[XP] ACER2012WLMI geluid functioneert niet op accustroom*

Pagina: 1
Acties:

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mijn probleem is als volgt:

Als ik met netstroom werk, dan werkt mijn geluid nagenoeg altijd ( in mijn Volume control heb ik dan iets van 10 switches tot mijn beschikking )

Als ik met accustroom werk, dan komt het voor dat mijn geluid gewoon helemaal niet beschikbaar is ( in mijn Volume control heb ik dan maar 3 switches )

De enige manier om het weer te laten werken op zo'n moment is door mijn laptop uit te schakelen met de powerknop en de laptop dan weer op te laten starten.

Het probleem trad op met XP home SPII. Nu dacht ik dat een reinstall wel zou werken. Nu heb ik XP prof met SPII geinstalleerd maar het probleem treed nog steeds op. Bij de reinstall heb ik de nieuwste drivers geinstalleerd, maar dat mag niet baten. Bios update zal niet meevallen aangezien ik geen diskettestation heb om te flashen.

Mijn Specs :
ACER Aspire 2012 WLMI
Realtech AC' 97
http://global.acer.com/products/notebook/as2010.htm

Just as Good

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een bios-flash moet ook wel kunnen vanaf cd op een laptop die geen 3 1/2" station aan boord heeft. gok tenminste dat men daar bij Acer wel aan heeft gedacht toen de laptop werd ontworpen. Heb je daar wellicht al iets over gevonden op de site van Acer?

Misschien ook al eens in de power options gekeken in het configuratiescherm? Misschien staat daar geluid op batterij standaard uitgeschakeld? Gebeurt dit ook als je de laptop draaiende van de netstroom ontkoppelt?

offtopic:
titel een klein beetje aangepast :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• iznogood
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
sanfranjake schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 21:31:
Een bios-flash moet ook wel kunnen vanaf cd op een laptop die geen 3 1/2" station aan boord heeft. gok tenminste dat men daar bij Acer wel aan heeft gedacht toen de laptop werd ontworpen. Heb je daar wellicht al iets over gevonden op de site van Acer?

Misschien ook al eens in de power options gekeken in het configuratiescherm? Misschien staat daar geluid op batterij standaard uitgeschakeld? Gebeurt dit ook als je de laptop draaiende van de netstroom ontkoppelt?

offtopic:
titel een klein beetje aangepast :P
Ik maak asap een bootable cd met daarop de flash software / bin file voor de bios.

In de power options kan ik niets vinden dat iets met het geluid te maken heeft. Het gebeurt overigens niet als de laptop al draait en daarna de netstroom eraf wordt gehaald.

Edit: Op acer.com is niets bekend.. ook het support center van acer heeft geen antwoord. Bij de bios update software kan ik ook niet een fix vinden van een dergelijk probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door iznogood op 08-01-2005 21:51 ]

Just as Good

• chaos.be
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11-2024
Het is al een tijdje geleden sinds hier op is gereageerd. Maar ik heb dus een 2012 WLMi met hetzelfde probleem.

Is hier al een oplossing voor gevonden ? (werkte de bios update ?)