Na mijn weten is hier op deze site niks te vinden over het overclocken van dit oude moederbord. Software matig kan het ook niet. www.overclocken.nl.tt voor de tutorial
grtz
grtz
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:47:
Vrij nutteloos, om te beginnen zet die dude er vaste waarden in, waar je in één keer naartoe gaat, straks heb je een nét wat mindere sample, en trekt-ie dat niet.
En hij mod de koeler gelijk, in plaats van dat je het eerst probeert ZONDER warranty te voiden...
NFI, maar dit komt me nogal n00bish over. Verder kun je qua software veel doen met OC-en, maar een nieuwe, custom BIOS, laat je kaart ook OC'd zijn ZONDER dat je software moetladen.
Verder is de FX5200 al geen beest, en wordt-ie ook niet. Traag=traag.
Het overklokken van moederborden kun je synchroon zetten met het overklokken van processors:
Verhogen FSB/Multiplier(unlocken!)/memory, met verhogingen van voltages zoals VCore, VDDR, tot je een optimale combinatie hebt van een zo hoog mogelijke FSB/HT-Link, met een zo hoog mogelijke uiteindelijke klokfrequentie, en een zo laag mogelijke multiplier. Bij voorkeur geheugen 1:1 draaiend, en om dat te berijken daar meer prik door.
[ Voor 90% gewijzigd door SH4D3H op 08-01-2005 19:55 ]
Always bet on Huub
Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome
Verwijderd
Verwijderd
Voor zoiets kleins raad ik het risico om te flashen af.# Support Windows XP ACPI mode
# Please reinstall Windows XP after update BIOS Ver. F45
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2005 11:55 ]
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Dit topic is gesloten.
![]()
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq