Speakers kraken bij normaal volume

Pagina: 1
Acties:
  • 14.836 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Ik heb 2 setjes Eltax Terminator luidsprekers gekocht, (zie dit topic).

Ik heb de 2e set (net als de 1e set) gewoon bij de verkoper beluisterd en daar klonken ze perfect. Ook op hoge volume.

Alleen dus nu niet meer, één van de luidsprekers kraakt ontzettend bij normaal volume. Ik heb één van de vier woofers er uitgehaald om te kijken of het een rammelend kabeltje is of iets dergelijks, maar na even goed luisteren hoor ik het gekraak uit alle vier woofers komen. Voor mijn gevoel betekend dit niet dat de woofers zelf allemaal defect, opgeblazen whatever zijn, want ze produceren naast het gekraak normaal basgeluid.

Maar wat kan dit wel zijn? Kapotte scheidingsfilter misschien?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kan aan filter liggen,

maar heb je je speakers wel eens omgedraait? (link -> recths en vise-verca)
Maybe ligt het dus aan je versterker, of aan de bekabeling naar je speakers. (etc etc etc)

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien is de "B" uitgang van je versterker niet helemaal lekker?

(tenminste ik neem aan als ze op 1 versterker zitten dat setje 1 op uitgang A zit en setje 2 op B)

dat kom je wel eens vaker tegen hoor op bijv marktplaats .. dan is 1 van de uitgangen van de versterker nite helemaal lekker meer :(

Neef van me zocht bijvoorbeeld voor basshakers een stereo versterkertje.. heeft die een Marantz gevonden en er stond bij : 1 van de uitgangen kraakt

Bij basshakers maakt dat niet uit want hij sluit toch aan op 1tje en niet beiden
maar in jou geval kan dus de versterker de boosdoener zijn en zou ik ze eens aansluiten op iets anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
B_FORCE schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:53:
kan aan filter liggen,

maar heb je je speakers wel eens omgedraait? (link -> recths en vise-verca)
Maybe ligt het dus aan je versterker, of aan de bekabeling naar je speakers. (etc etc etc)
Ja ik heb ze omgedraaid en op de andere uitgangen geprobeerd.
Ook heb ik de bekabeling verwisseld, maar het geknetter blijft :(
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 19:56:
misschien is de "B" uitgang van je versterker niet helemaal lekker?
(tenminste ik neem aan als ze op 1 versterker zitten dat setje 1 op uitgang A zit en setje 2 op B)
dat kom je wel eens vaker tegen hoor op bijv marktplaats .. dan is 1 van de uitgangen van de versterker nite helemaal lekker meer :(
Neef van me zocht bijvoorbeeld voor basshakers een stereo versterkertje.. heeft die een Marantz gevonden en er stond bij : 1 van de uitgangen kraakt
Bij basshakers maakt dat niet uit want hij sluit toch aan op 1tje en niet beiden
maar in jou geval kan dus de versterker de boosdoener zijn en zou ik ze eens aansluiten op iets anders :)
Mja, aan de B uitgang ligt het niet, want ik heb de andere luidsprekers daar ook al op gehad. De versterker is nog hagelnieuw, die heb ik overigens niet op marktplaats.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Gekraak is vaak een los contact. Je zegt dat je het al gewisseld hebt, maar wat je iig gedaan moet hebben is:

- krakende speaker op het andere kanaal aansluiten (op rechts ipv links bijv). Als de speaker dan niet meer kraakt (en de ander wel), is het de amp.
- speakerkabels aan speakerkant verwisselen: als het gekraak verplaatst, dan heb je kabelbreuk in de speakerkabel

Als dat niks oplevert (de kraak blijft in de ene speaker), dan heb je waarschijnlijk intern in de speaker een los contact. Probeer dan het aansluitpaneeltje los te maken en probeer losse contactjes te vinden. Dan kijken naar het filter, en als laatste naar de bekabeling naar de drivers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je het al geprobeerd op andere versterker? misschien in ander huis?

waarom zeg ik ..in ander huis? nou mijn stereo had volgens mij ruis ik dus naar de Harense Smid brengen.. ik sluit daar aan.. alles perfect :S alsnog na laten kijken.. kwm die terug.. weer daar beluisterd.. weer goed :|

ik kom thuis.. GERUIS! ... wij blijken in 1 of ander deel te wonen met veel magnetisme ofzo???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Ik denk ergens in het filter. BV een van de leads (draadjes) van een condensor vertoont een breuk of zo (heb ik ook eens gehad in een diy speaker). vervangen van dat onderdeel is dan de enige optie.

Of idd gewoon al bij de aansluitpunten los?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

dit kan toch prima in je al lopende topic?

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:12
Gek vraagje misschien, welk moederbord heb je? Met de Asus A7N8X van een vriend van me lag het probleem bij zijn Northbridge die te heet werd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:22

Dentheman

Zie signature

MoiZie schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:29:
Gek vraagje misschien, welk moederbord heb je? Met de Asus A7N8X van een vriend van me lag het probleem bij zijn Northbridge die te heet werd...
Wie zegt dat hij het geluid over z'n pc heeft lopen? Hij zal het vast wel met cd geprobeerd hebben denk ik zo......

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nee gaat wel via de computer, maar daar ligt het niet aan omdat ik de aansluitingen al omgekeerd geprobeerd heb.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-10 09:46

OgWok

U.N.C.L.E.

Sluit anders eens een losse cd speler aan op de versterker en test opnieuw. Heb je het dan nog, druk dan eens met 2 handen de speakers gelijkmatig in en luister of je een schurend geluid hoort in de speaker.

Zo ja, dan zijn de spreekspoelen oververhit geweeest en loopt de spreekspoel aan in de luchtspleet van de magneet. Da's vieze pech want dan heb je nieuwe spekers nodig....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-1
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12-09-2020
Mijn midtoner wil spontaan haperen of helemaal geen geluid geven. Weken gaat het goed en dan heb ik dit euvel weer. Nu werkt het weer primaz voor hoelang nog?
goed, het rechter kanaal op de linker box aangesloten en het probleem verplaatst zich naar links.
Kan het te maken hebben met mijn voorversterker of moet ik het zoeken in de eindversterker?
uitgesloten is dat het de luidspreker is. onlangs een set infinity reference 4000 gekocht omdat ik dacht dat mn Kappa polydome overleden was. Niet dus. Waar moet een techneut gaan zoeken in de versterker om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:30

FeaR

In GoT we trust

Een topic van haast 15 jaar oud kicken om het daarna te kapen is niet de bedoeling. Open een eigen topic en geef dan vooral alle informatie. Welke speakers, welke apparatuur, welke bron, er cetera. Algemene termen als "voorversterker" zeggen niets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.