren wordt er gevraagd om de "Application name" (CS), "Trigger Port" en de "Incoming Ports". Wat moet ik waar noteren?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen, zodat ik ook weer lekker aan de slag kan gaan op CS.
Normaalgesproken hoef je handmatig geen porten open te zetten voor een uitgaande applicatie, maar alleen voor inkomende/server applicaties. Ik heb tot nu toe nog nooit op mijn router moeten kloten om de boel werkend te krijgen.

Wat je kunt controleren is of UPnP op full of automatisch staat (ik dacht dat het zo heette). Hiermee worden automatisch porten gemapt voor uitgaande applicaties. Het op onveiliger zetten wil niet altijd werken als jij meerdere pc's achter je router hebt hangen en dus het inkomende cs-netwerkverkeer naar 1 specifieke machine gerouteerd moet worden. De meeste (if not all) routers laten je daarvoor een default server instellen (maar dat leidt een beetje tot een DMZ gevoel voor mij).

Ik hoop dat je hiermee wat tips hebt (UPnP, eventueel default server).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de type verbinding op meerdere settings getest, maar geen van de settings loste het probleem op.

Als reactie op bFunk: Is het stom als ik er geen hol van begrijp?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 20:46:
Ik heb de type verbinding op meerdere settings getest, maar geen van de settings loste het probleem op.

Als reactie op bFunk: Is het stom als ik er geen hol van begrijp?
Hmm, kan, maar goed, ik heb bovenstaande in tweaktaal geschreven, een geheime taal die ook alleen met een speciale handshake aangeleerd kan worden.

Maar goed, als je even aangeeft wat je niet snapt, dan kan ik, of iemand anders het uitleggen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed plan!
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 08:08:
[...]

Wat je kunt controleren is of UPnP op full of automatisch staat (ik dacht dat het zo heette). Hiermee worden automatisch porten gemapt voor uitgaande applicaties. Het op onveiliger zetten wil niet altijd werken als jij meerdere pc's achter je router hebt hangen en dus het inkomende cs-netwerkverkeer naar 1 specifieke machine gerouteerd moet worden. De meeste (if not all) routers laten je daarvoor een default server instellen (maar dat leidt een beetje tot een DMZ gevoel voor mij).

Ik hoop dat je hiermee wat tips hebt (UPnP, eventueel default server).
Wat is UPnP en waar kan ik dat controleren (router waarschijnlijk, zo ja, waar staat dat gebruikerlijk in de router?)?
Er hangen inderdaad meerdere pc's achter de router. In de router is wordt gebruik gemaakt van "DMZ"(wat is dat trouwens?). De functie staat aan, hoewel de router het gebruik ervan af raadt.

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:06

Boullie

Da Bulster

DMZ is je demilitarized zone.

Boullie

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:31:
Goed plan!

[...]

Wat is UPnP en waar kan ik dat controleren (router waarschijnlijk, zo ja, waar staat dat gebruikerlijk in de router?)?
Er hangen inderdaad meerdere pc's achter de router. In de router is wordt gebruik gemaakt van "DMZ"(wat is dat trouwens?). De functie staat aan, hoewel de router het gebruik ervan af raadt.
UPnP is Universal plug-and-play. Als je router dit ondersteunt (volgens mij redelijk standaard), dan zorgt de router automatisch voor het aanmaken en verwijderen van port mappings tussen een ip en port van je LAN naar een port op het internet.

DMZ (zoals gezegd Demilitarized zone) betekent dat je voor bepaalde pc's op je LAN de router/firewall uitschakelt. Deze pc's zitten dan dus direct op het internet en kunnen op alle poorten bereikt worden.
Pagina: 1