Toon posts:

Overclocken Gigabyte ga 6VX7 4X

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na mijn weten is hier op deze site niks te vinden over het overclocken van dit oude moederbord. Software matig kan het ook niet. www.overclocken.nl.tt voor de tutorial

grtz

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Wat denk je nou?
Dat deze open blijft?
Klik!
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:47:
Vrij nutteloos, om te beginnen zet die dude er vaste waarden in, waar je in één keer naartoe gaat, straks heb je een nét wat mindere sample, en trekt-ie dat niet.

En hij mod de koeler gelijk, in plaats van dat je het eerst probeert ZONDER warranty te voiden...

NFI, maar dit komt me nogal n00bish over. Verder kun je qua software veel doen met OC-en, maar een nieuwe, custom BIOS, laat je kaart ook OC'd zijn ZONDER dat je software moetladen.

Verder is de FX5200 al geen beest, en wordt-ie ook niet. Traag=traag.

Het overklokken van moederborden kun je synchroon zetten met het overklokken van processors:

Verhogen FSB/Multiplier(unlocken!)/memory, met verhogingen van voltages zoals VCore, VDDR, tot je een optimale combinatie hebt van een zo hoog mogelijke FSB/HT-Link, met een zo hoog mogelijke uiteindelijke klokfrequentie, en een zo laag mogelijke multiplier. Bij voorkeur geheugen 1:1 draaiend, en om dat te berijken daar meer prik door.
offtopic:
Mooi quotje ;)

* SH4D3H denkt aan de sluitpost ;)

[ Voor 90% gewijzigd door SH4D3H op 08-01-2005 19:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
vertel me is hoe je dit moederbord overklokt dan

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:35
Je bent wel een die-hard devony }:O om je eigen homepage te verspreiden....... 8)7

Ik denk niet dat got daar voor bedoeld is.

:Y)

Always bet on Huub

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm zo kun je het ook zien ja. Staat geen reclame btw. Je kunt beter zien denk ik als: Een externe FAQ ofzo.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Wij hebben onze eigen DOC FAQ al, we hebben geen SPAM FAQs nodig :)

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
That's right. Ik snap niet wat je eigenlijk wilt zeggen???

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Dude, sitechecks maar op www.sitechecks.nl

Verder: overclocken DMV de BIOS van het moederbord, en dan de FSB verhogen/multiplier veranderen. Als het niet in de BIOS zit, kun je de multiplier veranderen dmv jumpers in veel gevallen, FSB changen DMV jumpering zal ik niet aan beginnen, dat gaat té ver in een keer. (meestal bij ouwe planken 66/100, en eventueel 133). Als het om een intel processor gaat, en dat gaat het (tis een socket 370 plankje), dan zul je, als de BIOS het niet bied, eigenlijk niet kunnen overclocken, of je moet geluk hebben.

Ik zie hier:

http://www.gigabyte.de/Mo...s/Products_GA-6VX7-4X.htm

op gigabytes website, dat je de FSB dmv. jumpers op het moederbord (manual voor info) kunt veranderen in REDELIJK kleine stapjes, probeer het eens zal ik zeggen. Let wel op: je PCI Freq gaat mee.

Verwijderd

Topicstarter
Intel heeft inderdaad een verne*kte lock op zjin multiplier zitten. Die schakelaren op mijn moederbord zitten daar dus voor jan lul. Hij staat standaard op 6. Alleen de FSB kan omhoog van 133 naar 150, scheelt van 800MHz naar 900MHz.

Ik heb nu een Americanmegatrends bios (amibios) en heb geen updates van hun officiele sites kunnen downloaden of ergens anders kunnen vinden. Weet misschien iemand een bios die ik erover heen kan flashen om het voltage te verhogen, of heeft dat in dit geval geen zin? HIj heeft redelijk vaak crashes bij de overklok naar 900MHz. Mijn computer crash temp staat op 70C in de bios.

Grtzzz en bedankt

Verwijderd

Temp zal het probleem niet zijn, algemene instabiliteit, zei het door de mee-OC-ende AGP/PCI bus, een té laag core voltage (je clockt wel in één keer 100MHz!), dat zijn allemaal opties.

Verder is de nieuwste BIOS, zoals je waarschijnlijk al had gezien, F45. Als je nu versie F2 hebt, zul je kunnen updaten, hoewel hij alleen maar dit toevoegd:
# Support Windows XP ACPI mode
# Please reinstall Windows XP after update BIOS Ver. F45
Voor zoiets kleins raad ik het risico om te flashen af.

Ik denk dat je d'r mee moet leren leven, dat je die ouwe plank + ouwe proc niet kunt OC-en. Je zou een VMod kunnen gaan opzoeken, of zelf proberen uit te vogelen, misschien dat hij dan stabiel op 900 draait, maar dan heb je érg veel geluk. Zorg in ieder geval voor een AGP kaart die op een AGP bus van 75MHz kan draaien (FSB/AGP/PCI = 4:2:1, normaal 133/66/33, nu 150/75/42), hoewel het me sterk lijkt als je d'r een vind, en laat al je PCI apparatuur d'r uit.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 11:55 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

De manier en het linkje in je topic start komt nogal spammerig over... vandaar dat deze dicht gaat..

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.