Toon posts:

Overclocken van een Geforce FX5200

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag dat r redelijk wat topics waren over het overklokken van videokaarten.

Voor degene die niet weten hoe ze hun videokaart moeten overclocken. Kijk even op www.overclocken.nl.tt hier staat een tutorial voor FX5200 maar dit kan volgens mij voor veel meer video kaarten. Het is specifiek gericht op de FX5200 qua MHz. Maar voor de rest is het een goede tutorial om je kaart max. over teklokken met cooler etc.

Grtz, Devoney

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
http://gathering.tweakers...st_message/22262245#hoeoc

Is allemaal wel een beetje bekend hier hoor :)

Welkom op GoT }:O

Verwijderd

Topicstarter
ik vond het niet erg duidelijk toen ik hier aan zoeken was wat ik nou precies nodig had etc. En voor mijn meoder van Gigabyte (ga 6vx7 4x) heb ik hier ook niet veel kunnen vinden. Daarom heb ik die site gemaakt.

Dankje voor het verwelkomen;)

Verwijderd

Vrij nutteloos, om te beginnen zet die dude er vaste waarden in, waar je in één keer naartoe gaat, straks heb je een nét wat mindere sample, en trekt-ie dat niet.

En hij mod de koeler gelijk, in plaats van dat je het eerst probeert ZONDER warranty te voiden...

NFI, maar dit komt me nogal n00bish over. Verder kun je qua software veel doen met OC-en, maar een nieuwe, custom BIOS, laat je kaart ook OC'd zijn ZONDER dat je software moetladen.

Verder is de FX5200 al geen beest, en wordt-ie ook niet. Traag=traag.

Het overklokken van moederborden kun je synchroon zetten met het overklokken van processors:

Verhogen FSB/Multiplier(unlocken!)/memory, met verhogingen van voltages zoals VCore, VDDR, tot je een optimale combinatie hebt van een zo hoog mogelijke FSB/HT-Link, met een zo hoog mogelijke uiteindelijke klokfrequentie, en een zo laag mogelijke multiplier. Bij voorkeur geheugen 1:1 draaiend, en om dat te berijken daar meer prik door.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig dat jij hier een professor in bent in je leven hebt gewijd aan het geloof van overclocken. Kun je ook indenken dat er mensen zijn die met computers omgaan die bijgod niks weten van overclocken? Geef mij maar een paar goede links dan waar voor iemand die r niks van weet staat hoe je je videokaart kunt overklokken. Ik wist r geen reet van en deze tweakers site hielp me niet veel. Alleen maar discussies over wat je r mee wint of het wel de moeite waard is. Maar niet in 1 document hoe je hem kan overclocken.

En joh, de FX5200 is inderdaag geen beest. Waarom denk je dat ik hem heb overgeclocked als ik een kaart hem van 580 euro denk ik r niet eens aan om over te klokken. Waarom overklokken alsty al snel is. Juist overklokken alsty te langzaam is.

N je verneukt je kaart niet gelijk met die ' vaste waardes' van mij. Want je MOET hem testen met dit programma van te voren. en alsty het niet doet krijg je melding en wordt het binnen een aantal seconde herstelt. Ik zeg dat je daarn iet op moet wachten en je pc uitzetten. FF laten afkoelen en lagere proberen.

En vertel me aub even hoe ik een Gigabyte (ga 6vx7 4x) overklok met die software etc van jouw ;)
Zal je niet lukken denk ik. Je hebt namelijk geen custom bios. Upgraden gaat ook niet, niks te downloaden iig. Dat is met American Megatrends het geval. je kunt ook geen voltages verhogen software matig en hardware matig zou het wel kunnen. Je kunt niet alles over 1 kam scheren.

Eerst weten waar het over gaat voor je commentaar geeft.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2005 19:17 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe klok ik mijn videokaart over?
+
Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken?

Wat hier staat is uitgebreid genoeg om te weten wat je moet doen.
Er staan geen plaatjes bij, maar als je je videokaart wil overclocken zal je ook wel kunnen lezen waar wat voor staat.. ( in die programma's dan he)

[ Voor 33% gewijzigd door Satch op 08-01-2005 19:22 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is behoorlijk basic kennis, en verder komt dit nogal als spam over, vandaar dat dit topic dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Welkom op GoT,

Dit linkje komt toch wel een beetje heel erg spammerig over dus vandaar dat deze dicht gaat...

edit:

:w @ Remy, voortaan ni meer ff weglopen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Apen-nootjes op 08-01-2005 22:36 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.